Alte-to Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Hei. har satt driveren til Norge, PAL osv... men, bildet blir ikke bra... har i VGA noen ganger, for installasjon av drivere etc... men, får det ikke til :S legger ved to bilder, ett med VGA og det med Komponent, som ikke "virker" Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 ingen som vet?? Må jeg finne meg et NVIDIA-Kort kanskje? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Prøv å endre "modus" - f.eks fra PAL-102 til PAL-104. Jeg har ikke de eksatkte navnene i hodet, men det fungerte for meg. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Det er vanligvis det man bruker det til, ja. Og ut ifra bildene må vi vel nesten konkludere med at det er en TV. Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 okay, har ikke sett noe med Pal102 eller 4 :S men, må sjekke i morgen etter jobb... natta nå. Lenke til kommentar
nets Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Problemet er at tv'n din ikke takler signalet du sender og går i en slags kompatibelitetsmodus(svart-hvit..) Det er flere ting som kan være galt: Du sender et progresivt bilde til en ingang på tv'en som bare takler interlaced. Du sender med for mange frames eller for få frames og ting kommer ut av sync. F.eks at du sender PAL signal til en tv som bare takler NTSC. Det jeg ville prøvd er å sette output til NTSC og prøve å finne en instilling for å force all output til tven din som interlaced, som alle tver takler, i motsetning til progresivt bilde. Forskjellen på interlaced og progresivt er at interlaced bare tegner annahver strek. Dvs. at den får 2 signaler for å tegne et helt bilde Illustrasjon: Progresivt er derimot at den tegner hele bildet i løpet av en frame, eller et signal. Lykke til med å løse problemet EDIT: Det kan også være kobingsfeil/kabelfeil. Nå er det lenge sia jeg hadde om dette på skolen.. Men slik jeg husker det så er det et signal for rød farge, et for blå farge, og et for sync/selve bildet. Det geniale er jo da at det ikke er noen kabel for den grønne fargen, og det er nettop fordi at der det ikke er noen informasjon så blir det grønt, og styrken bli jo selvfølgelig styrt av sync kabelen. Det geniale er jo da at man ikke trenger noen kabel for det grønne signalet og sparer deg da for en ekstra kabel Det det da kan være er jo at det er koblet noe feil så TV'en din bare tar sync/svarthvitt signalet. Og du får ingen farger.. Endret 29. januar 2009 av nts Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 TROR jeg hadde den på Force 25i. parr ganger. men, er usikkert om det virkelig var aktivert. skal testes. takk Lenke til kommentar
zeerow Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Får du farger når du bruker for eksempel VLC til å spille av filmer? Da vet jeg hva som må gjøres, dog kan jeg ikke hjelpe før jeg er hjemme senere idag. Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Har selv hatt dette problemet flere ganger. Årsaken er en innstilling i TV-ut delen i driveren, men jeg husker dessverre ikke hva det var. Tror det var at en må endre fra Svideo til Component eller noe lignende. Lek deg med innstillingene i Catalyst og se hva som skjer. - kjbu Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Component(rød/grønn/blå) ,compositt eller s-video du prøver på? Har du HDMI på tven? Skaff det en dvi->hdmi og problemet er løst.Koster rundt 100 lappen. Lenke til kommentar
kgeel Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Det er ikke kortet eller driverne det er noe feil med, men du må stille TV'en inn på svhs modus, eller et modus som takler signalet. På noen TV'er er det egne innganger som takler dette signalet (hvor det er fler av samme innganger.)Rot litt rundt i TV menyene. Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) -Det er Component(rød/grønn/blå phono) -HDMI-kontakten er ødelagt på TVn... falt rett av loddingen ligger der inni tvn en plass -TVn får jeg ikke no serlig avanserte instillinger som kan velge div. signal. veldig Basic oppsett. -Spiller ingen rolle hvilket program jeg bruker. -Catalyst? Jeg bruker den programvaren fra ATI... CCC. kanskje jeg kan prøve med noe Tweake-prog. som jeg er vant til og bruke på Nvidia? må testes! Endret 29. januar 2009 av Alte-to Lenke til kommentar
nets Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) CCC = Catalyst Control Center Men som de andre sier her, det er en output som er satt feil på pcen, eller at tven ikke er stillt inn til å mota signalene riktig. Endret 29. januar 2009 av nts Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå