Marv Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Hei. Driver som serviceelektroniker i dag, og har igjen ca 1 år. Har begynt å tenke litt på hva jeg skal gjøre videre. 1. Fortsette å jobbe? 2. Videreutdanne meg? Har da drevet og sett litt rundt, og funnet ut at jeg kanskje kunne ha tenkt meg å studere Bachelor - Drift av datasystemer. Av utdanning har jeg gk elektro,vk1 elektro og vk1 IKT-driftsfag. Med andre ord, så mangler jeg vel en god del fag for å kunne søk meg inn på en høgskole? Håper med dette at noen kan forklare meg litt hva jeg evt. bør gjøre eller om det finnes noe annet jeg kan satse på? Lenke til kommentar
tickinghd Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Du må nok ta påbygning iallefall, med mindre skolen og linjen du er interessert i tilbyr opptak via forkurs eller y-vei. (Gjelder typisk for ingeniørlinjer.) Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 vet ikke om du stemmer for deg men om du er elektriker og har jobbet vist mange år med fagbrev, og er over 25 år, så kan du ta noen fag på kveldstid (fysikk og matte) så får du realfagskompetanse og kommer inn på f.eks ingeniørstudie.. Lenke til kommentar
Marv Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 For å søke meg inn på høgskoler, så må jeg altså ha generell studiekompetanse? finnes ingen annen måte å søke meg inn på? Lenke til kommentar
tickinghd Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 For å søke meg inn på høgskoler, så må jeg altså ha generell studiekompetanse? finnes ingen annen måte å søke meg inn på? Fant en artikkel om y-vei her fra Høgskolen i Telemark som du kanskje vil synes er interessant, men det er også flere skoler som har tilbud om dette. Studieløpet med y-vei tar 3 år, mens med forkurs har man ett ekstra år med "allmennfag" slik at studieløpet blir 4 år. Y-vei og forkurs krever ikke generell studiekompetanse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå