Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med trådløst nettverkskort

Anbefalte innlegg

Hei.

For en tid tilbake klarte jeg å formatere pcen og installere XP på nytt. Da var alt borte og jeg måtte laste ned alle drivere på nytt. Dette gikk fint, med noen få unntak. For det første så kan jeg ikke åpne branmuren. Feilmeldingen jeg får er: Window cannot start the ICS service.

Det andre problemet er at jeg ikke klarer å finne noen trådløse nettverk. Alt ser ut til å virke bortsett fra denne meldingen:

Windows cannot display the properties of this connection. The windows management instrumentation information might be corrupted. Dette står da inne på properties-advanced for nettverkstilkoblingen.

Er det noen smarte hjerner her som har en løsning på problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svar i engelsk versjon:

goto 'administrative tools' in the control panel. click 'services', then scroll down to 'Windows Firewall/Internet Connection Sharing (ICS)'. what does it say to the right of it?

now double-click it. a window should pop up with different tabs. if you are not sure what the settings are, then don't change any and ask first. it should say it's startup type= automatic and service type=started. also, look under the dependencies tab for the dependent services and make sure they're started as well. also, under the recovery tab, change the failure options to 'restart the service'

hope that helps ya

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...