EditeD Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Heihei! Jeg vurderer da og skaffe mitt første vannavkjølte oppsett. Kun til CPU denne gangen, før jeg utvider loopen når jeg har penger til og utvide det til mine 3stk. 9800GTX, noe som jeg fant ut at ble oppimot 1k per vannblokk, og litt dyrt. Er heller ikek sikkert at jeg ikke gjør dette. Nuh, jeg har allerede valgt meg ut en vannblokk til socket 775, Swiftech Apogee GTZ. Clicky. En MIST radiator Extreme, 2x120, u/nipler. Clicky. En Eheim 1048 vannpumpe. Clicky. Nå, det jeg er litt usikker på er dette med nipler, slanger og om jeg trenger et reservoar, eller om pumpa er noe tess. Vil helst ha det stille. Dette er det jeg vil ha hjelp med, kommenter også mitt nåværende oppsett, og om det er noe vesentlig jeg har glemt! Cheers! Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Ser greit ut det der. Vet ikke med pumpa, har ikke noe erfaring med den. Ville brukt tank. Nipler bør du gå for 1/2". Gjerne med 7/16" ID slanger , da det vil bli litt sikrere med tanke på lekkasje osv. Går du for kompress-nipler må du ha samme diameter. Lenke til kommentar
EditeD Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Ser greit ut det der. Vet ikke med pumpa, har ikke noe erfaring med den. Ville brukt tank. Nipler bør du gå for 1/2". Gjerne med 7/16" ID slanger , da det vil bli litt sikrere med tanke på lekkasje osv. Går du for kompress-nipler må du ha samme diameter. Okei, takk takk for svar, virkelig bra! En annen ting jeg tenkte på; hvis jeg kjøper meg et thermaltake vannkjølingskit som start, kan dette bygges ut noenlunde bra? Såklart er jeg nødt til og bytte både pumpe, radioatorer og reservoar senere når jeg skal bygge ut til en high perf. vannkjølings PC. Nippler kan jeg også bytte ut senere. Oppsettet mitt er ganske varmt, og jeg er innteressert i å få ned temperaturer og fjerne så mye vifter som mulig. Så klart er jeg nødt til og ha en inn/ut vifte for litt sirkulasjon, spesielt på CPU. Jeg har penger til et kit nå, men får ikke penger til chipset/GPU før i sommer. Noen som protesterer eller har innvendiger på planen? Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Jeg ville ikke gått for noe kit uansett. Har også hørt fra flere at thermaltake ikke er noe å satse på. Men jeg er ganske mot alt som heter kit da, så mulig det er jeg som er litt kresen. Hvis du uansett skal bytte ut alt senere, kan du jo like godt gå for det beste med en gang Lenke til kommentar
EditeD Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg ville ikke gått for noe kit uansett. Har også hørt fra flere at thermaltake ikke er noe å satse på. Men jeg er ganske mot alt som heter kit da, så mulig det er jeg som er litt kresen. Hvis du uansett skal bytte ut alt senere, kan du jo like godt gå for det beste med en gang Ok, skjønner, følger deg der. Har bestilt Apogee GTZ, div slanger og nipler, en feser dual rad fra coolbits.dk. Pumpe og reservoar bestiller jeg fra en annen side. Cheers for help! Tråd kan stenges. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Sounds good Lykke til med kjølinga ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå