Gå til innhold

Fra vista til linux til xp! HJELP!

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen!

Jeg hadde først Vista. men så fikk jeg blå skjerm. Så jeg bestemmte meg for og prøve Linux Ubuntu. Men det som er utrolig bra med linux ubuntu er at den finner driverene selv. Med ett STORT minus er det at jeg kan ikke bruke de vanlige programmene mine. savner utrolig photoshop og div andre prg. Men jeg har prøvd XP ett parr ganger før. og jeg digger Xp. men det store problemet mitt er at jeg ikke finner alle de rikdige driverene når jeg legger til xp.

Jeg har en Acer Aspire 9300WSM

Med:

• AMD Turion 64 x2 Mobile Technology TL-54(1.8GHz. 2x 512 KB l2 cache)
  • 17" WXGA+ Acer CrystalBrite LCD
  • Up to 400 MB NVIDA GeForce Go 7300 TurboCache
  • 160 GB HDD
  • DVD-Super Multi DL
  • 2GB DDR2(ram)
  • Bluetooth 2.0+EDR

Så det som jeg har lyst til er og instalere win xp igjen. så hvis noen har noen ambefalinger på f.eks:

1. Hvem verson av xp ville passe best på min pc?

2. Hvor jeg finner alle driverene?

3. Hvordan jeg kan style opp pcen sånn så den ser rå ut;)

4. noen extra tips;)

Endret av -O_L_E-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo alle sammen!

Jeg hadde først Vista. men så fikk jeg blå skjerm. Så jeg bestemmte meg for og prøve Linux Ubuntu. Men det som er utrolig bra med linux ubuntu er at den finner driverene selv. Med ett STORT minus er det at jeg kan ikke bruke de vanlige programmene mine. savner utrolig photoshop og div andre prg. Men jeg har prøvd XP ett parr ganger før. og jeg digger Xp. men det store problemet mitt er at jeg ikke finner alle de rikdige driverene når jeg legger til xp.

Jeg har en Acer Aspire 9300WSM

Med:

• AMD Turion 64 x2 Mobile Technology TL-54(1.8GHz. 2x 512 KB l2 cache)
  • 17" WXGA+ Acer CrystalBrite LCD
  • Up to 400 MB NVIDA GeForce Go 7300 TurboCache
  • 160 GB HDD
  • DVD-Super Multi DL
  • 2GB DDR2(ram)
  • Bluetooth 2.0+EDR

Så det som jeg har lyst til er og instalere win xp igjen. så hvis noen har noen ambefalinger på f.eks:

1. Hvem verson av xp ville passe best på min pc?

2. Hvor jeg finner alle driverene?

3. Hvordan jeg kan style opp pcen sånn så den ser rå ut;)

4. noen extra tips;)

Her har du drivere til windows xp.

http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_9300.html

Hvilken verson du skall ha kommer an på hva du skall bruke pcen til og hvor mye du vill betale.

Lenke til kommentar

Heihei:) 64-bit XP er ikke nødvendig så lenge du bare har 2GB ram. Så gå for Windows XP Professional 32-bit. Har hørt litt at 64-bit XP ikke er så stabilt heller.

Drivere kan du finne der personen over skreiv ja. Lurt å legge disse inn på en minnepenn før du formaterer. Vist ikke du har flere partisjoner da.

Styling av PC kan du bruke WindowBlinds som gir deg nye skin til XP. Er ikke så mange skins da siden det bare er trial greie. Er ikke så mange slike gratis program som jeg vet om vertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...