Slabbedasken Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Skal ha meg ny harddisk i et Barbone kabinett og lurer på synsunkter og annbefalinger. Har hørt at WD er bet ytelsesmessig, men bråker mest.....siden jeg skal ha et barbone system så vil jeg ha noe som ikke bråker så utrolig mye.... Fikk høre at Segate ikke var så bra men ble heller annbefalt Maxor og kom da frem til denne her: Maxtor 200GB DiamondMAX Plus9-FDB IDE HD Koster 2195,- på mpx Er denne annbefalt eller er det andres om har noen tips? Dette skal bli en spill pc med nforce2 og xp3000+ cpu om det er til noe hjelp...... Alle svar blir tatt imot med åpne armer Lenke til kommentar
norway Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Maxtor er rolig , ja.... Men den har VARME!!! Det som er bra med Barracuda Seagate , det er at den er stille , og i tillegg blir den ikke sykt varm. Skal jeg gi deg mitt råd , så ville jeg sagt , TENK deg om , ta heller Seagate. Mitt råd , barracuda , men viss du ikke bryr deg om varme , så er selvfølgeli Maxtor et bra valg det også! Håper det var til hjelp. Jeg kan også gi deg tips om å se på omtalen av barracuda her på forumet. Jeg har selv 3stk på 80gig hver...Jobber som et uvær... Men hvor ble lyden av..? Skjønner... Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 15. april 2003 Forfatter Del Skrevet 15. april 2003 Takker....kankje jeg går over til Segate Barracuda (igjen) da :wink: Men har de større enn 120 gb disker? Skal ha meg barbone så det blir ikke mye mere plass der nei Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 15. april 2003 Forfatter Del Skrevet 15. april 2003 Annbefalinger av Segate Barracuda diskene? Vil ha mest mulig plass pga at jeg bare får plass til 1 hdd i barbone kabinettet mitt (160-200 gb) om det finnes da :wink: Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Kan på det varmeste anbefale Seagate disker. Jeg har selv en Barracuda V 120GB m/2MB Buffer, og er storfornøyd med den. Siden Barracuda V serien kun leveres opp til 120GB må du nok over på Barracuda 7200.7 serien i stedet. F. eks. ST3160021A 160GB. Etter spesifikasjonene å dømme er det fortsatt en rolig disk, men jeg kan ikke si noe sikkert da jeg ikke har hvert i nærheten av den serien. Dem er til salgs på komplett.no. Du kan også vurdere å bruke en drivebay til disken i stedet, da kan du støydempe den enda mer med strikkoppheng fra eks. Microplex.no. Dette er vel mest nødvendig i et aluminiumskabinett da et slikt kabinett stopper mindre støy enn et tyngre stålkabinett. Men det vil likevel hjelpe på den vibrasjonssøyen alle disker produserer. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 15. april 2003 Forfatter Del Skrevet 15. april 2003 Nei da får heller 120 gb holde :wink: er sikekrt mer enn nok allikavel om det ikke er flere annbefalte typer :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå