DaddyYankee Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Emne sier alt, jeg vet det er forskjell på vidergående til vidergående, men rundt? Hva slags karakter kreves det i snitt? Takk for raske svar. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 2-3.. Virkelig? Så karakteren på ungdomskolen er ikke så seriøst? Enn at jeg trenger å få 3 i gjennomsnitt for å være med i allmen? Lenke til kommentar
SiMoB Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Altså, karakterene fra ungdomskolen som tall i seg selv har vel heller lite å si. Men så gjenspeiler jo gjerne karakterene dine de kunnskapene du har tilegnet deg og da. Da sier det jo seg selv at gode karakterer fra ungdomskolen vil gjøre det mye lettere på allmenne studier, selv om det ikke er nødvendig. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 Altså, karakterene fra ungdomskolen som tall i seg selv har vel heller lite å si. Men så gjenspeiler jo gjerne karakterene dine de kunnskapene du har tilegnet deg og da. Da sier det jo seg selv at gode karakterer fra ungdomskolen vil gjøre det mye lettere på allmenne studier, selv om det ikke er nødvendig. Skjønner hva du mener, men jeg følger med alt osv.. Om jeg vil kan jeg få rundt 4,7 i gjennomsnitt, men i det siste orker jeg bare ikke. Følger med alt, skjønner alt. Men prøvene, slapper jeg bare av. Så om jeg f.eks får 3'r i gjennomsnitt i 10klasse altså ungdomskolen, kan jeg da komme ta allmen, og glemme hele ungdomskole karakteren? Og deretter forsette å få bra karakter i vidergående? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Så om jeg f.eks får 3'r i gjennomsnitt i 10klasse altså ungdomskolen, kan jeg da komme ta allmen, og glemme hele ungdomskole karakteren? Og deretter forsette å få bra karakter i vidergående? Kommer du først innpå allmenn, så kan du glemme karakteren på ungdomskolen. Da er det karakterene fra videregående som gjelder. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Gode karakterer fra ungdomsskolen gjør også at du kan komme inn på en bedre skole - da kan du velge og vrake. Å satse på 3-er, når du sier du kan få nesten 5 i snitt, er bare idiotisk. Lenke til kommentar
Ohhmyyyy Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Du burde hvertfall sikre deg ett snitt på 4 Jeg hadde 4,7 ut 10ende klasse og kom lett som ingenting inn på allmenn. Men det kommer jo helt an på hvilken skole du skal inn på. Men 2-3 er litt lite de aller fleste steder. Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Hvis du kan greie 4,7 bør du greie 4,0 helt chill : ) Der hvor jeg går var kravet 3,3 elns sist år, så sats på 4 du ; ) Det anbefales dessuten 4 (antatt at du da har jobbet godt) for å kunne henge med på pensumet på allmen, mange synes spesielt naturfag og matematikk blir vanskelig på VG1. (Kan velges bort i VG2\3, men det prater vel rådgiver om tenker jeg) Lenke til kommentar
CCola Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Husk at hoppet mellom ungdomsskole og Allmenn er stort. Etter min mening mye større enn hoppet fra Allmenn til Høgskole. Jeg hadde 5,6 snitt på ungdomsskolen, 4 på allmenn, og rundom 3-4 så langt på Høgskole. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Om jeg vil kan jeg få rundt 4,7 i gjennomsnitt, men i det siste orker jeg bare ikke. Følger med alt, skjønner alt. Men prøvene, slapper jeg bare av. Altså, du er på skulen, du følgjer med i timane, skjønner alt, men orker ikkje å konsentrere deg 1 time for å gjennomføre ein prøve? Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Husk at hoppet mellom ungdomsskole og Allmenn er stort. Etter min mening mye større enn hoppet fra Allmenn til Høgskole. Jeg hadde 5,6 snitt på ungdomsskolen, 4 på allmenn, og rundom 3-4 så langt på Høgskole. På ungdomsskolen er lærerene mer åpne for smisk vetdu ; ) *savn* Lenke til kommentar
treant Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Vel, det varierer med antallet som søker da såklart. På noen skoler og fylker/kommune er det dårlig med penger og de får ikke oppretta klasser eller får tak i nok lærere, og da blir det færre klasser. Aka høyere snitt. på katta var det 4.3 eller noe sånt for å kommer inn, og en laaang venteliste. katta var imidlertidig grei nok til å overfylle alle klaassenee og opperette 2 klasser til. med 4,5 så er alt sikra på allmen, og du kan til og kanskje søke medier og kommunikasjon. men anyways, good luck Lenke til kommentar
Bob Dick Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Jeg kom inn på allmenn med 3,9 da jeg søkte hvertfall. Lenke til kommentar
SiMoB Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 En ting. Du sier at du kan klare 4,7 i snitt, men ender på 2-3 fordi du velger å slappe av. Greit nok det, tror jeg gjerne på. Men du må passe godt på at du ikke velger å "slappe av" gjennom hele videregående og. Allmenn er etter min erfaring ikke noe spesielt vanskeligere enn ungdomskolen, men det å legge om fra å ha det å slappe av som vane til å faktisk orke å jobbe er verre. Det har jeg opplevd selv, gikk til slutt da Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Det at du på videregående har mer "ansvar for egen læring" gjør jo at det er mer rom for å slappe av på videregående, selv om du blir hengende desto lenger etter hvis du ikke arbeider. Lenke til kommentar
Smilius Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 det kommer ann på hvor mange som søker og hvor gode karakterer de andre som søker har. bare sats på å få så gode karakterer som mulig så kommer du nok inn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå