Gå til innhold

nokia 7250, panasonic gd 87 eller motorola t720i??? HJELP!


Anbefalte innlegg

jeg har lyst på en liten telefon med kamera. har for tiden en 7210 og er litt lei de kjedelige nokiamenyene, så gd 87 i en butikk her idag og syntes den var fristende. en kompis har t720i og den var også litt artig.

 

har gd 87:

- mulighet for å koble opp ringelyder eller bilder mot kontakter i

telefonlista?

- har den god lagringskapasitet for sms?

- funker eposten bra?

- hvordan er standbytiden i realiteten?

- god brukervennlighet generelt?

 

har nokia 7250:

- mulighet for ringelyder eller bilder mot kontaktene i telefonlista?

- epost??

- noe annet som 7210 ikke har?

 

har motorola t720i:

- noe som gjør at jeg heller burde kjøpe denne i forhold til de 2 andre?

 

og til sist, hva burde jeg kjøpe? setter pris på erfaringer osv.

jeg vil IKKE at dette skal bli en diskusjon om hva som er best, jeg ønsker bare innspill på det jeg lurer på.

 

jeg aksepterer ikke telefoner med fargeskjerm under 4096farger så s55 er ikke aktuellt. ei heller nokia 3650 eller SonyE p800 pga størrelsen.

 

håper på seriøse svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har nokia 7250:

- mulighet for ringelyder eller bilder mot kontaktene i telefonlista?

- epost??

- noe annet som 7210 ikke har?

 

Jeg har selv 7250.

 

Først og fremst er denne telefonen rålekker, designet er noe helt for seg selv :)

 

- mulighet for ringelyder eller bilder mot kontaktene i telefonlista?

 

Du kan iallefall legge kontaktene i forskjellige grupper, disse gruppene kan ha sitt eget bilde (animasjon) som dukker opp når noen fra denne gruppen ringer. Her kan du også velge egen ringetone for den aktuelle gruppen. Dette er tungvidt å gjøre på mobilen. (flytte alle kontakene en og en), men om du har datakabel, og Nokia PC Suite, gjøres dette veldig raskt og greit. Mye, mye annet kan også gjøres i PC suite. veldig greit å redigere telefonboken blant annet via den. Du kan også sende meldinger, synkronisere med adresseboken i outlook. Browse mappene i telefonen. Akkurat som om det var en egen liten harddisk, dermed kan du legge bilder og ringetoner direkte inn i den mappen du vil ha dem. Du har også en god del andre verktøy i PC suite som jeg ikke gidder å gå nærmere inn på. Men om du har prøvd denne funksjonen med 7210, er det sikkert mye av det samme.

 

- epost??

 

Du kan sende e-post med denne telefonen ja.

Når du går inn på meldinger velger du mellom ny tekstmelding, ny e-post eller multimediamelding. Når du har fått en sms/e-post kan du ogs velge å svare via e-post.

 

Inne i 'Meldinger' kategorien, kan du også opprette egne mapper og sortere meldingene dine som du vil. I og med at denne telefonen har 5mb minne, kan du lagre enormt mange meldinger. I går slettet jeg innboksen min for eksempel (hvor jeg har usorterte meldinger) og der hadde jeg 170 stykker. (jeg gikk rett fra en 3330, og der hadde jeg plass til 19 meldinger) så dette gav meg et bra intrykk iallefall :)

 

- noe annet som 7210 ikke har?

 

Jeg har aldri prøvd denne telefonen, så det kan jeg ikke svare deg sikkert på.

 

Ellers så står det veldig mye her

 

Den innebygde kameraet har ikke verdensklasse. Den tar ganske dårlige bilder om det er mørkt når du tar bildet. Men er det lyst, er det ikke så værst.

 

Her kan du se mine private bilder som jeg har tatt med telefonen, om du er interessert.

 

Slenger på et bilde på slutten:

7250.jpg

 

 

Jeg anbefaler iallefall denne telfonen på det varmeste.

 

Håper dette hjalp deg litt.

 

 

Edit: måtte ordne noen linker..

Lenke til kommentar

Har ikke erfaring med 7250 osv.. men har kjent og sett på GD87.

Den hadde iallefall MEGA taster.. skikkelig gode taster, men den mangler BT og java, som er et lite minus i margen, men klarer man seg uten de, og vil ha en god telefon, så ville jeg valgt Panasonic jeg... for de lager faktisk gode telefoner.

