Gå til innhold

Sletting av fil.

Anbefalte innlegg

Hjelp!

Har en ekstern harddinsk (200gb maxtor) som er halvfull av diverse større filer. Problemet er at jeg ikke klarer å slette en av filene på disken.

Får melding om at filen er i bruk av et annet program eller at det er liten diskplass.

Er det mulig å slette denne filen uten å formatere disken?

Har installert windows på nytt, likevel er det umulig å slette filen (699Mb)

takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du kjører win2000 eller XP kan du høyreklikke på my computer og manage/behandle. Og så trykker du på shared folders og open files.

Der kan du kanskje finne filen.

Ellers vil jeg anbefale å bruke cacls kommandoen fra dos for å sjekke hvilken rettigheter det er på filen.

Kanskje safe mode kan hjelpe deg?

Og som det blir sagt her, oppgi litt mer info om hvilken fil det er så er det enklere for oss å hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Jeg har også et problem med å slette en fil, men dette skyldes ikke mangel på tilgang da filen ligger på en FAT32 partisjon. Filen ble opprettet da jeg brukte disken i linux, og sannsynligvis har den en karakter i filnavnet som ikke støttes av XP. Ihvertfall får jeg en rar feilmelding når jeg prøver å slette. (Husker ikke i farten...er ikke hjemme nå)

Noen som vet hvordan jeg kan få fjernet denne filen? (helst uten å måtte installere linux igjen...)

Lenke til kommentar

Filen ligger på den eksterne disken. Disken er av type maxtor5000dv ekstern usb2.0/firewire. Tror feilen oppstod da jeg skulle kopier filen fra en annen disk til denne. Kopieringen låste seg og siden har jeg ikke kunnet fjerne filen.

Det går an å kopiere filen.

Hardisken er kun en disk for lagring av filer. Ligger ingen programmer her. Har formatert den andre disken så filen har ikke noe kobling til systemdisken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...