akmann Skrevet 26. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Til alle dere som lurte på det samme som meg: Jeg var rundt i butikker, samt søkte på nettet i dag, og har kommet til at det eksisterer en del programmer som "erstatter" "active sync" (som er det avgjørende progframmet i forhold til å synkronisere windowsbasert smarttelefon opp mot data) for Mac. To av disse heter: 1. SyncMate 2. The Missing Sync Begge programmene må betales for, men det eksisterer også gratis versjoner. Dette gjør at kommunikasjonen mellom mac og windowsbasert smarttelefon skulle gå som en lek! Dermed kan man med en mac har like stor valgfrihet som med en windows pc! PS! Jeg kjøpte meg en HTC Touch HD idag, ble overbevist! Takk for alle tips! Endret 26. januar 2009 av akmann Lenke til kommentar
Newton Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 @>Jonas<: Innlegget ditt er som vanlig en salig blanding av usannheter, halvsannheter og fakta. Men jeg gidder rett og slett ikke å krangle med deg om dette akkurat nå. For at innlegget ditt ikke skal være helt verdiløst ser jeg gjerne at du påpeker hva som er usannheter og halvsannheter. Du beviser ingenting med å komme med en tom påstand. Eksempel på halvsannhet: "Den mangler støtte for multitaskiing" Sannheten er: iPhone _har_ støtte for multitasking, og en del av Apples egne funksjoner/applikasjoner benytter seg av multitasking. Støtten er der, og den brukes når det er nødvendig - det er tross alt et Unix-basert OS vi snakker om. Det faktum at Apple har retningslinjer for utviklere og iPhone SDK som ikke tillater tredjepartsapplikasjoner å multitaske uhemmet, det er en helt annen sak. Dette har med telefonens ressursbruk å gjøre, og det enkle faktum at de aller fleste applikasjoner ikke trenger å ha mulighet for å kjøre i bakgrunnen (og spise opp batteri, minne og CPU-kapasitet), når de heller kan lagre status og avslutte, for så å fortsette nøyaktig der jeg var neste gang jeg starter applikasjonen. Eksempel på usannhet: "skikkelig e-poststøtte med mulighet for sending og mottak av e-post med vedlegg" Sannheten er: iPhone kan både sende og motta e-post med vedlegg. (Uten "jailbreaking", selvsagt.) Dette var to eksempler, et svar av ren høflighet. Resten av påstandene gidder jeg ikke dissekere, jeg har faktisk annet å gjøre enn å mate de samme kranglefantene med teskje gang på gang. Det hjelper jo lite, fakta synker tydeligvis ikke inn hos deg. Så nå skal jeg heller bruke tiden på lage et lite excel-regneark med en prosjektplan på min iPhone, som jeg kan sende som e-postvedlegg fra telefonen når det måtte passe...du vet, med et av disse "mobilt kontor"-programmene som jeg ikke har, ifølge deg... Lenke til kommentar
spitz Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 PS! Jeg kjøpte meg en HTC Touch HD idag, ble overbevist! Grattis med en meget god telefon - jeg er overbevist om at du blir mer enn fornøyd! Lenke til kommentar
hizzz Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Det er heller ikke sikkert at du trenger noe ekstra programvare - dersom det kun er filer du skal ha over på Touch-telefonen. Denne kan nemlig settes i USB-modus når du kobler den til Macen, slik at den dukker opp som en ekstra harddisk i Finder. Så kan du dra over filer av hjertens lyst. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Jeg vil bare få gratulere med valget. Touch HD er en meget habil telefon bare man kjenner begrensningene dens og sniker seg rundt dem. Samtidig så vil jeg si at for dem som tror at iPhone og Mac automagisk er en match made in heaven, så bør man passe seg litt. MobileMe er noe av det værste jeg har vært borti med tanke på brukervennlighet. -KJ Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 PS! Jeg kjøpte meg en HTC Touch HD idag, ble overbevist! Godt valg. Gratulerer med ny telefon. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 @>Jonas<: Innlegget ditt er som vanlig en salig blanding av usannheter, halvsannheter og fakta. Men jeg gidder rett og slett ikke å krangle med deg om dette akkurat nå. For at innlegget ditt ikke skal være helt verdiløst ser jeg gjerne at du påpeker hva som er usannheter og halvsannheter. Du beviser ingenting med å komme med en tom påstand. Eksempel på halvsannhet: "Den mangler støtte for multitaskiing" Sannheten er: iPhone _har_ støtte for multitasking, og en del av Apples egne funksjoner/applikasjoner benytter seg av multitasking. Støtten er der, og den brukes når det er nødvendig - det er tross alt et Unix-basert OS vi snakker om. Det faktum at Apple har retningslinjer for utviklere og iPhone SDK som ikke tillater tredjepartsapplikasjoner å multitaske uhemmet, det er en helt annen sak. Dette har med telefonens ressursbruk å gjøre, og det enkle faktum at de aller fleste applikasjoner ikke trenger å ha mulighet for å kjøre i bakgrunnen (og spise opp batteri, minne og CPU-kapasitet), når de heller kan lagre status og avslutte, for så å fortsette nøyaktig der jeg var neste gang jeg starter applikasjonen. Den har altså støtte for multitasking, men det går ikke an å bruke det fordi hardwaren i Iphone er for dårlig? Er det det du sier? Man kjører jo ikke mange programmer samtidig når man trenger det. Man kan fint lagre status og avslutte på andre telefoner også. Men det kan være kjekt for mange å ha Outlook kjørende samtidig som nettleseren, en Office-applikasjon, utforsker eller noe annet. For eksempel ved installering av en applikasjon og man får opp seriekoden på mail eller på en nettside, da er det greit at man slipper og først måtte skrive ned koden på et ark, lukke applikasjonen for så å åpne den andre. Da er det bedre å kopiere direkte og bare minimere den andre applikasjonen. Eksempel på usannhet: "skikkelig e-poststøtte med mulighet for sending og mottak av e-post med vedlegg"Sannheten er: iPhone kan både sende og motta e-post med vedlegg. (Uten "jailbreaking", selvsagt.) Nja, dette var nok en liten halvsannhet. Den godtar bare ett vedlegg om gangen, og dersom vedlegget blir for stort avsluttes mail-applikasjonen. Man kan heller ikke redigere vedlegg og sende disse videre. Hva angår mail kan den ikke helt måle seg med smarttelefoner. Dette var to eksempler, et svar av ren høflighet. Resten av påstandene gidder jeg ikke dissekere, jeg har faktisk annet å gjøre enn å mate de samme kranglefantene med teskje gang på gang. Det hjelper jo lite, fakta synker tydeligvis ikke inn hos deg. Så nå skal jeg heller bruke tiden på lage et lite excel-regneark med en prosjektplan på min iPhone, som jeg kan sende som e-postvedlegg fra telefonen når det måtte passe...du vet, med et av disse "mobilt kontor"-programmene som jeg ikke har, ifølge deg... Tid for litt mimring. Jeg skrev Slik Iphone kommer er den ikke en ypperlig smarttelefon. Den mangler støtte for multitaskiing, mobilt kontor, skikkelig e-poststøtte med mulighet for sending og mottak av e-post med vedlegg, filformater må konverteres før de kan leses av, nettleseren tillater ikke nedlasting av innhold, kopier/klipp ut og lim inn er uaktuelt, synkronisering foregår i prinsippet kun gjennom Itunes, skikkelig blåtannstøtte er ikke-eksisterende, bruk som modem for en pc er et annet mangel osv. Mesteparten av dette kan fås til på noen vis ved jailbreaking og installering av ikke-godkjent (av Apple) programvare. Batteritiden på Iphone er heller ikke mye å skryte av. og du svarte @>Jonas<: Innlegget ditt er som vanlig en salig blanding av usannheter, halvsannheter og fakta. Men jeg gidder rett og slett ikke å krangle med deg om dette akkurat nå. Altså, kommer Iphone med støtte for multitasking? Svaret er nei. Det med sending og mottak av vedlegg innrømmer jeg var en halvsannhet, den kan dette, men med begrensninger. Ellers kan jeg ikke se så mange andre usannheter av det jeg nevnte. Iphone har jo også blitt slaktet som jobbtelefon. @akmann: Gratulerer med ny telefon! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå