Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Pebblesflis i dusjhjørne.

Anbefalte innlegg

Hallais!

Baderommet står øverst på oppussingslista og jeg surrer rundt på nettet etter inspirasjon.

Men i bakhodet har jeg en tanke, på noe jeg en gang ble fortalt. Det var at i dusjhørnet så skulle det være helt topp å ha Pebbles flis på gulv.

Noen i denne verden som har vært borti dette og om det har den behagelige flaten som den visst nok skulle ha?

Thomas

EDIT: Link trøbbel!

Endret av ThOms-N
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal jo selvfølgelig fuges godt. Kan umulig tenke meg at det er godt å trø på småstein.

Sånn ellers så trur eg faktisk det kan bli lettere å rense fugene, med tanke på at steinene er runde i forma.

Mulig det blir bord i samme stil hvis det blir aktuelt, men det er noe jeg kommer til å ta stilling til da.

Men sånn ellers. Noen synspunkt? Erfaringer.

EDIT: Men når jeg tenker litt tilbake i tid, så hadde jo faktisk far til en kamerat setet i bilen full i runde trekuler. Da som masserende effekt under bilkjøring, så det kan jo faktisk tenkes at det kan fungere med slikt gulv og. hmmm

Endret av ThOms-N
Lenke til kommentar
Jeg synes dette ser ut som noe som er kult når det er nytt, men som man vil bli drit lei av. Ikke mye tidløst, med andre ord.

Tro meg. Badet mitt skal uansett ikke bestå av hvite fliser. Dette gjelder 1,5m2 i dusjhjørnet, så skulle jeg bli drittlei, så har jeg enten flyttet, skal flytte eller rett og slett berre skifter de ut.

Lenke til kommentar
Hva med tyrkiske fliser (eller hva det nå heter, du skjønner kanskje hva jeg mener)? Det er stilig, det.

Er ikke halt med, men skal sjekke det opp. Tar gjerne imot forslag.

Dette er snakk om en dusjkrok på ca 1100mm*1100mm.

Ikke i samme utseende som resten. Men resten av badet skal være med mørkt gulv med lyse vegger og hvit innredning.

Lenke til kommentar

Pebbels eller rullestein som det ofte blir kalt.

Det er relativt behagelig å gå på.

Anbefaler deg å ta turen til en flisbutikk som har dette, der kan du ta av deg på beina og kjenne selv.

Aller fleste FLISEKOMPANIET butikkene har denne utstilt. vet de har den i flere farger også.

Med tantke på renhold, anbefaler jeg deg å behandle de, det gjør flisene og fugene veldig mye enklere å holde rent.

En behandling jeg anbefaler er TD VANNBASERT IMPREGNERING. Den holder i ca 2 år før du trenger ny behandling samtidig som den er " usynlig". dvs. du får ikke skjolder o.l hvis det slites ujevnt på gulvet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...