Gå til innhold

px80 v-real prosessor

Anbefalte innlegg

Har lest at panasonic sin px80 serie sin v-real brikke oppskalerer alt til 1080p for å så ta den ned til tvens 768p oppløsing. Stemmer det?

sitter på ser på tv nå med scarttuneren så har et spørsmål til: bildet virker av og tillitt prikkete. er trolig scart siden det er analogt elelr er tv slik?:p hehe

Knall tv btw:)

Endret av chriso89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er den ingen vits i å sette xbox på 720p hvis tven oppskalerer til 1080p. da kan jeg spre tven for det arbeidet med å mate den med 1080p.

bava: vet du hvorfor bildet er klart men virker som litt gromsatte over det på tv. ser det på tvedinger med scarttuneren

edit: er slik med hd også. men er vel plasmateknologien som er slik:P men blir nokk vant til det:) bildet er fortsatt bedre en lcd:P

Endret av chriso89
Lenke til kommentar
Da er den ingen vits i å sette xbox på 720p hvis tven oppskalerer til 1080p. da kan jeg spre tven for det arbeidet med å mate den med 1080p.

bava: vet du hvorfor bildet er klart men virker som litt gromsatte over det på tv. ser det på tvedinger med scarttuneren

edit: er slik med hd også. men er vel plasmateknologien som er slik:P men blir nokk vant til det:) bildet er fortsatt bedre en lcd:P

Har ikke noe med plasamteknologi å gjøre heller med svakhetene til PX80..

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Når du ser tv med dekoder så burde du bruke cinema innstillingen og senke kontrasten til rundt midten.

Ofte blir det litt støy når man presser svake signaler.

Kontrasten på min ligger et par hakk under midten, det samme gjør lyset.

Fargene ligger vel et par hakk over midten og skarpheten er ned to eller ett hakk. Med disse innstillingene gir tv-en et veldig fint bilde, men det varierer selvsagt litt fra kanal til kanal.

Kanaler som sender dårlige signaler blir aldri helt supre.

Jeg bruker også varm innstillingen, men det dreier seg om smak.

Ellers bør du stille kildene dine til 1080P. Tv-en viser da langt bedre HD bilder enn hvis du stiller den til 720P.

Endret av Bava
Lenke til kommentar
cinema så blast ut men straks jeg tok på varm ble det litt mer fargesprut:) men fortsatt litt svakt så tok tilbake på normal jeg:)

tok heller ned kontrasten på normal.

men skal fargestyring være på eller av? og skal den p-nr stå av?

P-nr kan du skru av.. Den lager bare krøll uansett.

Fargestyring øker rødfargen litt blant annet, men personlig ser jeg ikke så stor forskjell så jeg har den av.

Du kan skru av overscan, det gir klarere bilde!

Lenke til kommentar
men da fyller ikke tven hele bildet med SD signal:/ ender med 1 cm sort stripe nederst da:P

bildet ble dog litt bedre

Ah, ok...

Slik er det ikke på min dekoder, men jeg vet at det blir slik for noen. Da må den stå på, men du burde skru den av når du ser på dvd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...