robin1379 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Hei har da en selvbygd pc som starter men får ikke noe bilde på skjermen dette skjedde etter en forflytting av pc'en har sjekket at ingen kabler har løsnet osv hk'et er ca 2 uker gammelt men resten er ca 1,5 år gammelt oppsett: EVGA nForce 780i Sli Intel C2D e6600 Geil DDR2 PC6400 ultra 2 GB Point of wiev geforce8800gts skjermkorstet ser likt ut, men har bare 640mb minne,fant det ikke Mist 600watt regner ikke med at div drev osv er nyttig info så dropper det testet med annen skjerm og testet begge dvi utgangene på skjermkortet i tilleg til å ha testet med annet skjermkort, så det er nok ikke skjermkort eller skjermen Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Hmm, du kan iallefall prøve å ta ut noen minnekort slik at bare et står igjen, bytte litt på slots og forskjellige kort. Feil på slots eller brikker er ofte en grunn til at skjermbildet kan forsvinne. Legg igjen en kommentar om det funker eller ikke Lenke til kommentar
EliteNerd Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Hey har samme problemet men jeg har byttet alle delene borsett fra ramen xD Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 prøvde med en og en brikke i hver slot og det funker fortsatt ikke Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Anbefaler å titte i denne tråden. Jeg vil også anbefale å lese igjennom denne guiden fra Hardware.no, om hvordan bygge pc selv, for å slippe fallgruvene. Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 kikka i den tråden den fungerte fram til den ble flyttet på så er ikke noe feil jeg har gjort når jeg har satt den sammen har godt over alle kabler Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Vedkommende i tråden jeg refererte til hadde satt minnebrikkene feil. Har du sjekket disse? Gå også igjennom guiden fra Hardware. Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Roberteh: prøvde med en og en brikke i hver slot og det funker fortsatt ikke Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Hva tenker du på? Kan forsatt være feil innsettelse av minnebrikkene. Lenke til kommentar
hean Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Jeg ville testa ett nytt skjermkort.... Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 testet begge dvi utgangene på skjermkortet i tilleg til å ha testet med annet skjermkort, så det er nok ikke skjermkort eller skjermen roberteh; tenkte som så at han hadde testet samtlige minnebrikker i vært og en slot jeg... liker å tro at han har lagt litt tid i å teste ut forskjellige kombinasjoner iallefall Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 har testa med 2 forskjellige skjermkort i alle pci x slottene og testa begge minne brikene i alle slotene,med en av gangen men den har jo ikke vært gjort noe med innvendig på ca 2 uker, da blei hk'et bytta, og den har funka som bare det etterpå, også ble pc'en flytta på og den funka ikke etterpå og jeg har sjekka at alt av strøm kabler osv sitter riktig og ordntlig det ene skjermkortet bruker kun strøm fra hk så er nok ikke feil med stømforsyning Lenke til kommentar
Savage Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Har du testet å flytte PC'en tilbake fra der du flyttet den fra? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Hvordan i alle verden skulle dette hjelpe ? Lenke til kommentar
Savage Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Gudene vet, men det eneste jeg vet er at hvis ingenting annet fungerer, og man sitter fast, så skal man prøve å gjenskape nøyaktig samme miljø som da den fungerte sist. Lenke til kommentar
Kongolaf Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 hmmm. Løs skrue inni kabinetet:P Lenke til kommentar
Golwon Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Ser hovedkortet ditt har et 2 sifret display for og vise hvor den er i oppstart. (ligger ved bios batteriet nede til høyre) Du kan sjekke hvilket siffer den stopper på, betydningen av sifret står som regel bakerst i manualen som var med hovedkortet. Displayet gir som regel en feilkode om det er noe som er feil med noen av komponentene. Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 står FF på displayet Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg opplevde noe lignende med ingen skjermbilde. Tok ut batteriet og inn igjen etter 1 minutt så virker det. Hva som egentlig skjedde skjønner jeg fremdeles ikke.hehe Lenke til kommentar
Savage Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 FF betyr "Fully Functioning", så det er nok ikke hovedkort som er problemet. Du sier "det ene skjermkortet bruker kun strøm fra hk så er nok ikke feil med stømforsyning", så skjønner jeg ikke helt dette. Hovedkort må jo få strøm fra et eller annet sted og da antar jeg at den trekker strøm fra batteriet til HK, men hvis batteriet på HK er utladet, så er det ikke akkurat så mye strøm den kan trekke derifra.... Jeg sier nå at du skal drasse med deg PC'en tilbake til der du hadde den sist, da det kanskje kan være forskjellig spenning i uttaket fra der du har den nå, til der du hadde den sist. Vet om folk som har hatt problemer med en maskin et sted, men at det fungerte fint et annet sted. Grunnen til dette var at det var forskjellige spenninger i strømuttaket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå