Inc Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Ja, dagen idag var fin med sol i begynnelse og tilskyende etterhvert. Og gjett hvem som befant seg blant kamikazebarn/voksne med barnevogn og eldre uten piggsko på vei opp til fløyen? Jo det var meg. Så hvis noen såg en med MEGET skeptisk blikk, så var det sikkert meg. Stoler ikke ett sekund på mennesker som kommer løpende nedover med ungen på skuldrene og en islagt vei. men bilder ble det jo Første bildet ut har tittel "husene i Steinkjellergaten" Nr.2 "Perle&Bruse" NR.3 "Ett Gyldent tre" Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Drit kjedelige motiver på alle 3 bildene. De 2 første er de "beste", men det er bare den effekten som gjør de det. Hva heter den teknikken forresten? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Den heter tilt-shifting. Men ser ut som om du har laget effekten etterpå i photoshop. Forøvrig synes jeg ikke akkurat at det var "dritkjedelig" som Baroness skriver, men nr.3 kunne du ha spart deg for. Selv synes jeg at det er bra folk tar bilder med forbehold om å bruke denne effekten, da de blir mye bedre med en gang. Nr.2 synes jeg å ha sett et lignende før og regner med at du har hatt det bildet jeg tenker på som inspirasjon. Vet ikke helt hva jeg skal sette fingeren på, men vet at de ikke slår meg som "aha!". Nr.2 virker litt skeivt. Nr.1 kunne hatt noen mennesker i seg, for den er rett bruk av effekten. Nr.3 er skarpt, men du kunne godt ha utelatt det. =) Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Perle og Bruse? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Perle og Bruse? Ja, kan være jeg har blingset med navnene og at det er Ulriksbanen som har de vognene som heter det... Bildet nr 3 ble med med et nødskrik fordi jeg følte det måtte være tre bilder med som passet inn med de to andre, ikke noe godt teknisk nei men det var heller ikke poenget. Bildet nr 2 er ikke en inspirasjon av noe, men jeg er nygjerrig på hvilket bildet du hinter til?? Lenke til kommentar
emero Skrevet 26. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2009 Det stilige med bilde 1 og 2 er egentlig at det ser ut som modeller og ikke the real thing Lenke til kommentar
gautet Skrevet 26. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2009 Det stilige med bilde 1 og 2 er egentlig at det ser ut som modeller og ikke the real thing Enig i dette. Særlig får jeg følelsen av å være i en modell-by når jeg ser på bilde nummer en. Det syns jeg var det beste. Artig teknikk syns nå jeg Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 27. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 En og to gir modellbyfølelse. Kule bilder, men de er kule på samme måte et portrett øyeblikkelig blir kult om det er tatt med skikkelig lite dybdeskarphet. Så det blir ikke skamros fra min side. Det er pene bilder, make no mistake, men det mangler det spesielle. Baronessen vår tror jeg går litt langt i sin karakteristikk. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 Perle og Bruse? Ja, kan være jeg har blingset med navnene og at det er Ulriksbanen som har de vognene som heter det... Er ulriken det ja, fløybanen heter blåmann og rødhette Men jeg likte den modell by følelsen, men på bilde 1 så ville jeg ha sett litt mer over mot strandkaien. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 27. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 Det første og andre bildet var ganske kule. "Modelleffekten" ,er ganske morsomt, i hvert fall på kjente motiver som dette. Ikke noe å utsette på de to, men selv om effekten er morsom, setter deg og sine limiteringer på bilder. "Tilft shift" (shift tilt?) er tøft, men det vil aldri bli eksepsjonelt, det samme gjelder effekter som Dave Hill og HDR, men jeg er bare litt sær slik. Dette er høyst subjektivt og ikke noe annet! Mon tro om en eller annen smartass kommer løpende og anklager meg for blasfemi Lenke til kommentar
Inc Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 BLASFEMI!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 27. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 For meg som aldri har sett bilder tatt med denne teknikken (eller lagt på etterpå, hva vet jeg.) syns jeg de var drittøffe! Trodde lenge det var fra en modell-by, spesielt siden motivene ikke er kjente for meg. Vil se mere av denne teknikken Lenke til kommentar
Blakvist Skrevet 29. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2009 Det stilige med bilde 1 og 2 er egentlig at det ser ut som modeller og ikke the real thing Er det ikke modeller?! Var helt sikker på det jeg. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 29. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2009 Nope, det er Bergen sentrum du ser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå