NothinDoin™ Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) Hei! Har lyst på fjernkontroll til mitt Canon 350D.. Søkte på prisguiden, men fant bare èn... Finnes det ikke flere å velge mellom? Åssen funker kontrollen? Er det noe jeg må plugge inn i kamera? Hvis det er, følger det med? Kontroll på Prisguide.no Endret 25. januar 2009 av NothinDoin™ Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Den du har linket til støtter kun 2sek eller 10 sek forsinkelse. Canon har en annen IR-fjernkontroll som er bedre og billigere. Tror den heter RC-1. Den kan festes til nakkeremmen og støtter direkte eksponering. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 RC-1; - Denne fjernkontrollen kan kun brukes foran kamera. Så det er kun selvportrett bilder jeg kan ta? Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 RC-3 kan også kun brukes forann kamera, så da er du like langt. Ved litt kreativ kroppskontroll går det faktisk an å la hånden gå forann kamera for å bruke fjernkontrollen, eller du kan kjøpe en snorutløser. Lenke til kommentar
mar1u5 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Med denne kan du stå hvor du vil: http://cgi.ebay.co.uk/Phottix-Wireless-Rem...1713.m153.l1262 Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Takker Tror jeg går for denne. Den passer, right? og den er jo ikke tråløs, så kan vel stå hen jeg vil.. Endret 26. januar 2009 av NothinDoin™ Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Står at den passer til 350D så det er rett type ja. Har en lignende kjøpt hos DealExtreme,pris inkludert frakt kom på ca.25kr. Lenke til kommentar
eon_no Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Det er ingen problem å bruke RC-1 mens man står bak/på siden av kamera. Man holder bare armen over kamera eller frem på siden. Den må ikke være direkte foran. I mange tilfeller kan man bruke refleksjoner fra overflater (vegger/tak) slik at man faktisk kan stå bak. Fordelen med denne kontra trådbasert utløser er at man kan ta gruppebilder og være med selv :-). Jeg har brukt RC-1 i 2-3 år og er veldig fornøyd. Det er også kjekt at den kan festen på bæreremmen, så har du den alltid tilgjengelig. Edit: Skrivefeil Endret 26. januar 2009 av eon_no Lenke til kommentar
Pim Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Kaffebrus.com (slutter aldri å undre meg over det navnet) har også en trådløs fjernkontroll som passer (opptil 100 m). PIM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå