akle Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 En liten serie fra en ferje tur. Var spennende med det røde lyset. ISO 100 | 18mm | f/8 | 30 sec Canon EOS 400D, 18-55mm f/3.5-5.6 Et av bildene fra samme plass gikk til Akams nattfotokonkurranse 2009 Lenke til kommentar
akle Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Ingen som har noen synspunkter? Er det brukbart eller er det bare å kaste? Det ble kanskje litt intenst med det røde lyset? Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Ingen som har noen synspunkter? Er det brukbart eller er det bare å kaste?Det ble kanskje litt intenst med det røde lyset? Jeg tror de mangler noe å feste blikket på. Bilde 3 har det men bare i form av ett sort hull. Derfor blir de for kjedelige. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Det eneste jeg egentlig liker av disse er bilde 1. Det er nettopp mangelen av noe som helst jeg liker, det lar deg fundere litt. Det er en litt feil sammenligning, men det er som riktig gode gatefoto, der du har nok dybdeskarphet til at det er vanskelig å se hva motivet er. Slike bilder drar deg litt inn og får deg til å se en stund på et bilde, i motsetning til et ansikt fotografert med en 85/1.2 vidåpen. Da nikker man anerkjennende og går videre. Jeg er ikke helt sikker på om jeg liker rødfargen, though. Lenke til kommentar
boos Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hvorfor er dette en serie? Hva er sammenhengen mellom bildene? Bortsett fra at alle tre er tatt ombord på ei ferje og at de er røde? boos Lenke til kommentar
akle Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Hvorfor er dette en serie? Hva er sammenhengen mellom bildene? Bortsett fra at alle tre er tatt ombord på ei ferje og at de er røde? Nesj, der vel den enset grunnen til at det ble lagt i en serie, var kanskje ikke helt gjennomtenkt. Simon Aldra: Det er det først jeg også er mest fornøyd med, iallefall når jeg ser på de nå i etter tid. Men tror jeg har sett meg litt blind på alle bildene! Tusen takk for synspunkter. edit: skrivefeil Endret 27. januar 2009 av akle Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Jøss, har vi fått ett vandrende red light district i Norge? I likhet med Simon likte jeg det første bildet best. Det var gode bilder. Fine og skarpe mtp lyset egentlig, men de to andre falt ikke helt i smak. Motivene ble litt for kjedelige, og perspektivet på bildet nr 2 gjorde meg bare svimmel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå