julepils_4_life Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 har en pc i 2 etg som er koblet med kabel. lurer på om eg kan kjøpe meg en eller annen boks eg kan plugge i modemet eg har no for å få trådløst og.. hilsen julepils Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Det man ofte bruker til den type ting er en trådløs router, det finnes mange meninger rundt om kring på forumet om hvilket merke og modell som er best, og personlig er jeg veldig glad i Linksys. Likevel kan det være en ide å sjekke om du har et vanlig modem, eller et routermodem. Hvis du har flere enn en pc tilkoblet samme boks, har du ganske sikkert et routermodem. I sistnevnte tilfelle er den løsningen som gir minst problemer å kjøpe et accesspunkt, eller en trådløs router som kan konfigureres som et accesspunkt (eventuelt omkonfigurere routermodemet). Generelt sett er det ikke den beste løsningen å ha to routere i et nettverk. Jeg vet ikke hvor mye du kan om nettverk, og hvis du kan lite, kan det virke avskrekkende å ta så mange hensyn til hvilke bokser som bør / kan kobles sammen. Men etter min erfaring er det bedre å bruke litt tid på å bygge et gjennomtenkt nettverk, for å unngå mest mulig problemer i fremtiden. På den andre siden, kan man gjøre mange rare valg og fortsatt få en passe god "surfeopplevelse", men har du andre krav enn å surfe, kan et rart oppsett fort gi deg problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå