Gå til innhold

Durelyd og variabel spenning fra Hiper 580w PSU

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en irriterende durelyd i psu'en, er det vanlig? Den er sterkest når pc'en står på men den er der også når bryteren på psu er slått av.

Spenningen på cpu varierer mellom 1,30 og 1,47(i HW monitor) etter at jeg har satt den til 1,400 i BIOS, noe jeg syns virker veldig mye! De andre spenningene varierer ikke like mye, men litt.

Er førøvrig en AMD Athlon 64 x2 +6000 på et MSI K9N SLI platinum hk. Har også et 8800GTS og to HD'er.

Noen som vet hva som er galt?

Endret av zxsonnyxz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du søker litt i forumet så finner du mange som har hatt problem med den typen strømforsyning (sluttet å fungere ect). Er det nå i det siste den har begynt å lage stygge lyder? If so, så er det mulig den ikke er langt ifra å gå dunken dessverre. Jeg ville skiftet til en annen strømforsyning før den dør, da den kan dra med seg andre komponenter i døden.

Lenke til kommentar

Harribo : Har sett, med det virker som de har andre ulyder, høyfrekvent piping ol.

Jeg tror den har vert dær en stund men det er først nå den ikke lenger blir overdøvet av viftestøy.

Må vel kansje også nevne at det ar akkurat samme lyd i lydanlegget når det er koblet til denne pc'n.

hårek: ok :p men vil hk klare å holde rett spenning på cpu'en om spenningen fra strømforsyningen faller i en kort periode?

Lenke til kommentar
Harribo : Har sett, med det virker som de har andre ulyder, høyfrekvent piping ol.

Jeg tror den har vert dær en stund men det er først nå den ikke lenger blir overdøvet av viftestøy.

Må vel kansje også nevne at det ar akkurat samme lyd i lydanlegget når det er koblet til denne pc'n.

hårek: ok :p men vil hk klare å holde rett spenning på cpu'en om spenningen fra strømforsyningen faller i en kort periode?

Om du får såpass fall at HKet ikke klarer å holde korrekt Vcore så mister du PWR Good signalet.

Og når det går, så restarter maskinen seg og da har du en PSU som sliter, men ryker den så skjer det raskt og uten advarsel.

Lenke til kommentar

Om du fremdeles har garanti på Psu'en så kan jo du kanskje få bytte i en annen grunnet denne durelyden du beskriver. Og det er lurt å være sikker på at lyden faktisk kommer fra psu og ikke en annen komponent. Om jeg skal anbefale en PSU så må det vel bli en Corsair HX520W.

Det finnes mange gode psu'er på markedet i dag: Thermaltake, Corsair, Gigabyte og Seasonic er noen merker som du kan stole på blant annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...