Gå til innhold

Lei av EA-slakt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er faktisk sant, spilte en hel del på Modern Combat (Eller var det dessert combat mod) til 1942.. BF2 var en ripoff av det, riktignok en oppkjøpt ripoff, men finpussa grafikk.. =) Jeg har selv hele serien jeg (BF2 altså), og har til og med kjøpt meg jøystick bare for å ha det extra gøy når jeg skulle kjøre fly og kopter =). Men uansett, det er en kopi av en kopi, det er ikke til å styre unna.. Og kunne vært en gratis pakke (litt som cs i sin tidligste barndom.. Hvis du husker det da..). Skal lete opp kilde på moden jeg =)

Det der henger ikke på grep. Hvordan kan du sammenligne BF2 med modern combat? Da synes du vell også at LOTR: Counquest er en enkel kopi av HL2 moden Age of Chivalry. Ser ikke på HVILKEN som helst måte at Battlefield 2 er en copy av modern combat. Det blir jo som å si at alle FPS spill er en sammenligning av et annet.

Endret av Tor92
Lenke til kommentar
Sorry assa Kharan, ble litt opphengt i å henge deg ut. Beklager. Eneste jeg vet er at det er en del som står side opp og ned å forsvarer selskapene som spyr ut drit (spill, musikk, filmer etc) og klager på at driten ikke selger, skylder på piratene og "vinner" sin moralske seier. Har litt lett for å koble det sammen med fanatisme og koble videre mot og en hel rekke andre ting.. Hvis du faktisk er en av de fornuftige på "den andre sida" så skal jeg hvertfall ikke rakke deg ned..

No hard feelings - det er lett å la seg rive med. :) Jeg prøver å være saklig så langt det lar seg gjøre, skittkasting fører bare til vonde følelser og at tråder blir stengt. Får ikke noen god diskusjon av det, selv om det kan være underholdene.

Lenke til kommentar
Battlefield 1942

Battlefield 1942: Road to Rome

Battlefield 1942: Secret Weapons of WWII

Battlefield 2

Battlefield 2142

Battlefield 2142 Northern Strike

Battlefield Heroes

Battlefield Vietnam

Battlefield Bad Company

Battlefield 2: Modern combat

Du har glemt:

Battlefield 2 - Special Forces

Battlefield 2 - Euro Force

Battlefield 2 - Armored Fury

Edit: Jeg hadde uansett ikke sagt nei til en Battlefield 3!

Endret av Khogn
Lenke til kommentar

Har ikke så veldig mye til overs for EA-games spesielt etter kjøpte opp og la ned Bullfrog studios for en lang stund tilbake, de hadde mange bra titler som Dungon keeper, 3rn blei jo aldri noe av pga EA, men EA er jo ansvarlig for noen gode titler som BF 1942 og BF 2 og SSX da som var kjempe morsomt :p

nei likte bedre tidene da det var mange små og forskjellige spillutviklere, blei lagd mye rart da :p

Endret av super_1990
Lenke til kommentar
Det der henger ikke på grep. Hvordan kan du sammenligne BF2 med modern combat? Da synes du vell også at LOTR: Counquest er en enkel kopi av HL2 moden Age of Chivalry. Ser ikke på HVILKEN som helst måte at Battlefield 2 er en copy av modern combat. Det blir jo som å si at alle FPS spill er en sammenligning av et annet.
Den het desert combat, jeg skrev bare feil. Skjønner at du tenkte CoD4 med en gang, men modden jeg prater om kom for mange herrans år siden..

Edit: For å si det enkelt, se på kilden jeg la ved..

Edit2:

No hard feelings - det er lett å la seg rive med. :) Jeg prøver å være saklig så langt det lar seg gjøre, skittkasting fører bare til vonde følelser og at tråder blir stengt. Får ikke noen god diskusjon av det, selv om det kan være underholdene.
Fint =) Hehe, prøvde vel å være saklig men skled rett og slett bare litt ut.. =( Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Daniel:

Beklager, burde sett på kilden. Trodde du mente Modern Combat, men uansett står jeg for det jeg sier. Desert Combat var en mod til 1942 ja, den gjorde at spillet ble moderne(?). Som våpen og transportmidler. Uansett kan du ikke sammenligne det med Battlefield 2. Battlefield 2 var mye bedre både på grafikk og gameplay.

Og til dere som prater sånt om "melking". Det er jo ingen som tvinger dere til å kjøpe spillene? EA vil bare tjene penger, og det vet dere tydligvis godt selv. Så hvorfor klage på melking av spill når det bare er ikke å kjøpe dem :roll:

Endret av Tor92
Lenke til kommentar
Og til dere som prater sånt om "melking". Det er jo ingen som tvinger dere til å kjøpe spillene? EA vil bare tjene penger, og det vet dere tydligvis godt selv. Så hvorfor klage på melking av spill når det bare er ikke å kjøpe dem :roll:

Problemet er som jeg sa tidligere, at de selger i utgangspunktet et halvferdig produkt. Skal vedde på at Maxis hadde et par utvidelsespakker klare da de ga ut hovedspillet sims 2. Så selger de pakker på 2-300MB med litt klær og noen stoler, for 349 kr. Og tror du ikke de kommer med en helt lik pakke en mnd etter med akkurat samme drittet, bare at klærne er litt forskjellige, og med en liten ny vri som gir folka piercinger, og de tar like godt betalt for denne pakka.

Jeg er helt for utvidelsespakker, men synes det er for dårlig når de er så svake at vi kunne fått de på disketter.

Lenke til kommentar
Daniel:

Beklager, burde sett på kilden. Trodde du mente Modern Combat, men uansett står jeg for det jeg sier. Desert Combat var en mod til 1942 ja, den gjorde at spillet ble moderne(?). Som våpen og transportmidler. Uansett kan du ikke sammenligne det med Battlefield 2. Battlefield 2 var mye bedre både på grafikk og gameplay. *Snip*

Og der mener jeg du tar feil. For det er akkurat den modden som ble Battlefield 2. Les infoen på hjemmesiden så skjønner du det. Har du også spilt BF2 ser du klare likheter mellom BF1942 og BF2. Jeg mener virkelig at det eneste som er forskjellen er grafikken, null på gameplay, der er det helt likt. Men tror vel nesten at slikt kan en vel bare skjønne om man faktisk har spilt det da.

Poenget er at dette i seg selv ikke er melking, eller noe dumt for den saks skyld, om de faktisk følger opp skikkelig (som eksempelvis counterstrike moden i '98 ble til en egen pakke noen år senere). Istedenfor å gi ut ekspansjonspakker annenhvert år, kan de heller fokusere på å eliminere faktiske feil. Til og med flere år senere også!! (Igjen, bare se på gamle counter-strike 1.6). Det er prioriteringer det er snakk om her. Bygger du opp kundebasen din på å gi ut dritprodukter så de glemmer alle de foregående feilene så holder ikke det i lengden. What goes around comes around som det heter..

Lenke til kommentar

Beef Surpreme:

Selfølgelig skjønner jeg hva du mener. Men jeg skjønner ikke hvorfor du bryr deg? Ja, EA melker kua for alt den har med tåpelige pakker som IKEA og H&M. Visst du er en The Sims 2 fanaticer skjønner jeg hvorfor du bryr deg om alle disse pakkene, men visst ikke?. Som sagt det er jo bare til å ikke å kjøpe de elendige utvidelse pakkene de gir ut. Poenget er at diskusjonen din er håpløs, ja jeg er helt enig i det du sier, men EA kommer ikke til å gjøre noe med det. Derfor blir det bare håpløst. Håper du ikke tar dette som om jeg angriper deg, mener bare at klaging om melking begynner å bli gammelt, etter som det har hendt i nesten ti år nå.

Lenke til kommentar
http://cdon.no/spill/the_sims_2%3a_ikea_ho...dvd-rom)-917277

Hadde ikke betalt 400, nei. Og hadde jeg vært alene om det så hadde dette ikke vært på markedet.

Jasså? Hmm.. Da har vel prisene sunket litt da, men 119? Kikka litt selv jeg:249 = 119 ?

249 = 119 ? igjen?

Edit: Fant forresten 2 andre titler også, når vi først måler ekstremene.. :

359 = 119 ?

299 = 119 ?

Edit2: Artige her hadde jo vært å se en prishistorikk på dette, da du viser til pakker som er _gamle_, mens nyprisen på en slik pakke kan jeg tenke meg starter i et annet prisleie..

Du refererte først til ekstrapakker hvor man får et par tapeter og en kommode. Disse pakkene som inneholder kun nye ting og ikke funksjoner er stæsj-pakker og er de billigste. Pakkene med funksjoner óg nye ting som du linker til her blir jo selvsagt dyrere, men antok du mente pakkene med minst å tilby. Den ene pakken du viser til gir muligheten til å flytte til et helt nytt bolig-omårde hvor du får muligheten til å leve som student, og miljø og mennesker og utfordringene er helt nye.

Gamle? Den jeg viser til kom ut i juni i fjor. Den nyeste utvidelsesspakken til The sims er faktisk billigere enn den ene du linket opp til, så artig indeed. :) Alle stæsj-pakkene som har kommet de siste tre åra ligger på rundt samme pris.

Lenke til kommentar
Du refererte først til ekstrapakker hvor man får et par tapeter og en kommode. Disse pakkene som inneholder kun nye ting og ikke funksjoner er stæsj-pakker og er de billigste. Pakkene med funksjoner óg nye ting som du linker til her blir jo selvsagt dyrere, men antok du mente pakkene med minst å tilby. Den ene pakken du viser til gir muligheten til å flytte til et helt nytt bolig-omårde hvor du får muligheten til å leve som student, og miljø og mennesker og utfordringene er helt nye.

Gamle? Den jeg viser til kom ut i juni i fjor. Den nyeste utvidelsesspakken til The sims er faktisk billigere enn den ene du linket opp til, så artig indeed. :) Alle stæsj-pakkene som har kommet de siste tre åra ligger på rundt samme pris.

Ser også at hvis man faktisk hadde gått på prisguiden så selger de spillene en god del billigere der også..

Men i prinsippet her mener jeg det er feil å ta betalt for noe man så lite som dette, da det praktisk talt er freeware med rette SDK'et (som ikke er gitt ut). Men så isteden lager de det, og da tar de betalt for det også, fremfor å legge det ved i en oppdatering. For i oppdateringen der legger de heller ved en finfin versjon Securom7..

Problemet mitt med denne modellen er at da kunne de heller tatt en fast månedlig avgift, satt lavere, og satset på nytt content hele tida (hver mnd). Det ser hvertfall en del "snillere" ut, da de driver på sånn de gjør nå bare ondskapeliggjør seg selv kontra andre utgivere..

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Artig å se at "alle" (xantir?) tror DICE/EA kom opp med ideen til BF2 (som utviklet seg videre til BF2142, da det vitterlig var en GRATIS "modern combat" mod til BF1942 (som hadde sine ultraklare likhetstrekk), som ble kjøpt opp, tygd på og spyttet ut igjen med innpakning BF2.

For det første: Jeg tror DICE (uavhengig av EA sin påvirkning) bestemte seg for å lage et modern combat spill i samme stil som 1942. EA kmomer inn i bildet og sponser et fullverdig prosjekt: Battlefield 2.

For det andre: Har du noen kilder på at BF2 var ment som en gratis modern combat mod for BF1942? Hvordan skulle DICE tjent penger om de ikke fikk selge sitt nye prosjekt? Ser ingen grunn til at de skal gi ut spill gratis.

For det tredje: BF2 er jo et glimrende spill. Det er et fullverdig produkt med ekstremt mye innhold. Å si at BF2 er videre melking av 1942 er jo direkte latterlig! Har du i det hele tatt spillt spillet?

Og det latterligste er dere fjompenisser som mener at EA har direkte skylden for at BF2 er dårlig. Selvsagt kan dere mene at BF2 er dårlig, men hvorfor i all verden skal EA ha skylden?

Det er faktisk sant, spilte en hel del på Modern Combat (Eller var det dessert combat mod) til 1942.. BF2 var en ripoff av det, riktignok en oppkjøpt ripoff, men finpussa grafikk.. =) Jeg har selv hele serien jeg (BF2 altså), og har til og med kjøpt meg jøystick bare for å ha det extra gøy når jeg skulle kjøre fly og kopter =). Men uansett, det er en kopi av en kopi, det er ikke til å styre unna.. Og kunne vært en gratis pakke (litt som cs i sin tidligste barndom.. Hvis du husker det da..). Skal lete opp kilde på moden jeg =)

Hahaha, snakker du om desert combat?

Det var jo et uavhengig tredjepartsteam som laget denne modden. Ja det var en fantastisk mod, jeg spillte den lenge før BF2 kom ut.

Å si at BF2 er ripoff av denne modden er jo ren idioti! For det første så var jo ikke desert combat det første spillet i verden der krig i Midtøsten stod i fokus. Dessuten er det jo helt villt å si at EA stjal dette temaet fra denne modden. Et skikkelig krigsspill fra denne tidsperioden var etterlengtet på den tiden. Og om DICE faktisk lot seg inspirere av denne modden, hva så? Kanskje du bør lære deg forskjellen på ripoff og inspirasjon.

Og igjen: Hva faen har EA med dette å gjøre? Du bare antar at det var EA som "stjal" ideen og sa til DICE: "Nå skal dere kopiere denne modden på prikken så vi kan tjene noen kjappe lapper!!"

Virker som om det er det du mener i hvert fall.

Skjønner ikke at jeg gidder å diskutere med sånne lavmål snabber som deg. Hva blir det neste? Skal du saksøke Harry Potter for å være Tolkien ripoff? Ta deg en bolle.

Edit: Feil.

Endret av xantir
Lenke til kommentar
Hahaha, snakker du om desert combat?

Det var jo et uavhengig tredjepartsteam som laget denne modden. Ja det var en fantastisk mod, jeg spillte den lenge før BF2 kom ut.

Å si at BF2 er ripoff av denne modden er jo ren idioti! For det første så var jo ikke desert combat det første spillet i verden der krig i Midtøsten stod i fokus. Dessuten er det jo helt villt å si at EA stjal dette temaet fra denne modden. Det var etterlengted med et skikkelig krigsspill fra denne tidsperioden. Og om DICE faktisk lot seg inspirere av denne modden, hva så? Kanskje du bør lære deg forskjellen på ripoff og inspirasjon.

Og igjen: Hva faen har EA med dette å gjøre? Du bare antar at det var EA som "stjal" ideen og sa til DICE: "Nå skal dere kopiere denne modden på prikken så vi kan tjene noen kjappe lapper!!"

Virker som om det er det du mener i hvert fall.

Skjønner ikke at jeg gidder å diskutere med sånne lavmål snabber som deg. Hva blir det neste? Skal du saksøke Harry Potter for å være Tolkien ripoff? Ta deg en bolle.

Jeg tror heller jeg holder kjeft jeg.. Siden du vet bedre o allvitende leksikon. Eller?!

For å sitere direkte fra hjemmesiden hvor du kan laste ned moden:

As you know, Trauma Studios has been aquired by Digital Illusions, makers of Battlefield 1942.

Now we are working hard on a new game based on the Battlefield 2 engine technology. This has kept us busy and therfore put DesertCombat on hold.

Fortunetly for us, some of the DC developers that did not join Trauma Studios because of distance, school and various other reasons got together with fans and built an extension to DesertCombat called, DC_Final. We think they did a great job delivering new content to DesertCombat fans and they have recently released it.

So make sure you grab a copy and play it, its a lot of fun and you will enjoy the new maps, characters and weapons that they have created.

Good Job DC Final team,

Frank DeLise

Lenke til kommentar
Ser også at hvis man faktisk hadde gått på prisguiden så selger de spillene en god del billigere der også..

Men i prinsippet her mener jeg det er feil å ta betalt for noe man så lite som dette, da det praktisk talt er freeware med rette SDK'et (som ikke er gitt ut). Men så isteden lager de det, og da tar de betalt for det også, fremfor å legge det ved i en oppdatering. For i oppdateringen der legger de heller ved en finfin versjon Securom7..

Problemet mitt med denne modellen er at da kunne de heller tatt en fast månedlig avgift, satt lavere, og satset på nytt content hele tida (hver mnd). Det ser hvertfall en del "snillere" ut, da de driver på sånn de gjør nå bare ondskapeliggjør seg selv kontra andre utgivere..

Forstår det. The sims sine hjemmesider har en egen "the sims store" hvor du kan bli medlem og få laste ned nye ting til sims. Møbler, tapeter, hårfrisyrer o.s.v., og det finnes også andre sider hvor man kan bli medlem og få laste ned nye ting. Slik var det for sims 1, og slik blir det nok til sims 3 også. Så kan de som vil betale for pakker med klær og møbler gjøre det, og de som ikke synes det er verdt pengene laste det ned lovlig.

Utvidelsespakkene (de med nye funksjoner og er større) synes jeg fortsatt burde bli solgt i butikker. Så lenge kjøperene stadig ønsker flere, og så lenge de ikke taper penger på det er det jo ingen grunn til å stoppe.

Endret av trudel
Lenke til kommentar
Og der mener jeg du tar feil. For det er akkurat den modden som ble Battlefield 2. Les infoen på hjemmesiden så skjønner du det. Har du også spilt BF2 ser du klare likheter mellom BF1942 og BF2. Jeg mener virkelig at det eneste som er forskjellen er grafikken, null på gameplay, der er det helt likt. Men tror vel nesten at slikt kan en vel bare skjønne om man faktisk har spilt det da.

Du tar feil. Gameplayet ble revolusjonert når Battlefield serien gikk fra 1942/'Nam til BF2.

- Genial commander modus. Denne rollen ble så viktig at i 12v12 klansammenheng hadde alle klaner en egen commander.

- Kjøreteøyene var ekstremt ulike de i BF1942. Ting gikk 250% kjappere. Helikopter var helt fantastisk og et spill kunne blitt basert på bare dem alene.

- Infanteri og urban krig ble revolusjonert. Spillte mange hundre 5v5 kamper i BF2. Det var nesten like gøy som 12v12/8v8. Og kan lett måles opp mot CS og de andre populære online fps-spillene.

--

Edit: daniel: Okei, gir meg på den.

Men å si at BF2 er ripoff av 1942/DesertCombat er fortsatt latterlig. Du legger jo selv frem at EA/DICE samarbeidet med Trauma Studios. De gav betalt jobb til hele teamet!

Sånn du legger det fram virker det jo som om EA har rævkjørt de som lagde modden, og gitt den ut på ny og tjent penger på det. Det er jo helt omvendt! Trauma-teamet gjør en bra jobb med DesertCombat, og blir kjøpt opp av et av verdens største spillselskap. De går fra å være ingenting til å tjene penger på å lage spill. Det må vel ha vært en drøm som gikk i oppfyllelse for dem.

Som jeg nevnte over bragte BF2 mange nye ting til serien. Du mener fortsatt at grafikken er den eneste forskjel på spillene. Jeg (og mange andre) er direkte uenig.

Endret av xantir
Lenke til kommentar
Du tar feil. Gameplayet ble revolusjonert når Battlefield serien gikk fra 1942/'Nam til BF2.

- Genial commander modus. Denne rollen ble så viktig at i 12v12 klansammenheng hadde alle klaner en egen commander.

- Kjøreteøyene var ekstremt ulike de i BF1942. Ting gikk 250% kjappere. Helikopter var helt fantastisk og et spill kunne blitt basert på bare dem alene.

- Infanteri og urban krig ble revolusjonert. Spillte mange hundre 5v5 kamper i BF2. Det var nesten like gøy som 12v12/8v8. Og kan lett måles opp mot CS og de andre populære online fps-spillene.

--

Edit: daniel: Okei, gir meg på den.

Men å si at BF2 er ripoff av 1942/DesertCombat er fortsatt latterlig. Du legger jo selv frem at EA/DICE samarbeidet med Trauma Studios. De gav betalt jobb til hele teamet!

Sånn du legger det fram virker det jo som om EA har rævkjørt de som lagde modden, og gitt den ut på ny og tjent penger på det. Det er jo helt omvendt! Trauma-teamet gjør en bra jobb med DesertCombat, og blir kjøpt opp av et av verdens største spillselskap. De går fra å være ingenting til å tjene penger på å lage spill. Det må vel ha vært en drøm som gikk i oppfyllelse for dem.

Som jeg nevnte over bragte BF2 mange nye ting til serien. Du mener fortsatt at grafikken er den eneste forskjel på spillene. Jeg (og mange andre) er direkte uenig.

Ok, skal vel medgi at tempo, commander rollen har revolusjonert en del da :) Meninga var forresten ikke å fremstille at de var blitt rævkjørt da (lo godt når jeg leste dette)(Kanskje derfor de heter "Trauma" ^^). Men at det var en videreutvikling er jo utenfor enhver tvil. Kanskje å ta i litt vel hardt i fra min side å si at det engang *kunne* vært en mod til BF1942..
Lenke til kommentar
Forstår det. The sims sine hjemmesider har en egen "the sims store" hvor du kan bli medlem og få laste ned nye ting til sims. Møbler, tapeter, hårfrisyrer o.s.v., og det finnes også andre sider hvor man kan bli medlem og få laste ned nye ting. Slik var det for sims 1, og slik blir det nok til sims 3 også. Så kan de som vil betale for pakker med klær og møbler gjøre det, og de som ikke synes det er verdt pengene laste det ned lovlig.

Utvidelsespakkene (de med nye funksjoner og er større) synes jeg fortsatt burde bli solgt i butikker. Så lenge kjøperene stadig ønsker flere, og så lenge de ikke taper penger på det er det jo ingen grunn til å stoppe.

Vet du det visste jeg ikke ^^ Hvis det faktisk er tilfellet, at du kan få innholdet til pakkene gratis gjennom nettet så er det vel en sweet deal. At de reklamerer mer for betal-pakkene er jo selvsagt forståelig.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...