HaterDiskus Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) Jeg ble for en tid siden gjort oppmerksom på at administratorene ved behov kan gå inn i PM-innboksen vår. Kan de også gjennopprette slettede meldinger, eller vil man kunne skjule evt. regelbrudd ved å fjerne de aktuelle meldingene? Endret 25. januar 2009 av Mimir Lenke til kommentar
TSP Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) Uantsett hva som er tilfelle vil beskjeden antakelig befinne seg hos en av brukerene. Man måtte jo slettet beskjeden fra både "Sendte meldinger" hos avsender og "Innboks" til mottaker for at sporet av meldingen skulle vært helt borte. Endret 25. januar 2009 av TSP Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Dette virker ikke som noe som blir gjort hver dag fordi noen kjeder seg. Mulig jeg tar feil her, men det er vel kun i spesielle tilfeller administratorer sjekker PM mappene til brukere? Har uansett ikke noe spennende der Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Det er selvfølgelig kun ved spesielle tilfeller og "skjellig grunn til mistanke" eller hva man skal kalle det at å sjekke pmer vil bli gjort. Viktig også å påpeke at vanlige moderatorer ikke har tilgang til dette, kun administratorer. Når det gjelder trådstarters spørsmål så har jeg ikke nok informasjon til å svare. Men som det blir påpekt, meldinger sendt og meldinger mottatt registreres på begge sider - så vanskelig å "fjerne spor". Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Så vidt jeg vet om er det ikke mulig nei Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Skjønner, skjønner. Vil bare slenge på et lite spørsmål til. Vil de aktuelle brukerene få beskjed før sjekken utføres? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Nei, men de vil alltid få beskjed i ettertid. Det skal litt til for å gå til det steg å sjekke noens innbox, som regel gjør vi det for å få bekreftet når bruker A sier h*n har mottatt trusler e.l. (og da sjekkes bruker A's innbox, det er nok det for å få bekreftelsen). Ellers er det kun sterk mistanke om misbruk som går på brudd på norsk lov som gjør det aktuelt. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 Jeg har full forståelse for at dette kun brukes i alvorlige tilfeller. Var bare nysgjerrig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg