Gavekort Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Hei. Eg prøver å få e-mail på mobilen min, men det ser ikkje ut til å fungere. Eg klarer ikkje å kontakte mail-serveren. Oppsett: Mobil: LG KU990 Nettverk: Telenor 3G via OneCall E-post innkommende/utgående-adresse: Mail.saevland.com Servertype: POP3 Brukernavn og passord er dobbelsjekket Dette oppsettet fungerer fint i outlook. Kan nokkon hjelpe meg? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 "klarer ikkje å kontakte mail-serveren" er jo litt vagt for å si det mildt. Får du noen feilmelding på mobilen eller serveren? Hva slags server er det? Har du mulighet til å se i server-loggene? Telenor er så spam-befengt at IP-rangene deres havner hele tiden i svartelister verden over. Åpne whatismyip.com med mobilen og sjekk IP-adressen mot databasen til spamhaus.org for å se om den er svartelistet. Hvis den er det må du kontakte kundeservice. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 "klarer ikkje å kontakte mail-serveren" er jo litt vagt for å si det mildt. Får du noen feilmelding på mobilen eller serveren? Hva slags server er det? Har du mulighet til å se i server-loggene? Telenor er så spam-befengt at IP-rangene deres havner hele tiden i svartelister verden over. Åpne whatismyip.com med mobilen og sjekk IP-adressen mot databasen til spamhaus.org for å se om den er svartelistet. Hvis den er det må du kontakte kundeservice. Mobilen sier at den ikkje får kontakt. Det er ein privat-registrert og privateid mailserver som står og putrer nede i kjelleren. Nei, eg er ikkje administrator for serveren så det er ikkje tilgang på server-logg. Ipen er 89.254.65.21 89.254.65.21 is not listed in the SBL 89.254.65.21 is not listed in the PBL 89.254.65.21 is not listed in the XBL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå