koskenkorva Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Har en pc som ikke vil kjøre som den skal. Når jeg starter maskina henger den når Asus skjermbildet kommer fram, og jeg må restarte flere ganger for å komme videre. Når Windows skal starte restarter maskina og jeg får kunn i gang windows i sikkermodus. Har skifta HK. prossesor. og minnebrikker. beholdt Hdd. med Xp sp3 innstalert. Hovedkort er Asus M3N78. Prossesor Athlonx2 64 6000. 2x1gb ram. kjører på grafikken til hk. Er det noen som kan ha et tips om hva som er feil. Bør jeg evt. formatere partisjonen på harddisken hvor Xp ligger? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Om du har byttet til et hovedkort med annet brikkesett er det lurt å legge inn OS på nytt, så ja! Virker da som det er noe HW relatert også. Kanskje oppdatere bios på hovedkortet og gi minnebrikkene rett spenning. Lenke til kommentar
koskenkorva Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Maskina henger ikke lenger ved asus skjermbildet, og jeg kommer inn i bios. men jeg får fortsatt bare kjørt Windows i sikkermodus. Har ikke lagt inn os på nytt ennå. Finner ikke noe sted i bios der jeg kan endre spenning til ram. Må dette gjøres manuelt? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 ja, og du finner det sikkert om du leter eller sjekker manualen. Stock er 1,8 volt, om brikkene skal ha mer bør du endre... Prøv også med en enkel minnebrikke og test minnet med memtest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå