Gå til innhold

Lei av EA-slakt

Anbefalte innlegg

Bioware ble oppkjøpt etter at Mass Effect kom ut så EA hadde ingen ting med Mass Effect å gjøre. I senere tid blir de nå utgiver men la oss be og håpe at Bioware har nok respekt til å la BioWare drive i sitt tempo da det kommer kvalitet ut av det.

Grunnen til at vi har så mange BF spill er av samme grunn til at vi har en bøtte Sims spill og starten på en bøtte med Burnout spill (og Need for Speed); de selger. Såre enkelt.

Ciretrion ble forøvrig innskrenket og fikk sitt originale studio stengt og flyttet til en annen del av UK og huser nå rundt 500 utviklere under et tak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De selger, og de er gode spill. Ser ikke problemet. Muligens med unntak av 2142, som var resirkulasjon av BF2. Men med fokus over på konsoll og på bl.a Mirror's Edge så har det forbedret seg syns jeg.

Har stor tro på at EADICE kommer til å fortsette å gi ut gode spill.

Lenke til kommentar

Så fremst EA gir utviklerne lov til å bruke litt tid på spill så kommer det gode spill fra dem, men de har klart å ødelegge gode serier med å gi ut rushete produkter uten kvalitet. Need for Speed er et eksempel her, det var en knallserie uten like men over tid ble det gitt ut flere spill med lite fornyelse i vært spill og over tid mistet serien den glansen det hadde opparbeidet seg på 90 tallet.

Maxis og Sim city spillene er et annet trasig eksempel, Sim City var et av de spillene jeg brukte mest tid på og det er synd at fokusen nå for dem er mer eller mindre å spy ut halvferdige ekspansjonspakker til Sims serien. Spore var et potensiale men nå kommer det og inn i rekken av utspytt metodikken som EA kjører på. Og Battlefield er på vei i samme spor. Det er veldig lite fornyelse fra BF 1942 frem til det BF vi sitter med i dag og det eneste nye er et par kjøretøy, ellers sitter det mest på overflaten med få inovasjoner under kappen.

Det er det som gjør meg irritert med EA, de fornyer ikke konseptet men kjører på mer eller mindre samme stil som foregående spill, hadde de fornyet seg mer hadde jeg ikke had så mye problemer med dem men å utgi spill som "nytt" hvor eneste nye egentlig bare er grafisk gjør meg irritert, det er med å dra bildet av spill ned på et lavnivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...