Sesches Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Bruker nipler fra microplex slik at jeg kan koble på tygon 10mm slangene. Jeg bruker pakningene fra de originale eheim niplene på de nye, men allikevel så får jeg litt lekkasje i både flow-in og flow out.... Har strammet niplene noe jævlig også. Er det pakningene som er dårlige eller bør jeg skaffe nye nipler ? J.... irriterende plz kom med noen gode råd og tips ... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 prøv tykkere pakniker kan hende niplene ikke går helt ned og dermed pakningen er ganske ubrukelig Lenke til kommentar
shebban Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 eller prøv med litt gjenge teip! Men ikke ta for mye for da risikerer du å sprenge hele hullet der gjengene er! Eller smøre litt silikon rundt gjengene på niplen før du skrur den inn! Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Gjenge teip er tingen her... MEN pass på å ikke stramm for hardt da sprekker plasten, noe jeg har erfart, ikke morro ! Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 Hvis jeg ikke tar helt feil når ikke niplene særlig langt "inn" i pumpen tipper sånn ca 3-4 omdreininger. For utblåsningen : Gjengene ligger et stykke nede i selve pumpen, skapell eller lignende å utvid øverste den av hullet slik at nippelen kommer lengre "nedi" For insug : Slip/skjer vekk noen milimeter av tuten slik at nipelen får feste seg i flere gjenger. Som overnevnte personer nevner bør du også bruke silikon og gjengetape. Sørg for at alle deler er tørre i det du tar på dette og la helst silikon få tørke noen tilmer før du starter anlegget eller rører niplene. Bruk gjerne ekstra silikon og "bygg" opp en liten forsterkning rundt nippelen etter at den er skrudd i. Lenke til kommentar
Sesches Skrevet 22. april 2003 Forfatter Del Skrevet 22. april 2003 Dette er jo vel og bra, men er det ikke litt merkelig at problemet også oppstår når jeg bruker eheims originale nipler ? ... de har vel ikke laget en tenkt løsning på at brukeren skal kutte til hull og nipler slik at det blir tett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå