Jo Are Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Hei Jeg har fått meg ny tv (Samsung LE40A656), og har PS3-en koblet til denne med hdmi. TVen har en optical utgang som jeg ønsker og føre lyden ut fra og til anlegget (Logitech z-5500), slik at lyden går fra PS3 -> hdmi -> TV -> optica (toslink)l -> anlegg. Det jeg lurer på er hvilket lydformat skal jeg velge? Når jeg velger DTS, AAC og Dolby Digital får jeg ikke lyd i spill, antar tven ikke støtter disse formatene. Men jeg ser at jeg har andre valg som lineær PCM, finner veldig mange med ulik khz. Hvilkene skal jeg velge? Står at høytalerne kan bli ødelagt hvis de ikke støtter formatet. Har enda et spørsmål: Hva vil gi best lyd? Optical rett i anlegget med DTS, AAC og Dolby Digital. Eller lyd gjennom hdmi til tven som så fører lyden til anlegget via optical (toslink) med Lineær 5.1 etter eller annet khz? Takk for svar Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 For det første, hvorfor skal du ta en tur til tven med lyden? Ser ikke poenget med flere kabler. Under kontrollpanelet til Z5500 står det at den ståtter DTS og DD:PR2. Min 5500 oppdager automatisk det som spillet støtter, går mest i Dolby Digital, men når jeg satt på SR2 i dag, så hoppet den til dts. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 For det første, hvorfor skal du ta en tur til tven med lyden? Ser ikke poenget med flere kabler. Under kontrollpanelet til Z5500 står det at den ståtter DTS og DD:PR2. Min 5500 oppdager automatisk det som spillet støtter, går mest i Dolby Digital, men når jeg satt på SR2 i dag, så hoppet den til dts. Fordi jeg ønsker og ha alt koblet til tven (hdd opptaker, pc og ps3) så sender tven ut lyden fra disse gjennom toslink. På denne måten får jeg to midre kable bak tvbordet. Så du mener jeg vil få dårligere lyd på denne måten? Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) For meg høres det ut som om tven ikke klarer å sende lyd uforandret videre, noe som i og for seg sikkert er vanlig for tv.. Du mister altså surround, DTS, osv.. rimelig uholdbart Send lyden med optisk kabel fra ps3 til anlegget ditt.. done deal alternativt måtte du hatt en skikkelig reciever.. da kunne du sendt signalene veggimellom akkurat der du ønsket det.. men det blir egentlig for dumt å kombinere reciever og Z5500 Endret 25. januar 2009 av Fenixen Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 For meg høres det ut som om tven ikke klarer å sende lyd uforandret videre, noe som i og for seg sikkert er vanlig for tv.. Du mister altså surround, DTS, osv.. rimelig uholdbart Send lyden med optisk kabel fra ps3 til anlegget ditt.. done deal alternativt måtte du hatt en skikkelig reciever.. da kunne du sendt signalene veggimellom akkurat der du ønsket det.. men det blir egentlig for dumt å kombinere reciever og Z5500 Skal kjøre lyden rett fra ps3 til anlegget med toslink da, takk for svar Lenke til kommentar
Blodappelsin Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Skal kjøre lyden rett fra ps3 til anlegget med toslink da, takk for svar Det gjør i alle fall jeg, og det fungerer utmerket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå