Beef Supreme Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Beef Surpreme:Selfølgelig skjønner jeg hva du mener. Men jeg skjønner ikke hvorfor du bryr deg? Ja, EA melker kua for alt den har med tåpelige pakker som IKEA og H&M. Visst du er en The Sims 2 fanaticer skjønner jeg hvorfor du bryr deg om alle disse pakkene, men visst ikke?. Som sagt det er jo bare til å ikke å kjøpe de elendige utvidelse pakkene de gir ut. Poenget er at diskusjonen din er håpløs, ja jeg er helt enig i det du sier, men EA kommer ikke til å gjøre noe med det. Derfor blir det bare håpløst. Håper du ikke tar dette som om jeg angriper deg, mener bare at klaging om melking begynner å bli gammelt, etter som det har hendt i nesten ti år nå. Nei, spiller ikke sims, så det bryr meg egentlig ikke. Men det lager gjerne en trend når andre ser at det selger, og da ender vi opp med å få en hel del sånne spill, og DA bryr jeg meg. Hadde ikke likt å se dette: Crysis 449,- Crysis: grenade expansion 349,- Crysis: smoke, flash and dual pistol expansion 349,- Crysis: scope and shotgun expansion 299,- Crysis: low gravity suit and upgraded HUD expansion 399,- Crysis: more scopes, weapon skins and silent run mode expansion 299,- u see? Lenke til kommentar
trudel Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Forstår det. The sims sine hjemmesider har en egen "the sims store" hvor du kan bli medlem og få laste ned nye ting til sims. Møbler, tapeter, hårfrisyrer o.s.v., og det finnes også andre sider hvor man kan bli medlem og få laste ned nye ting. Slik var det for sims 1, og slik blir det nok til sims 3 også. Så kan de som vil betale for pakker med klær og møbler gjøre det, og de som ikke synes det er verdt pengene laste det ned lovlig. Utvidelsespakkene (de med nye funksjoner og er større) synes jeg fortsatt burde bli solgt i butikker. Så lenge kjøperene stadig ønsker flere, og så lenge de ikke taper penger på det er det jo ingen grunn til å stoppe. Vet du det visste jeg ikke ^^ Hvis det faktisk er tilfellet, at du kan få innholdet til pakkene gratis gjennom nettet så er det vel en sweet deal. At de reklamerer mer for betal-pakkene er jo selvsagt forståelig. Ikke det nøyaktig samme innholdet, men om lysten for litt nye ting til spillet (ikke like mye som det i butikken) finnes det måter å få det gratis ja. Lenke til kommentar
Tor92 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Beef Surpreme:Selfølgelig skjønner jeg hva du mener. Men jeg skjønner ikke hvorfor du bryr deg? Ja, EA melker kua for alt den har med tåpelige pakker som IKEA og H&M. Visst du er en The Sims 2 fanaticer skjønner jeg hvorfor du bryr deg om alle disse pakkene, men visst ikke?. Som sagt det er jo bare til å ikke å kjøpe de elendige utvidelse pakkene de gir ut. Poenget er at diskusjonen din er håpløs, ja jeg er helt enig i det du sier, men EA kommer ikke til å gjøre noe med det. Derfor blir det bare håpløst. Håper du ikke tar dette som om jeg angriper deg, mener bare at klaging om melking begynner å bli gammelt, etter som det har hendt i nesten ti år nå. Nei, spiller ikke sims, så det bryr meg egentlig ikke. Men det lager gjerne en trend når andre ser at det selger, og da ender vi opp med å få en hel del sånne spill, og DA bryr jeg meg. Hadde ikke likt å se dette: Crysis 449,- Crysis: grenade expansion 349,- Crysis: smoke, flash and dual pistol expansion 349,- Crysis: scope and shotgun expansion 299,- Crysis: low gravity suit and upgraded HUD expansion 399,- Crysis: more scopes, weapon skins and silent run mode expansion 299,- u see? Nei egentlig ikke? Skjønner ikke hvordan du kan sammenligne utvidelse pakker til et "simulator" spill og et fullpakket fps spill. Du må nok komme med noe bedre enn det dessverre. Når spill som Crysis kommer med en utvidelse pakke er det jo nye brett, funksjoner og kanskje våpen som teller. Jeg for min del syntes Crysis: Warhead var en verdig utvidelse Men som sagt så skjønner jeg hva du mener. Ville heller ikke likt å se det, selv om det aldri kommer til skje. Endret 29. januar 2009 av Tor92 Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Det er jo akkurat poenget mitt! Fullpakket! Sims burde jo få lov til å være et fullpakket spill selvom det ikke er fps? Men sims2 blir jo ikke et fullpakket spill før du punger ut til alle pakkene er kjøpt. Helt enig, jeg synes warhead var knallgøy, og det er jo litt spesielt at et helt nytt spill skal koste skarve 50kr mer enn en liten utvidelse til et simulatorspill. Btw så er det ikke sånn at crysis og andre fps nødvendigvis kommer med nye brett ol. Det kunne like gjerne kommet de pakkene jeg fant på der? Lenke til kommentar
Tor92 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Du har et godt poeng. Men The Sims hadde vell egentlig blitt altfor stort visst de hadde hatt med alle utvidelsene i det første spillet. Ja det har kommet mange elendige utvidelser til The Sims, spesiellt disse "stæsj, gørr og søppel" spillene. De hadde jeg holdt meg langt unna. Men synes for eksempel "Forretningsliv" var veldig morsomt. Dette gir jo en HEL del nye funksjoner og det hadde vært verdt pengene. Men om EA kunne ha tatt alle de andre "stæsj" pakkene og gjort dem om til updates/patches istedenfor? Ja! Men om de pakkene du nevnte hadde kommet til Crysis, det tviler jeg sterkt på. Altså skulle du spillt singleplayer om igjen med f.eks en Grenade expansion? Nei det høres lite troende ut spør du meg. Endret 29. januar 2009 av Tor92 Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Flere mindre transaksjoner er "in" for tiden, så blir nok mer og mer av det. Eksempel: Alle kostymene og lignende til LittleBigPlanet Call of Duty 4 map pack. Halo 3 map packs (disse ble / blir gratis etter noen måneder) Car pack til Forza 2 osv, osv. Lenke til kommentar
zellpropell Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 sanger til singstar, rockband, guitarhero. its trendy! its nice! its awesome! Lenke til kommentar
Tor92 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Bevis på at alle produsenter melker sitt produkt på en eller annen måte Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Ja, og hvorfor ikke? Alle er opptatt av å maksimere inntekter, det er ingenting galt med det. Lenke til kommentar
Tor92 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Ja, og hvorfor ikke? Alle er opptatt av å maksimere inntekter, det er ingenting galt med det. Hadde du lest gjennom hele tråden så er det akkurat det jeg har sagt hele tiden. Endret 29. januar 2009 av Tor92 Lenke til kommentar
chokke Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Ja, og hvorfor ikke? Alle er opptatt av å maksimere inntekter, det er ingenting galt med det. Hadde du lest gjennom hele tråden så er det akkurat det jeg har sagt hele tiden. Ja, shit. Gratulerer . Da lurer jeg på. Hvordan kan Valve og Blizzard, som er de to andre store aktørene "alle" har hørt om tjene flust med penger uten å gi ut flere spill i året, og ørten ekspansjonspakker? Jo, fordi almennheten respekterer firmaene og har store kundemasser som gladlig betaler kvaliteten spillene har, dette er noe EA ikke har idag. De har få, men innegrodde kunder som gjerne kjøper The Sims full pack for 3000,- eller hvor mye det ville blitt tilsammen. Dere må gjerne kjøpe spillene om de appelerer til dere, men på den annen side, så tror jeg dere synes det er unødvendig mye, for lite. Jeg har selv hatt mye moro med The Sims, spesielt det første. Dette med oppfølgere.. Jeg vet ikke om dere prøver å ikke forstå poenget, eller hva det er. Poenget er ikke at oppfølgere i seg selv ikke er galt. Langt ifra, det er helt fantastisk når ting fortsetter, men det krever litt av utgiveren. Det er ikke snakk om Bioshock 2: Reversed, hvor du spiller Bioshock, bare feil vei. Du har aldri gjort det, men det gjør det heller ikke til noe nytt og spennende. Jeg har faktisk kommet til det punktet at jeg vegrer meg for å kjøpe spill det står EA (eller Ubisoft) på, ihvertfall generiske titler. Total Force, høres dritkult ut . Jeg liker ikke at utgivere blander seg med produsentene i så stor grad, og så gir produsenten fyken når salget går til helvete, les Need for Speed (ikke at det var noe særlig tap). Jeg kan gå med på at EA har kommet med et par friske titler i det siste, som har fått gode kritikker som jeg ikke har fått kjøpt (pga uenighet med Steam, EA conspiracy? ). Men føler at generelt over, så er det så få diamanter blant all driten at å grave de ut er en jobb i seg selv. Vi fikk jo høre om hvor fantastisk Spore skulle være, og at det skulle være så nyskapende, stort, fengende, bla bla, reklameprat bla, blabla, men til og med her så var spillet elendig bygget opp, og hvordan løses det? En ekspansjonspakke, ikke nok med det, men en annen ekspansjonspakke som kun gir nye møbler ... eeh, mener såklart nye deler, det er jo ikke The Sims heller. Jeg kan gå med på at visse spill trenger en årlig utgivelse, som på en måte er tradisjon. Diverse sportsspill blant annet. Ikke noe problem. Men hadde det vært like gøy om det kom FIFA 09' : Negro edition, albino edition, leather edition, big balls edition, suit edition, asian edition som alle ga en 2-3 nye spillere og/eller drakter, og kostet penger? Og så har vi alltids den uendelige diskusjonen om SecuROM, som jeg personlig ikke klarer å se noe poeng i å putte på spillene når de mottar så uhordelig mye klager, spesielt fra ærlige kjøpere. Alle vet jo hvem som eventuelt straffes dersom SecuROM faktisk er så fælt som folk skal ha det til. Lenke til kommentar
zellpropell Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 valve bruker EA som utgiver activision og blizzard er slått sammen Ellers skriver du mye bra, men når du skriver at det er få diamanter så skjønner jeg ikke helt? tenker du da på spill som er laget av ea? eller publisert av EA? eller begge deler? spilsmak er jo relativt ikke alle liker det samme men tenker vi anntal spill som er utgitt av EA som høsta god kritikk og solgte greit så er det MANGE titler bare i fjor:) Lenke til kommentar
Tor92 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Men hadde det vært like gøy om det kom FIFA 09' : Negro edition, albino edition, leather edition, big balls edition, suit edition, asian edition som alle ga en 2-3 nye spillere og/eller drakter, og kostet penger? Du har et poeng der. Er veldig enig at du må grave for å finne et skikkelig spill fra EA. Valve er et utrolig dyktig firma både i kvalitet og brukerstøtte. Der kunne egentlig EA lært seg en ting eller to. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) valve bruker EA som utgiver activision og blizzard er slått sammen Ellers skriver du mye bra, men når du skriver at det er få diamanter så skjønner jeg ikke helt? tenker du da på spill som er laget av ea? eller publisert av EA? eller begge deler? spilsmak er jo relativt ikke alle liker det samme men tenker vi anntal spill som er utgitt av EA som høsta god kritikk og solgte greit så er det MANGE titler bare i fjor:) Jauda, nå tror (tror) jeg at Valve har grei økonomi, og bruker Steam til å gi ut de få (MEN GODE!) spillene de slipper, de tar seg ihvertfall ikke betalt for større oppdateringer til Team Fortress 2, og jobbe med flere spill på siden . Nå vet jeg ikke altfor mye om Activision og Blizzard, men tror at Blizzard har stabil nok økonomi til å kjøre sitt løp (WoW lol)? Mener få gode spill blant spill som har fått det fantastiske EA-merket printet på forsiden, og den fantastiske ea-filmen som du ikke kan hoppe over i begynnelsen av spill. Må også innrømme at jeg ikke har fulgt med på mange titler ifjor, var vel mest det som ble sluppet på Steam ( ). Føler egentlig ikke at jeg har gått glipp av stort. Og med tanke på at flere av "disse store, og fantastiske" spillene har skuffet. De kan være gode, men mangler dybde, i tillegg til SecuROM-anklager og syting. Men det er bra å se at EA prøver å kjempe seg ut av gjørmen. Tydelig at finanskrisa har tatt tak med tanke på firmaer som sies opp . Å bli med på Steam er nok også en god ting, eneste som er synd for EA og Valve er prisforskjellen på spill mellom USA og Europa. Jeg gidder ikke betale 50 euro for et spill som varer et par timer, om det er noe spill jeg kunne betalt 50 euro for så er det Fallout 3 . Fallout 3 er visstnok en avdisse oppfølgerne som får kritikk fordi det ikke er Fallout, og det er dette jeg misliker. Spillet i seg selv er fantastisk, selv for meg som ikke kjenner Fallout som spill, men hadde kjøpt det hadde det hett Breakthrough eller noe annet, men som Fallout, så har jeg inntrykket av at det floppet. Da kan vi snakke om Sim City 4 (+ Rush Hour) og Sim City: Society (Samfunn?), what the hell er det for noe drit? Red: Nå stiller jeg med positiv til The Sims 3, de har faktisk utsatt det, og etter hva jeg har forstått så er Maxis altfor opptatt med Spore (HAH!), så The Sims 3, kan være veldig gjennomført og faktisk underholdene, eller det kan bli en The Sims 2 med ny grafikk og egentlig verdig og kalles en grafikkoppdaterin som burde vært gratis. Endret 29. januar 2009 av chokke Lenke til kommentar
