Gå til innhold

Ny ekstern hd, 1 tb 7200 rpm.

1915

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

les svaret mitt igjen for jeg sa nemlig: hmm... lacie.. ukjent merke for meg..

jeg tenkte mere på WD kansje. men gjør ikke noe om det ikke er det.

men akkurat nå har jeg en 500 gb WD som jeg har hatt i over et år og den har jeg mista masse i gulvet. men funker fint fortsatt enda. har ikke noe problemer med den. men er jo litt skeptisk hvis den skulle ryke en dag. har jo ting på den jeg ville miste :)

Endret av Danielsm
Lenke til kommentar

Leste at du skrev at merket er ukjent for deg, kommenterte det uansett.

Om du har bestemt deg for WD så er det vel lite poeng i å spørre her?! Jeg har i alle fall kommet med et forslag. Så får du gjøre som du ønsker. Et flott triks er å søke opp tester.

Alle disker kan feile, har ingen grunn til å tro at Lacie sitt tilbud er av noe dårligere kvalitet enn tilbudet fra WD og det er billigere. Synes valget er enkelt.

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for elements eller Lacie. Jeg har ingen av de selv, men har hørt en del fint og ingen ting negativt om de. Som sagt over, alle disker kan feile pga ting som beveger seg, og disse feiler ikke mer enn disker normalt gjør.

Jeg har selv 2 stk WD Mybook, og er godt fornøyd. Men disse er ikke beregnet som en ekstra ekstern bruks-stasjon. De er koble til, føre over, og sett på hylla til du trenger innholdet -typen. Og ut fra design funker de veldig fint til dette.

Lenke til kommentar

Henger meg på denne tråden ettersom jeg skal finne meg en ekstrern jeg også.

Det jeg vil ha er vel derimot mer av den typen Gullars beskriver:

(...) koble til, føre over, og sett på hylla til du trenger innholdet -typen.

Jeg har akkurat startet med fotografering, og vil ta backup av alt som er verdt å ta vare på.

Lenke til kommentar

Med mindre du har Macbook Pro eller noe sånt så er det lite sansynlig at du har eSATA. Hvis du har FireWire kan det gi noe høyere ytelse enn USB2 dersom du synes du har bruk for over 30MB/s. Med mindre du flytter mer enn 10GB av gangen ofte og har dårlig tid så er det bare å gå for USB2. Firewire koster et par hundrelapper mer, og eSATA et par lapper til.

EDIT: Det du KAN gjøre er å kjøpe et eksternt kabinett med det grensesnittet du ønsker, og så kjøpe en vanlig harddisk samtidig som du kan stappe inni det. Da kan du velge både disk merket du vil ha, og velge design på "coveret" uavhengig.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

nope har ikke firewire. og jeg har ikke noe macbook.

les signature min så finner dere ut hva jeg har :p

edit: men er det ikke noe grense for hvor stor disk man kan ha i eksterne kabinetter ?'

edit2: og hvis jeg skulle velge ekstern kabinett og sette i disk, så er jeg usikker på hvilken disk og hvilket kabinett.

Endret av Danielsm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...