Klyde frog Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Jeg har sett mange på treningsstudioet som drikker div energi drikker. Red bull, monster, alt mulig rart. Jeg testet " 5hr energy drink" (jeg bor i USA, tipper det er ulovlig i Norge, er taurin og annet snacks i den). Første gangen jeg prøvde klarte jeg nesten ikke å stå stille, sleit meg helt totalt ut når jeg trente, tok noen reps mer en vanlig. Etter at jeg hadde tatt det en 5-6 treningsøkter merket jeg knappt at jeg hadde drukket det, effekten var helt borte. Da gikk jeg tilbake til 1 kopp kaffe før trening som jeg alltid har gjort Noen som vet om noen gode undersøkelser på disse energy/xplode/super-syko produktene? Har dette noen gunstig effekt annet en på psyken? Er det usunnt/skadelig? 5 hr energy drink inneholder 8333% av anbefalt daglig inntak av B-vitaminer, høres jo litt tvilsomt ut. Jeg kjenner en som spiste koffein piller, han pratet om at han fikk vondt i nyrene og greier.. han ble også helt hyper til tider. Noen som vet? Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Tja, litt koffein er vist i studier påvist å skulle være gunstig i sammenheng med både styrke og utholdenhetstrening, men da snakker vi om størrelsesorden 1-2 kopper kaffe. Men det er jo typisk at folk skal overdrive så jævlig og drikke red bull til de står og skjelver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå