Gå til innhold

CANON PIXMA MP620 - Får ikke kontakt via trådløst.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har kjøpt inn en trådløs printer til heimen til mor, som rett og slett er svært ustabil!

Det er 2 bærbare pc'er i hjemmet (vista begge to) som snakker trådløst med ruteren D-link DIR-855 (og en gammel kablet pc, men den er aldri på, og brukes så og si aldri).

Jeg la først inn printeren på den ene pcen via USB-kabelen, som manualen tilsa... trakk ut usb-kabelen, og pc'en jeg var på, fannt da ruteren på det trådløse nettverket med en gang, og det meste gikk smertefritt på den pc'en.

Så prøver jeg å legge til printeren på den andre pc'en...men den pc'en finner ikke printeren på nettverket... og da starter problemene.

Jeg ga litt faen i at pc nr 2 ikke fikk kontakt, hadde ikke tid til mer feilsøking...de kunne uanz printe på pc nr 1.

MEn, dagen derpå får ikke pc nr 1 kontakt med printeren heller!!! Prøver å legge inn alt på nytt( uten usb kabelen), etz,etz, men får ikke kontakt, selv fra pc nr 1.

Pinger skriveren via ruter'n (D-link er satan så digg;)) og jada..den svarer! men får ikke kontakt med utskriftene, status-rapport, eller noe.

MEn plutselig funka det igjen...uten at jeg hadde gjort noe, og printeren hadde vært "uten kontakt" i over 24 timer.

Så tenkte at nå er det greit, men neida... bare timen etter at jeg dro, så var printeren uten kontakt IGJEN.

wtf er dette for noe piss???

nettverket er WPA kryptert, og har lagt inn passordet etz under installasjonen, men DIR-855 er helt sjuuukt avansert, kan lett ha oversett noe.

Jeg kan faktisk også finne printeren i nettverket i vista som en "pc"(pc-ikon) (man kan jo se hvilke pc'er som er på det respektive nettverket), men der får jeg ikke "tilgang" til printeren om jeg prøver å gjøre noe som helst med den.

Noen som ANER hva som skjer her??

Reklamere på printer'n... den som fucker til det hele? (selv om jeg tviler)

Takker for alle svar.

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve det som står under her hvis det høres fornuftig ut.

"With the printer appearing in the Printer list, you can open the printer queue and select Utility. From the new window, select the Printer shown as a USB device and click the Network tab. This will guide you through connecting it to your wireless network. This is where you need to know your access point information. Once the printer is connected to your wireless network, you will be prompted to turn off the machine and then unplug the USB cable. When you turn the printer back on, you can then add the printer queue again, this time for the network connection. As others have said above, select to Add then select More Printers > Canon IJ Network. The MP620 should appear in the list, which you select and then click Add. Now you are ready to print."

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei.

Jeg plages også med dette. Det er kun den PC'n hvor jeg koblet til med USB og kjørte installasjonsplata at forbindelsen virker som den skal.

Min bærbare PC finner ikke skriveren. Vet ikke om jeg er ordblind, men finner ikke noe i instruksjonen om hvordan man kobler til andre PC'er. Burde jo ikke være det store, men...

Håper noen andre har løst dette problemet!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...