zellpropell Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) hmmm ble litt usikker om du tok hva jeg skrev her? valve har nok god økonomi, men de bruker fortsatt EA som utgiver i norge(usikker med resten av verden) vivendi/blizzard hadde nok stram økonomi uten problem grunnet wow. det er det ingen tvil om. Men de slo seg fortsatt sammen med activision. ref: http://www.gamer.no/artikler/activision_og...eg_sammen/45972 Mitt poeng var altså de 2 store gigantene du nevner er ikke noe bedre enn resten, de vil tjene penger de og. Valve på lag med EA og Blizzard er merga med "melkekua"activision. Gode titler som EA har laget eller utgitt i 08; C&C Kanes wrath(exp pack), Half Life 2: Orange box, Mass Effect (forsåvidt bare pc utgaven), Crysis Warhead, Dead Space, C&C Red Alert 3, NHL 09, NFL 09, FIFA 09, Left 4 dead, Burnout Paradise, mirrors edge, battlefield bad: company, Rockband 1/2, UEFA EURO 2008. Føler det burde være noe for de fleste der? Det er klart ikke alle de titelene er gode for alle, smaken er som baken ect ect. men det er titler som har fått ålreite ratings og solgt bra. EA har seff bommet her og der og; Mercenaries 2, army of two, facebreaker, fifa street. men det er jo ikke i nærheten av så mange spill som har gjort det bra? Og btw fallout 3 du setter pris på har 2 melkende tilleggspakker på vei, den første har alleredet kommet kun måneder etter spillets release. Imo er det konge, jeg digget fallout selv og har ikke noe imot mer content! Hvordan er dette bedre enn det EA driver med? (og alle andre forsåvidt:P) Endret 29. januar 2009 av zellpropell Lenke til kommentar
Tor92 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Og btw fallout 3 du setter pris på har 2 melkende tilleggspakker på vei, den første har alleredet kommet kun måneder etter spillets release. Imo er det konge, jeg digget fallout selv og har ikke noe imot mer content! Hvordan er dette bedre enn det EA driver med? (og alle andre forsåvidt:P) For det første fikk den en sekser av spillmagasinet, usikker om det var en brukerannmeldelse, men den var alikevell god. Den har fått god kritikk andre steder også. Den er bedre fordi her får du hva de lover. Altså et spill med kvalitet. Lenke til kommentar
NoobCannon Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Kommer ikke mye bra ut av EA, de har BF serien da. EA spyr jo spill, kommer nytt spill hver uke nesten og de fleste som du betaler grovt for spiller du i noen dager, blir lei og legger det i hylla med alle andre spillene dine. De fikk mange nye "fans" pga SecuROM. DRM er det samme som spyware. Bottomline: EA er idioter. Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Fifa tatt igjen PES med flere hestehoder? I lol'd Mener du å si det motsatte? Nei? Men hvis Fifa hadde vært hestehoder foran PES, hadde ikke PES eksistert. PES lever på kun en ting, og det er gameplayet(noe som i mine øyne er det viktigste i et fotballspill) Fifa er overlegne på alt annet(Online servere, game moduser, og ikke minst LISENSENE) Alikevel kjøper folk PES, og det er en grunn til det - at det føles så utrolig mye bedre ute på banen. Lenke til kommentar
zellpropell Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Og btw fallout 3 du setter pris på har 2 melkende tilleggspakker på vei, den første har alleredet kommet kun måneder etter spillets release. Imo er det konge, jeg digget fallout selv og har ikke noe imot mer content! Hvordan er dette bedre enn det EA driver med? (og alle andre forsåvidt:P) For det første fikk den en sekser av spillmagasinet, usikker om det var en brukerannmeldelse, men den var alikevell god. Den har fått god kritikk andre steder også. Den er bedre fordi her får du hva de lover. Altså et spill med kvalitet. ja sa ikke den var dårlig eller at de andre kom til å bli dårlige. Jeg sier det at når de før spillet blir gitt ut annonserer 3 tilleggspakker så sier det seg selv at de har tenkt å melke titelen for det den er verdt? du er med på den? Som sagt så har jeg null imot det. hadde bare håpet de kunne økt lvl cap i denne første exp packen. Fifa tatt igjen PES med flere hestehoder? I lol'd Mener du å si det motsatte? Nei? Men hvis Fifa hadde vært hestehoder foran PES, hadde ikke PES eksistert. PES lever på kun en ting, og det er gameplayet(noe som i mine øyne er det viktigste i et fotballspill) Fifa er overlegne på alt annet(Online servere, game moduser, og ikke minst LISENSENE) Alikevel kjøper folk PES, og det er en grunn til det - at det føles så utrolig mye bedre ute på banen. tja.. Pes har ikke solgt bedre enn fifa. like ever, men kjernen av fotball fans har tidligere gått for pes. men det har forandra seg siden fifa 08 og fifa 09. siste bra pes spillet var vel strengt tatt pes6. sånn i min erfaring som selger fra elkjip og absoluttspill så selges det vel typ 8 fifa pr pes ca. men det er uansett en helt annen diskusjon:P Endret 29. januar 2009 av zellpropell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå