Gå til innhold

Bytte fly på Heathrow, gjøre flybilletter billigere

soltor

Anbefalte innlegg

Skal fly til Singapore i sommer, og har lyst å fly med Singapore Airlines. Fløy med de fra London til Bali, via Singapore i fjor sommer, og det var bedre plass enn hos alle de andre selskapene eg har flydd med på slike langturer tidligere.

Vi er to stk som skal reise fra Stavanger, og da blir prisen over 21000. Men hvis eg kjøper billettene til London med SAS, på SAS sine sider, og billettene med Singapore Airlines gjennom sidene til Singapore Airlines, vil det tilsammen bli ca 16500.

Dette er også billigere enn noen reiseselskaper kan tilby meg billettene for, da for hele reiseruten samlet.

Det eg funderer på er hvor lang tid eg evt. trenger i London for å hente bagasjen og levere den inn igjen.

Og så hadde det vært greit å høre fra noen som kanskje har erfaringer med slike flybytter, og andre muligheter for å minke prisen på billettene.

Takk for alle konstruktive svar. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvor god tid du må beregne er litt avhengig av om du lander på og flyr fra samme flyplass. må du hente bagasjen din og dra til en flyplass på andre siden av London kan det fort ta et par timer. er det på samme flyplass ville jeg lagt inn 2-3 timers opphold mellom landing og take off for å være sikker på at alt ville gå greit.

Lenke til kommentar

Selv om det er på samme flyplass, er det greit å ha litt tid. Heathrow er en stor flyplass, det tar litt tid før du får bagasjen, bytte terminal, sjekke inn et vist antall minutter før avgang, og så komme gjennom sikkerhetskontroll osv. Så 2-3 timer, som ilpostino sa er ikke urimelig.

Lenke til kommentar

Ja alt skal foregå på Heathrow. Med tanke på flytider, ankomst og avreise, har eg god tid. Har skjekket alt slikt, og har timevis på meg. I tillegg har eg vært der før og har en god ide om hvor eg skal gå osv.

Men som Eurobonus-medlem, vil eg få poeng for turene med Singapore Airlines også? De er jo samarbeidspartner i Star Alliance de og...

Lenke til kommentar
Men som Eurobonus-medlem, vil eg få poeng for turene med Singapore Airlines også?

Ja, det vil du.

Hvorfor velger du å fly gjennom Heathrow? Er det på grunn av A380? Singapore Airlines flyr også fra Frankfurt, Amsterdam og København. Mindre mas, og sannsynligvis kortere ventetid.

Endret av MindB
Lenke til kommentar

Jeg ville unngått Heathrow om jeg var deg. Kapasiteten er sprengt der, det er kaos og lange køer, halvparten av flyene er forsinket og masse bagasje kommer ikke frem.

_42408805_grant_dane.jpg

http://pub.tv2.no/nettavisen/reise/article2306163.ece

http://arkiv.na24.no/Nyhet/300288/-+Europa...e+flyplass.html

http://www.aftenposten.no/reise/article2482255.ece

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Akkurat det med Heathrow bekymrer meg ikke nevneverdig. Det er bare direktefly til og fra Heathrow, uten bytte mellom, så sansynligheten for at de skulle surre med baggasjen er liten.

Det er dyrere med både fly fra Frankfurt og København på de aktuelle datoene.

Ellers så er jo A380 en av hovedgrunnene til at Singapore Airlines velges, i tillegg til bedre plass og service.

Singapore begynner å fly A380 til Paris fra 1.juni også.

Kunne også gått for Emirates, men da ville det blitt mellomlanding i Dubai, og muligens på SriLanka, og da ville hele reisen tatt mange flere timer.

Endret av soltor
Lenke til kommentar

Heller til Heathrow enn København, hvor det tar en halv time å få bagasjen. Greit nok om du kommer med en full A340 fra New York, men en halvfull Dash 8 fra Sandefjord blir for drøyt.

Å fly med A380 er grunn nok til å fly via Heathrow spør du meg :)

Lenke til kommentar

Hei

De slet vel en del da terminal 5 ble åpnet på Heathrow men det har vel ordnet seg nå. Og med åpning av terminal 5 fikk de også økt kapasiteten en god del på Heathrow og dermed er vel ikke kapasiteten helt sprengt lenger slik som den var før. Så jeg dele ikke robertaas sine bekymringer der og jeg kunne gjerne gått for samme løsning som du skisserer. Men som nevnt allerde så er dette to seperate billetter og dermed kan du få problemer hvis det er forsinkelser og du ikke når flyet...da kan du vel risikere at du må betale hele gildet selv. Så pass på at du har nok tid. Ellers har Emirates noen gode tilbud for tiden men da må du via Dubai...men det gjør vel ikke så mye :-)

Lenke til kommentar

Ser det at Emirates har gode tilbud, men å sitte i Dubai på flyplassen i timesvis frister lite. Det har liten hensikt å dra inn til byen, for klokka er som regel rundt 01.00 når en lander i Dubai, og en skal dra igjen mellom 07.00 og 09.00.

Selv om det er greit å strekke litt på beina, vil et stopp i Dubai forlenge reisetiden en god del. Og en sparer ikke så veldig mye penger at det vil være et alternativ for vår del.

Og som eg skrev tidligere er det en del av flygningene til Emirates som er nedom på Sri Lanka. Det og vil jo forlenge reisetiden.

Lenke til kommentar
Ser det at Emirates har gode tilbud, men å sitte i Dubai på flyplassen i timesvis frister lite. Det har liten hensikt å dra inn til byen, for klokka er som regel rundt 01.00 når en lander i Dubai, og en skal dra igjen mellom 07.00 og 09.00.

Selv om det er greit å strekke litt på beina, vil et stopp i Dubai forlenge reisetiden en god del.

Heller Dubai enn Moskva...

Lenke til kommentar

Enig med deg der, men direkteflygning er å foretrekke.

Moskva har eg aldri vært i, men det har aldri fristet heller.

Raskest mulig til bestemmelsespunkt, og samme hjem igjen.

Vi skal være tre uker nede i Singapore og Malaysia. Vil opp til Kuala Lumpur en tur og ut til kysten. Få sol og varmt saltvann på kroppen. Flyprisene til Kuala Lumpur er dyrere enn til Singapore, så da drar vi via Singapore. Har enda ikke bestemt oss om det blir vest- eller østkysten av Malaysia. Må finne litt ut om værforhold, og slike ting.

For første gang skal vi reise uten koffert. denne gangen blir det ryggsekk. Spennende

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...