ExuZ Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) Etter et år med en lenovo pc som egentlig ikke har gjort noe annet en å skuffe meg ble jeg nesten glad når skjermen gikk i stykker. Dermed må jeg på jakt etter en ny pc. Feilene med lenovo 3000 v200 som jeg hadde var at 12" skjerm er for lite selv om den er lett å dra med seg, integrert skjermkort er udugelig, 512mb minne og vista, hva har de røykt for noe? og verst av alt byggekvaliteten er noe av det verste jeg har vert borti. Bruk: Skal dra den med til skolen hver dag, men det er ikke mer en 5 minutter å gå Det blir min eneste pc, så jeg kommer til å spille en del. Skal brukes til programering så trenger god skjerm. Trenger ikke windows, da jeg får det via universitetet. Det jeg ser for meg er en pc til rundt 10k, som har skjermkort, greit med minne og lagringsplass, god skjerm rundt 15". Mest sansynlig må det bli en hp maskin, da jeg får veldig gode priser på de hos mpx, evt en acer. De fleste andre merker har ikke sjangs til å konkurere prismessig. Jeg har sett på disse 2, hdx 16 og elitebook 8530 Fordeler med hdx: veldig god skjerm, godt skjermkort svakheter: svak prosessor, tung, ukjent bygge kalitiet. Fordeler med elitebook: God prosessor, mulighet for mus og ultracell batteri svakheter: ukjent ytelse på skjermkort, 1000kr dyrere Er åpen for flere forslag og kommenteringer til pcene, og en ytelses test av skjermkortet på elitebooken hadde vert konge. Endret 25. januar 2009 av ExuZ Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 jeg har acer 5930g og bruker den til det samme du skal... spill, programmering og internett....den er helt knall! er litt synd den bare har 1280x800 oppløsning på skjerm... blir litt lite plass på skrivebordet... koster 7500kr på mpx.no eller kan du se på de konfigurerbare maskinen til multicom... der kan du velge det du vil ha og uten windows www.multicom.no Lenke til kommentar
superberg Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Dersom du vil ha ein bærbar datamaskin uten operativsystem, så er utvalet i Noreg heller labert. Multikom er ein av dei få som tilbyr slike maskiner. Eg vil sjølv kjøpe ein 64 bits bærbar maskin uten Windows, men eg finn ingen. Det irriterer meg. Men hald deg langt unna HP Pavilion. Eg fekk feil på min. Eit kjapt søk på Google viser at det er mykje feil på desse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå