Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi - Nyskapende design? lol


bjaa

Anbefalte innlegg

Har nå sett mange av audi's lanseringer som de kaller det, skjønner ikke at de kan kalle den nye a8, a4 og a3 for en ny bil? De er jo direkte blåkopi av de gamle modellene! Kansje kjøreegenskapene er forbedredt osv, men man vil vel ha en ny bil som ser ny ut og....

 

Her er bilder av den nye og gamle A3'n:

 

her

Ren kopi av den gamle, bare en litt mer "agressiv" front....

 

A4:

 

Nye a4

"gamle"

 

Ser ikke noen forskjell har jeg, bare at det er ca. 5% mer vw (boble)

 

A8:

 

gamle A8

"nye"

 

Ren blåkopi av den gamle!

 

 

Så hva mener dere, er audi så nytenkende som de vil ha det til? De sier jo at forsprange ligger i teknikken, det er vel bare fordi de skryter av den kjedlige "scooter" girkassa demmes, multitronic...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde være forsiktig med hva du sier gutt, /me fra Siljan :) :)

 

Er enig at bilene er litt for like, men sånn har det jo bestandig vært, men likevel syntes jeg Audi ene bare blir råere og råere. Den nye a4 en f.eks. er jo helt rå. *sikle* Også den nye A8 en også er helt sjukt rå. Hadde eller ei sagt nei takk til den nye a3en.

Det som er fint med de nye er de mere kantete knekkene de har på karosseriet, gir en stilig og aggressiv "look".

 

Jeg digger Audi! :woot:

 

 

Sjekk ut kebab gud sin post også, han kommeterer samme, men bare om noen riskokere ..

Lenke til kommentar
Så hva mener dere, er audi så nytenkende som de vil ha det til? De sier jo at forsprange ligger i teknikken, det er vel bare fordi de skryter av den kjedlige "scooter" girkassa demmes, multitronic...

 

Enig med deg, Audi har kjedeleg design. A8 ser riktignok betre ut IRL enn på bilete, A6 er grei nok som sedan pga. hekken, men A4 er a4, og den forrige A3 var ei kjedeleg utgåva av Golf. Den nye er vel hakket betre, men ikkje aktuell for min del. Eg har aldri kjørt Audi, men det bør vere bra med tanke på salstala.

 

Audi er i ferd med å ta over gubbebil-stempelet frå Mercedes. Eg hadde faktisk aldri trudd eg skulle seie noko positivt om Merc etter det sørgelege 90-talet (både S, E og C), men dei nye modellane viser faktisk litt spreke takter.

Lenke til kommentar
Her er bilder av den nye og gamle A3'n:

 

her

Ren kopi av den gamle, bare en litt mer "agressiv" front....

 

Nuh-vel.. Nå vet jeg ikke hva du mener med nyskapende design, men hvis Audi's mål var å lage en ny mer aggressiv og mer moderne utgave av A3, så har de definitivt gjort jobben.

 

Har aldri helt klart å bestemme meg helt for hva jeg synes om utseende til dagens A3. Føler den ser litt for snill og puslete ut. Med den nye viser de imidlertid at bare små designgrep kan gjøre mye.

Lenke til kommentar

Audi er i ferd med å ta over gubbebil-stempelet frå Mercedes. Eg hadde faktisk aldri trudd eg skulle seie noko positivt om Merc etter det sørgelege 90-talet (både S, E og C), men dei nye modellane viser faktisk litt spreke takter.

 

Jeg mener at Audi definitivt ikke er i ferd med å ta over noe gubbe faktor her. Samtlige nye modeller har både sporstlig utseende og kjøreegenskaper!

Enig at mercedes har fått hevet seg litt med de nye modellene. Mercedes er jo glimrende biler da. Ingen biler som går lenger enn de. ..

Lenke til kommentar
Mercedes er jo glimrende biler da. Ingen biler som går lenger enn de. ..

 

Det er f, det er e, det er i, det er l. det er feil,det er feil,det er feil..

Er faktisk langt nede på statistikken over biler med mange km/år uten verksted og utskiftinger..

Skal du ha en bil som bare går og går, så skal du faktisk kjøpe deg en Toyota.

Lenke til kommentar

Audi er valget for de som vil ha en diskre "staslig" bil som ikke folk snur seg til, og de kan også være spreke kjøremaskiner som du ikke merker med det første...

 

Selv så jeg en Audi RS 4 igår på statoil, kunne ikke tru at det var en så sprek bil egentlig, det ser jo bare ut som en vanlig stasjonsvogn, måtte gni meg i øyne ett parr ganger, for jeg trudde ikke det var noen RS 4 egentlig, bare noen små eksos rør, og halvfeite hjul, det kan jo en hvilken som helt A4 1.9 diesel ha :lol: men så er det 380 hester under panseret, og det er ikke for ingenting at ranere velger Audi ;)

Lenke til kommentar
hva med VW Golf ...... har ikke byttet design på 20 år eller no ... bare noen facelifts her og der .. og hvorfor bytter de ikke deisgn? ... for de har funnet en som funker ... samme med audi ..

 

Vil nok si at golf har byttet design ganske merkbart. Se bare her:

 

Golf 1: http://automarken.net/modelle/img/vw_golf1.jpg

 

Golf 2: http://home.no.net/kaaare/Bilde/golf/rodgolf.jpg

 

Golf 3: http://hjem.get2net.dk/policeshooting/imag....4i_CL.1993.jpg

 

Golf 4: http://www.pizaul.ch/Neuwagen/Bilder/Golf%...Variant%201.jpg

 

Fra golf 1 til 2 forandret ikke fronten seg så mye men fra 2 til 3 ble det meste nytt. Fra golf 3 til 4 er det vel ikke største forandringen men å si at golf har hatt samme utsendet i 20 år blir helt feil.

Lenke til kommentar
Hvis man vil kjøpe en bil nesten ingen legger merketil og går som et uvær ( de dyreste ) så er audi valget.

 

Hvis man vil ha en bil som folk snur seg etter, så er ikke audi valget..

 

Tysk familieracer :D

 

 

Er 100% enig her , tyskerne lager min type biler , ulv i foreklaer .

Den nye A8 ser jo helt RAA ut synes naa jeg , men M5 er vel enda droemmebilen kanskje :yes:

Lenke til kommentar

Tyskerne er flinke de ja, men har gjort noen dårlige valg i det siste syns jeg. For det første burde ikke Porsche lage terrengbiler... De har lagd noen av verdens beste sportsbiler og burde holdt seg til det. For det andre passer ikke VW inn i luksusbil-segmentet. De har jo Audi som har vært i det markedet lenge, og gjør det bra.

 

Når det gjelder drømmebiler så liker jeg veldig godt dene.

Lenke til kommentar
Mercedes er jo glimrende biler da. Ingen biler som går lenger enn de. ..

 

Det er f, det er e, det er i, det er l. det er feil,det er feil,det er feil..

Er faktisk langt nede på statistikken over biler med mange km/år uten verksted og utskiftinger..

Skal du ha en bil som bare går og går, så skal du faktisk kjøpe deg en Toyota.

 

Åh. Hm .. man skal ikke tro på alt folk sier. Det er iallefall det jeg har fått av intrykk av andre. Men gamle toyota biler ruster iallefall bra opp ..

Lenke til kommentar
Audi er Mikke Mus!

 

Dahlbäck eller hva nå han heter( en kar i Sverige) som chipper biler, modifiserte en Audi for godt over en million kroner, og ble allikevel parkert av en Mitsubishi Lancer Evo 6 modifisert for 80 000,- :lol:

 

og kor masse koster en Evo 6 originalt??:D

 

Men tilbake til topic:

Det er jo ikkje en ny "generasjon" med A4/A8 osv... Er jo berre meint som en liten oppdatering.

Dessuten begynner A4en å bli alvorlig sexy! :D (samme med BMW 3 serie :D (ikkje compact))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...