Ertshus93 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Hei! På hytta har vi sånn solcellepanel, der det lades på strøm på et stort fritidsbatteri (12v) Så jeg spekulerer på å kjøpe en forsterker + et par høytalere til det. Funker det? Skulle hatt forsterker og høytalere med høy og ganske god lyd, til en så billig penge så mulig! Er det mulig og koble til SUB også, når jeg bare har 12 V strømkilde? Kan noen komme men noen forslag til høytalere/forsterkere? Tror dere høytalerne/forsterkeren vil tappe fritidsbatteriet for strøm fort? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Tror dere høytalerne/forsterkeren vil tappe fritidsbatteriet for strøm fort? Ja. Hvis du skal ha alt det du snakker om holder ikke batteriet i mange minutter. Men det kommer selvfølgelig helt an på størrelsen på batteriet, forsterker og høyttalere. Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Hei!På hytta har vi sånn solcellepanel, der det lades på strøm på et stort fritidsbatteri (12v) Så jeg spekulerer på å kjøpe en forsterker + et par høytalere til det. Funker det? Skulle hatt forsterker og høytalere med høy og ganske god lyd, til en så billig penge så mulig! Er det mulig og koble til SUB også, når jeg bare har 12 V strømkilde? Kan noen komme men noen forslag til høytalere/forsterkere? Tror dere høytalerne/forsterkeren vil tappe fritidsbatteriet for strøm fort? Det finnes såkalte invertere (sjekk Biltema/Clas) som gjør om fra 12 til 220V uten å tape mye effekt. Da kan du velge hva som helst. Men, et partyoppsett for høy lyd vil nok tappe batteriene fort. Alternativt kan du rigge opp en bilstereo og koble til vanlige lettdrevne høyttalere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Hva med gode hodetelefoner? Det er ikke mye som slår det! Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Det enkleste og beste her må være å skaffe en bilradio og et sett med høyttalere. Den bruker bare noen få ampere på normalt lydnivå, og da vil batteriene holde lenge. Den innebygde forsterkeren i bilradioen burde være mer enn god nok om du skal holde deg til nogenlunde fornuftige lydnivåer. Lenke til kommentar
akle Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Hva med en JVC BoomBlaster de kan jo bruke vanlige lommelykt batterier. Men vet ikke hvor lenge batteriene holder da, kan bli litt høye utgifter på batteri da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå