brune-ha Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Har ca. 50 grader på hk, men hvis jeg setter på en vifte, vil den synke noe særlig da? Hvordan vifte kan jeg sette på? Hvordan kan jeg feste den? Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Hovedkort, hva mener du med det? kabinett temperatur eller cpu temp? uansett, et par papst 12db vil hjelpe deg godt på vei Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 14. april 2003 Forfatter Del Skrevet 14. april 2003 Hovedkort, hva mener du med det? kabinett temperatur eller cpu temp?uansett, et par papst 12db vil hjelpe deg godt på vei I bios vises to temperaturer. CPU og temp på Hovedkortet, eller tar jeg feil? Har 5 kabinettvifter :wink: Lenke til kommentar
finetrond Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 jeg har fire papst 12dB i mitt kabinett, styrer disse med en Sunbeam Rehobus, alle fire viftene på laveste hastighet. 1 stk Papst 26dB på CPUen ( XP2800 ) , ASUS A7N8X hovedkort. Da har jeg 40 grader på CPU og 36 på RAM Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 15. april 2003 Forfatter Del Skrevet 15. april 2003 jeg har fire papst 12dB i mitt kabinett, styrer disse med en Sunbeam Rehobus, alle fire viftene på laveste hastighet. 1 stk Papst 26dB på CPUen ( XP2800 ) , ASUS A7N8X hovedkort. Da har jeg 40 grader på CPU og 36 på RAM Men er det ikke mulgighet for å feste en vifte på hovedkort ribben? Lenke til kommentar
finetrond Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Tenker du på kjøle ribben på Northbridgen ? I så fall ser det ikke ut sånn, alt er mulig med litt fryseteip og hesjestreng da . Hvordan styrer du alle de viftene dine ? Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 15. april 2003 Forfatter Del Skrevet 15. april 2003 Tenker du på kjøle ribben på Northbridgen ? I så fall ser det ikke ut sånn, alt er mulig med litt fryseteip og hesjestreng da . Hvordan styrer du alle de viftene dine ? Med en self-made viftestyring. 5 potmeter festa på et brett Litt dårlig forklart at jeg ville kjøle northbrigden ja, men er det noe måte jeg kan feste en vifte på ribba? Lenke til kommentar
finetrond Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Det ser ut som det går to feste pinne gjennom HK som kjøleribben er festet med. Hvis det er mulig å få ut disse på en grei måte er det mulig å lage et feste for en 40X40 vifte. Et par tynne rør og noen passe lange skruer. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 15. april 2003 Forfatter Del Skrevet 15. april 2003 Det ser ut som det går to feste pinne gjennom HK som kjøleribben er festet med. Hvis det er mulig å få ut disse på en grei måte er det mulig å lage et feste for en 40X40 vifte. Et par tynne rør og noen passe lange skruer. Men det går ikke ann å sette noe varmeledende taip el. til å holde vifta oppe? Lenke til kommentar
finetrond Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Selvfølgelig, men teip er ikke så pent eller så veldig holdbart. Det kan oppstå vibrasjoner. Hvis vifta løsner faller det rett ned på skjermkortet, liten sjangs for dette, men likevel. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 15. april 2003 Forfatter Del Skrevet 15. april 2003 Selvfølgelig, men teip er ikke så pent eller så veldig holdbart. Det kan oppstå vibrasjoner. Hvis vifta løsner faller det rett ned på skjermkortet, liten sjangs for dette, men likevel. Men finns det ikke noe bra teip de selger på microplex eller 3dfxcool.no som er "lagd" for denne typen bruk? Lenke til kommentar
Patience Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Selvfølgelig, men teip er ikke så pent eller så veldig holdbart. Det kan oppstå vibrasjoner. Hvis vifta løsner faller det rett ned på skjermkortet, liten sjangs for dette, men likevel. Men finns det ikke noe bra teip de selger på microplex eller 3dfxcool.no som er "lagd" for denne typen bruk? ..altså? Er du elektriker? De fikser ALT med tape (tror de).. Og da skal jeg ikke si noe. Men tape er ikke noe du i det hele tatt bør vurdere. Bruk fantasien og ikke ha det så dørgelig travelt så blir det bra skal du se Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 15. april 2003 Forfatter Del Skrevet 15. april 2003 Selvfølgelig, men teip er ikke så pent eller så veldig holdbart. Det kan oppstå vibrasjoner. Hvis vifta løsner faller det rett ned på skjermkortet, liten sjangs for dette, men likevel. Men finns det ikke noe bra teip de selger på microplex eller 3dfxcool.no som er "lagd" for denne typen bruk? ..altså? Er du elektriker? De fikser ALT med tape (tror de).. Og da skal jeg ikke si noe. Men tape er ikke noe du i det hele tatt bør vurdere. Bruk fantasien og ikke ha det så dørgelig travelt så blir det bra skal du se hmm Jeg går på Grunnkurs elektro, og har søkt på Elektrofag for å blir elektriker da Lenke til kommentar
finetrond Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Fant ingen ting hos microplex.no eller 3dfxcool.no . Prøv elfa.se/no og klikk deg frem til teip så finner du nok det du tenker på. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 15. april 2003 Forfatter Del Skrevet 15. april 2003 Fant ingen ting hos microplex.no eller 3dfxcool.no . Prøv elfa.se/no og klikk deg frem til teip så finner du nok det du tenker på. Skal tenkte på om jeg skal gjøre som du først sa, men har ikke så lyst til å ta vekk ribba, høres litt risky ut :-? Lenke til kommentar
frans Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Kanskje finner du noen på GK Mekaniker som kan lage en vifteholder i metall? Bruker man brede nok skruer eller sånn plastdings som settes inn i murvegg før skruen skrus inn bør man få en slik adapter og/eller viften til å sitte på kjøleren. Har lest om de som har prøvd å sette på ny kjøler (Zalman, Termaltake ol) på northbridgen. Resultatet er ikke til å rope hurra for. De klarer kanskje et par mhz høyere FSB. Det kan tyde på at det ikke er chippen som er problemet i forhold til høyere FSB, men kan være diverse spenningsregulatorer eller lignende. En tips er derfor å kjenne etter hva som blir varmt på hovedkortet og så forsøke å sette på bedre kjøling på disse. Lenke til kommentar
xpert Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Sett heller på en større kjøleribbe, for eks. Zalman. Disse små jallaviftene er lite holdbare og lager stort sett ikke noe annet en støy. Hva med å la en stillegående 80mm. blåse på northbridge og ram ? Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 15. april 2003 Forfatter Del Skrevet 15. april 2003 Sett heller på en større kjøleribbe, for eks. Zalman.Disse små jallaviftene er lite holdbare og lager stort sett ikke noe annet en støy. Hva med å la en stillegående 80mm. blåse på northbridge og ram ? Ønsker ikke å øke FSBen mer, har en tbread-a som ikke kommer noe høyere tenkte på å sette en vifte som gjør det ja, men vet ikke helt hvor den skal sitte da!?! Sette på en større ribbe? Ca. hvor mye koster det da? Liker ikke høye temperaturene så det er grunnen til å få ned temperaturene :wink: Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Er det ikke bare å kjøpe en 80mm vifte som du setter på siden eller på toppen av den passive kjøleren? Hvordan du fester den er vel ikke så viktig, lim, tape eller om du tør kan du jo lodde den på. Tror du vil tjene på å ta av kjøleren og ta på goop korekt. Ofte er ikke påleggingen helt perfekt, og noen ganger er det ikke goop i det hele tatt. Du kan det sikkert allerede, men skader ikke å reppetere med goop-guiden. Men husk å rense den godt først da :wink: Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 15. april 2003 Forfatter Del Skrevet 15. april 2003 Er det ikke bare å kjøpe en 80mm vifte som du setter på siden eller på toppen av den passive kjøleren? Hvordan du fester den er vel ikke så viktig, lim, tape eller om du tør kan du jo lodde den på. Tror du vil tjene på å ta av kjøleren og ta på goop korekt. Ofte er ikke påleggingen helt perfekt, og noen ganger er det ikke goop i det hele tatt. Du kan det sikkert allerede, men skader ikke å reppetere med goop-guiden. Men husk å rense den godt først da :wink: Vet du hvordan den er festet? Er det vanskelig å ta den av? er litt redd for å ødelegge HK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå