ThOms-N Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) Hallais! Baderommet står øverst på oppussingslista og jeg surrer rundt på nettet etter inspirasjon. Men i bakhodet har jeg en tanke, på noe jeg en gang ble fortalt. Det var at i dusjhørnet så skulle det være helt topp å ha Pebbles flis på gulv. Noen i denne verden som har vært borti dette og om det har den behagelige flaten som den visst nok skulle ha? Thomas EDIT: Link trøbbel! Endret 25. januar 2009 av ThOms-N Lenke til kommentar
Bliv1n Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Ser ut som om det kommer til å samle seg mye hår og møkk i slike fliser. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Regner med det fuges skikkelig mellom, så burde vel ikke samle seg mer møkk der enn mellom vanlige fliser? Det ser stilig ut - særlig på veggen kanskje? Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Det skal jo selvfølgelig fuges godt. Kan umulig tenke meg at det er godt å trø på småstein. Sånn ellers så trur eg faktisk det kan bli lettere å rense fugene, med tanke på at steinene er runde i forma. Mulig det blir bord i samme stil hvis det blir aktuelt, men det er noe jeg kommer til å ta stilling til da. Men sånn ellers. Noen synspunkt? Erfaringer. EDIT: Men når jeg tenker litt tilbake i tid, så hadde jo faktisk far til en kamerat setet i bilen full i runde trekuler. Da som masserende effekt under bilkjøring, så det kan jo faktisk tenkes at det kan fungere med slikt gulv og. hmmm Endret 26. januar 2009 av ThOms-N Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Jeg synes dette ser ut som noe som er kult når det er nytt, men som man vil bli drit lei av. Ikke mye tidløst, med andre ord. Endret 26. januar 2009 av Isbilen Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Jeg synes dette ser ut som noe som er kult når det er nytt, men som man vil bli drit lei av. Ikke mye tidløst, med andre ord. Tro meg. Badet mitt skal uansett ikke bestå av hvite fliser. Dette gjelder 1,5m2 i dusjhjørnet, så skulle jeg bli drittlei, så har jeg enten flyttet, skal flytte eller rett og slett berre skifter de ut. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Hva med tyrkiske fliser (eller hva det nå heter, du skjønner kanskje hva jeg mener)? Det er stilig, det. Endret 26. januar 2009 av Isbilen Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Hva med tyrkiske fliser (eller hva det nå heter, du skjønner kanskje hva jeg mener)? Det er stilig, det. Er ikke halt med, men skal sjekke det opp. Tar gjerne imot forslag. Dette er snakk om en dusjkrok på ca 1100mm*1100mm. Ikke i samme utseende som resten. Men resten av badet skal være med mørkt gulv med lyse vegger og hvit innredning. Lenke til kommentar
eimo99 Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Pebbels eller rullestein som det ofte blir kalt. Det er relativt behagelig å gå på. Anbefaler deg å ta turen til en flisbutikk som har dette, der kan du ta av deg på beina og kjenne selv. Aller fleste FLISEKOMPANIET butikkene har denne utstilt. vet de har den i flere farger også. Med tantke på renhold, anbefaler jeg deg å behandle de, det gjør flisene og fugene veldig mye enklere å holde rent. En behandling jeg anbefaler er TD VANNBASERT IMPREGNERING. Den holder i ca 2 år før du trenger ny behandling samtidig som den er " usynlig". dvs. du får ikke skjolder o.l hvis det slites ujevnt på gulvet. Lenke til kommentar
Mille1 Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Det er kjempefint med rullestein i dusjen. Og det er veldig behagelig å gå på. Men du MÅ impregnere, slik det blir foreslått (gjelder forsåvidt alle fuger i dusjen. Det står litt om det her. Lykke til! Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Flott!! Da tenker jeg at jeg tar sjansen! Lenke til kommentar
eimo99 Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 ikke bruk fug impregnering. Steinen trenger også impregnering så jeg ville heller ha brukt en som impregnerer begge deler samtidig. Lykke til med kjøp. Alltid deilig med nytt bad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå