Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ulyd VW Passat 2007

Anbefalte innlegg

Hei..

Har ikke sånn kjempe greie på bil men jeg hører når noe er som det ikke skal på bilen...

Saken er følgende:

Når jeg kjører i 1 og 2 gir med lavt gasspådrag så kommer det en rasle lyd fra bilen. Høres ikke bra ut. Det høres ut som det kommer fra undersiden av bilen. Det skjer kun i 1 og 2 gir, forsvinner så fort jeg får opp farten på bilen.

For meg høres det ut som det er noe med drivverket, uten å være helt sikker. En mekaniker på mitt lokale VW verksted prøvde bilen for et par dager siden. Han trodde ikke d var drivverket men kanskje et deksel som henger og slenger... Noe jeg mener jeg ville hørt selv om det var, det er absolutt en lyd som ikke har noe med et løst deksel å gjøre.

Noen som vet hva d kan være? evt hatt liknende problem med sin bil?

Garantien på bilen går ut om 2000 km, da bilen nå har gått 98000 km.. Så det haster om jeg vil de skal fikse det... Det er definitivt ikke noe løst deksel...

BlueDreamer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var dette bare en fem minutters prøvetur? Hvis du vil ha dette undersøkt nærmere, så må du nok bare bestille verkstedtime. Du burde uansett gjøre dette for å undersøke om det er mer som bør ordnes før garantien går ut. Er du redd for at verkstedet vil angripe problemet fra feil vinkel, så kan du alltids få et annet verksted til å gå over bilen og stille diagnose, f. eks hos NAF. Jeg vet i hvertall at min lokale NAF-stasjon er så pirkete at ingen jeg kjenner vil ha bilen sin på eu.kontroll der av frykt for å få den underkjent.

Lenke til kommentar

Så lenge du har tatt kontakt med verkstedet/forhandleren før garantien går ut, ville jeg ikke vært bekymret. Om bilen skulle gå over 100.000km før du kommer deg på verksted har du allikevel gitt beskjed om problemet, og det blir opptil verkstedet å få det ordnet. Finner de ikke ut av det, og dette fører til større skade senere, så er de ansvarlige.

Men sånn ellers, ville uansett tatt en garantiutløpstest hos NAF så fort det er mulig, de kan finne en del andre ting som kan bli dekket av garantien. Sparte selv nesten 10.000kr på denne testen :thumbup:

Lenke til kommentar
Så lenge du har tatt kontakt med verkstedet/forhandleren før garantien går ut, ville jeg ikke vært bekymret. Om bilen skulle gå over 100.000km før du kommer deg på verksted har du allikevel gitt beskjed om problemet, og det blir opptil verkstedet å få det ordnet. Finner de ikke ut av det, og dette fører til større skade senere, så er de ansvarlige.

Men sånn ellers, ville uansett tatt en garantiutløpstest hos NAF så fort det er mulig, de kan finne en del andre ting som kan bli dekket av garantien. Sparte selv nesten 10.000kr på denne testen :thumbup:

Jeg trodde også at det holdt at jeg ga beskjed før det hadde gått 100.000 km. Så sa de plutselig at fordi om jeg hadde sagt i fra at noe var galt før den var gått 100.000 km, og timen min kom rett etter 100.000 km så ville ikke garantien dekke det. Heldigvis var de så greie at de fremskyndet servicen min noen dager så jeg akkurat rekker det før bilen runder 100.000 km... Typisk VW service spør du meg... Syntes de er i overkant sleipe enkelte ganger..

Men må prøve å få den inn hos NAF før den tid, om jeg rekker det da....

Endret av BlueDreamer
Lenke til kommentar

Jeg hadde nesten vurdert leiebil om det er nødvendig for å få bilen på en garantiutløpstest hos NAF før 100.000. Det kan være bortkastede penger, og det kan være utrolig mye å spare. Om du har hastverk er NAF ofte ganske fleksible.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...