Lenke til kommentar

Ingen av disse telefonene har ett veldig godt kamera slik jeg har forstått det, men det er nå så. Det beste kameraet av disse mobilene er vell 7250 sitt, men jeg skal ikke si det sikkert.. Siden du vurderer gd87 har tydeligvis ikke penger så vannvittig mye å si, da den koster ca. 4500. Personlig ville jeg valgt t720i, ikke nødvendigvis på grunn av kamerafunsksjon men på grunn av at jeg syns den er stilig, billig og har det som trengs. Er du lei av nokia-menyene er vell ikke akkuirat 7250 et godt valg, men det er nå så. Du kunne jo bare kjøpt ett kamera til nokian du har nå så er det vel greit :smile: bare ett (billigere) forslag...

Lenke til kommentar

Hva med SE t610?

Den er ikke kommet enda, men den kommer snart.

Den har ihvertfall mange flere funksjoner enn de telefonene du nevner. :roll:

 

Men så er jo 7250 stilig også da. :smile:

Hvis du skal ha en telefon nå, så kan du jo gå for 7250.

Men som cnil sa, så bør du også vurdere camera headset'et til nokia.. :roll:

Lenke til kommentar

Du kan sende e-post med denne telefonen ja.

Når du går inn på meldinger velger du mellom ny tekstmelding, ny e-post eller multimediamelding. Når du har fått en sms/e-post kan du ogs velge å svare via e-post.

 

Inne i 'Meldinger' kategorien, kan du også opprette egne mapper og sortere meldingene dine som du vil. I og med at denne telefonen har 5mb minne, kan du lagre enormt mange meldinger. I går slettet jeg innboksen min for eksempel (hvor jeg har usorterte meldinger) og der hadde jeg 170 stykker. (jeg gikk rett fra en 3330, og der hadde jeg plass til 19 meldinger) så dette gav meg et bra intrykk iallefall :)

 

Har du gjort noe spesielt siden du har plass til over 150 meldinger??

Har 7250, men kan fortsatt bare ha 150 meldinger, og har plenty av minne!

Lenke til kommentar

Først mine erfaringer. Jeg har Panasonic GD87.

 

Siden jeg alltid har hatt Nokia, må jeg si overgangen var uvant. Har hatt mobilen i ca. en mnd. nå, og jeg må si jeg er overrasket fornøyd.

"Krystallklar" skjerm, bra menysystem, brukervennlig, bra kamera(minus er at du ikke får "blåst" opp bilde når du sender på mail).

Etter å ha brukt kamera på Panasonicen, synes jeg at skjermen på 7250 blir for liten for kamerabruk.

Mobilen har stilig design, har fått mange komplimenter av venner o.l.

Du er opptatt av størrelse, og da må jeg si at Panasonicen passer bra i baklomme, skjortelomme, innelomme på jakke osv. Enkelt og greit for at den er ganske kompakt. Får ikke tak på veske i Norge(ennå), men jeg bruker min gamle veske til Nokia 8210. Panasonicen passer perfekt i den.

Er spesiellt fornøyd med kamerafunksjonene. Zoom, nattmodus, makromodus, effekter, rammer, selvutløser, bildeformater, lysjusteringer.

 

Også til dine spørsmål.

Du er fullt mulig å tilegne forhåndslagrede og egne ringelyder samt bilder mot kontakter. Tilegn også forskjellige farger på utvendig display, kun 3 og velge mellom, men endog.

Lagringskapasitet er 30 SMS. Panasonic Norge på Skårer eller mobilforhandler som selger denne kan oppgradere software, slik at du har plass til 200 SMS + noen andre endringer.

E-posten fungerer utmerket. Ikke stort annet å si om det.

I begynnelsen syntes jeg standby tiden var laber. Men årsaken var at jeg satt nesten hele tiden med mobilen, tok bilder, lastet ned bakgrunnsbilder, ringelyder, rett og slett brukte den mer enn normalt.

Nå som jeg ikke er "inne" på mobilen hele tiden, så holder batteriet i 5-6 dager.

Veldig bra brukervennlighet. Oversiktlig og enkelt menysystem, gode store taster, bra med snarveis muligheter.

 

Til slutt en kommentar til linken:

http://www.esato.com/phones/index.php?phon...54&cp=61&cp2=72

Her står det at Panasonic ikke støtter synkronisering. Dette kanskje fordi det ikke følger med originalt, men jeg har kjøpt kabel og software hos

http://www.modifications.net/

Synkronisering med Outlook fungerer perfekt, samt at du kan overføre bilder, ringelyder og modifisere telefonkontaktene og SMS.

Etter å ha kjøpt denne kabelen har jeg ikke lastet ned ringelyd eller bilde via GPRS. Utrolig enkelt og overføre til/fra mobilen med kabel.

 

Og helt til slutt, jeg anbefaler GD87 på det sterkeste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...