krisi-stoffer Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Hei... jeg har kjøpt meg en selvbyggd pc fra komplett ca 87 dager siden. Nå er det på tide å formatere hele pc'n... I hele dag og i går har jeg hvert på nette og lett etter svar... Har funnet mange muligheter men ingen har fungert... Har dere noen ideer til meg? (btw. mange spill som ikke fungerer(battlefield 1942, C&C zero hour, C&C General...)dette er da grunnen hvorfor jeg formaterer pc'n da) -Kristoffer Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 1. Last ned alle orginale og nyeste drivere til din PC Legg disse på en minnepenn, eller brenn dem til CD/DVD. 2. Ta en titt på guiden vedlagt her. Lenke til kommentar
krisi-stoffer Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 ok jeg har gått inn i BIOS og sett First Boot Device til CD-Rom så putter jeg inn cd'en som følger med og restarter maskinen det skjer ingen ting da... noe jeg gjør feil? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Hva står det på CD'en som følger med da? Du må ha en Microsoft Windows CD. Lenke til kommentar
krisi-stoffer Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 windows vista ultimate Norsk kun for distribusjon med en ny kmplett pc Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Du sier det skjer ingenting - er det helt bokstavelig eller booter den bare fra disken som vanlig? Lenke til kommentar
krisi-stoffer Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) det er som jeg skulle ha startet pc'n helt normalt... den merker ikke at cd'n er der... i ledtekst bruker den :C og ikke : D (btw jeg mener ikke dette som smilys) Endret 25. januar 2009 av krisi-stoffer Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Hvis BIOS teksten ikke forsvinner for fort skal det være mulig å se "Booting from CDROM" eller lignende. Du har antagelig en funksjonstast i BIOS som gir deg en bootmeny. Du bør prøve den, da kan du spesifisere at det er CD/DVD du skal boote fra. Lenke til kommentar
krisi-stoffer Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) har to valg... trykke del eller tab(dette sier deg sikkert ikke mye)(rekker ikke å lese) på tab får jeg opp en meny som gir meg MANGE valg der jeg bestemmer hvordan jeg vi starte pc'n(står ingen ting om å starte via cd'n) på del får jeg opp en meny som er grå og blå og en bar øverst der står det ....Boot.... det var der jeg satte pc'en til å prioritere cd'n og ikke hard disken (tror den på del het setup og den andre het BIOS POST Message) Endret 25. januar 2009 av krisi-stoffer Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) BIOS boot meny er typisk på F8, F12 eller lignende. Den ser typisk sånn ut: Sånn ser du hilken knapp du skal bruke: Endret 25. januar 2009 av hårek Lenke til kommentar
krisi-stoffer Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 fikk opp boot menyen nå(gikk berserk på f knappene) det kom opp 3 valg ingen av dem hadde cd' rommen som et valg så jeg trykket på standard sånn den starter normalt( kan jeg ta scr shot mens jeg er i den menyen? Lenke til kommentar
krisi-stoffer Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 fikk det til nå TUSEN TAKK FOR ALL HJELP (spesielt til deg hårek) -Kristoffer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå