Gå til innhold

Lei av EA-slakt

Anbefalte innlegg

I mine øyner er EA et erkekapitalistisk monster som jeg har svært lite til overs for:

- De spiser konkurrentene til frokost. Om EA blir overgått på et felt innenfor et marked, kjøper de gjerne opp de aktuelle konkurrentene - enten med eller uten det aktuelle selskapets "enighet" (EATakeTwo for eks.).

- De pøser ut pinlig mange halvferdige spill, som de verken patcher eller ofrer brukerstøtte til.

- De melker så hardt at kua må gå på vitamintilskudd (NFS, The Sims, Sim City, Battlefield)

.. Noen få av oss ante håp da selveste sjefen selv, John Riccitello, sa at de "kjedet livet av folk" med utvannende spill som kun ble vanskeligere. Det var selvsagt bare tull, omtrent ingenting skjedde med selskapets holdninger i realiteten.

Selvsagt har EA kommet med noen gode spill, men det skulle da bare mangle med tenke på den sinnssyke kvantiteten de holder på med - samt alt talentet de har kjøpt opp.

Problemet er at EA drives utelukkende for profitt, noe som igjen går utover kvaliteten (spillgleden) på produktene de utgir. Man kan forsvare dette med å si at "spillbransjen er et hardt marked", men flere av EAs konkurrenter har funnet et kompromiss som fungerer. Verken BlizzardActivision eller TakeTwo er kjent for "melking", men heller gode kvalitetsspill - likevel tjener også de flust med penger. Det lar seg altså gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg venter fortsatt på når noen her på forumet skal starte som spillutviklere, og hva de kommer til å gjøre hvis 90% av inntektene går i dass pga piratkopiering. :)

TAr bare opp den der. Når et spill blir piratkopiert er det fordi enten at man er skeptisk til produktet eller at man generelt bruker penger på spill. Det som skjedde med spore var at mange ville prøve det før de køpte det. Etter 3 timer forstod de at spillet var dritt på grunn av at den "kreative" delen av spillet er det eneste som er morsomt med spillet. Og når man bare går på kreativitet er det mange personer som ikke kjøper det fordi deres kreative tenkning går utpå 2 firkanter av en byggnng osv. Man ser det om igjen og om igjen at spill som er gode ikke blir piratkopiert så mye som halvgode/dårlige spill blir. Spore endte på piratkopierings toppen fordi folk ikke mente det var verdt pengene og pga securom.

Lenke til kommentar
Verken BlizzardActivision eller TakeTwo er kjent for "melking", men heller gode kvalitetsspill - likevel tjener også de flust med penger. Det lar seg altså gjøre.

*Host* WOW *Host Host*

Uansett, EA er blitt en gigant av å lage spill av filmer, spill av sport og annet "Kvantitets vare"....

EA ødela C&C serien, jeg vil ha WestWood tilbake :(

Lenke til kommentar

Blizzard driver da ikke melking i det hele tatt. I løpet av fire år har det bare kommet to ekspansjoner. De får du til en billig pris, og sannelig leverer Blizzard det de lover. Her får du også patcher, updates hele tiden med en strålende kundeservice i mine øyne.

Er enig at du ikke får dette av EA, og det at de lager et dusin ekspasjoner til feks. The Sims 2 får dette til å se ut som melking, men et par av de spillene er jo faktisk litt morsomme. Skjønner egentlig ikke meningen med å bry seg i det hele tatt. Visst EA kjøper opp alt av alle spillutviklere burde jo disse da kanskje takke Nei for en gangs skyld.

Må lure litt på hvor mye penger EA tilbyr :roll:

Lenke til kommentar
Kan jo bare si at jeg synes EA games har et par bra spill. Men jeg synes de prøver på så lite nytt (annet enn: Mirrors edge o.l.)

Jeg vil også si at de gir ut nye tileggspakker til litt for høye priser, med litt for lite kontent. Se på C&C Generals for eksempel. Når det kom tileggspakke der så var det jo, ja. 4 nye baner og 2 nye kjøretøy per lag eller noe. Dette kunne fint ha kommet i en patch uten at man måtte betale for det.

Jeg bare må rette på deg. Expansionpacken til CnC Generals, Zero Hour hadde veldig mye nytt innhold. Mye mer enn hva du sier. Dessuten kom det også nye baner i patcher.

Faktisk så tok Zero Hour nesten like mye plass som vanilla. Tror det var 600 MB vs. 700 MB, og det er mer enn godt nok.

Lenke til kommentar

Når det gjelder Battlefield serien er den åpenbart melket altfor mye. Jeg synes ikke spillene har endret seg det grann siden BF1942. Litt andre våpen osv, men dette er bare kosmetisk, spillet er det samma. Hadde EA prioritert kvalitet mer så er det mulig jeg hadde brydd meg om det.

Når det gjelder denne måten å melke skytespill på, har alle utviklere noe å lære av Valve og Epic. Det er nå flere år siden Counter Strike Source kom, og fortsatt er det dritbra, er det noe som trengs så oppdaterer de bare spillet. Hadde Valve skulle gitt ut ett nytt Counter Strike spill hvert år hadde ikke denne kvaliteten vært mulig å oppnå.

Lenke til kommentar

Artig å se at "alle" (xantir?) tror DICE/EA kom opp med ideen til BF2 (som utviklet seg videre til BF2142, da det vitterlig var en GRATIS "modern combat" mod til BF1942 (som hadde sine ultraklare likhetstrekk), som ble kjøpt opp, tygd på og spyttet ut igjen med innpakning BF2.

Når det gjelder melkinga til EA angående Sims-serien, så er så utrolig mange av de pakkene (ja, en kommode og litt tapet ER en oppdatering), bare en OPPDATERING/PATCH for andre spill (les: CoD4 hvor de ga ut flere nye kart på MP delen og la ut SDK, Starcraft etcetc).

Apropo Starcraft her, på snart 10 år er det vel, har de gitt ut EN tilleggspakke, og bare fra de annonserte 2'ern, har de jobba videre i 2 ÅR TIL!! De har sikkert gitt ut nok oppdateringer til å fylle hele Sims arkivet 3 ganger! Og her kommer da det endelige spørsmålet, er egentlig en kommode og litt tapet hvert 400,-? Eller burde det være en gratis oppdaterings (-funksjon, gjerne bygd inn som så mange andre spill?) -pakke? Hvis du svarer at du heller vil betale 400,- for dèt, ja da tror jeg jammen du er alene!

Edit: *Vente på Kharan som skal påpeke noe om at pirat drit og her, EA er gud, og elsker plateselskapene*

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
http://cdon.no/spill/the_sims_2%3a_ikea_ho...dvd-rom)-917277

Hadde ikke betalt 400, nei. Og hadde jeg vært alene om det så hadde dette ikke vært på markedet.

Jasså? Hmm.. Da har vel prisene sunket litt da, men 119? Kikka litt selv jeg:249 = 119 ?

249 = 119 ? igjen?

Edit: *Vente på Kharan som skal påpeke noe om at pirat drit og her, EA er gud, og elsker plateselskapene*

Takk for den! Rapportert, forresten. ;)

Ser jo aldri et forståelig innlegg fra deg da.. Eneste er samme gamle hver gang ^^ Rapporter så mye du vil =) Har ingen problemer med å henvise til usaklige/korrupte poeng innlegg opp gjennom tida her.. " ;) "

Edit: Fant forresten 2 andre titler også, når vi først måler ekstremene.. :

359 = 119 ?

299 = 119 ?

Edit2: Artige her hadde jo vært å se en prishistorikk på dette, da du viser til pakker som er _gamle_, mens nyprisen på en slik pakke kan jeg tenke meg starter i et annet prisleie..

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Jeg venter fortsatt på når noen her på forumet skal starte som spillutviklere, og hva de kommer til å gjøre hvis 90% av inntektene går i dass pga piratkopiering. :)

Jeg har sett flere eksempler på at produsenter som dropper kopisikring (eller produsenter som aldri har brukt kopisikring har gjort det vesentlig bedre enn de som har det) har økt salget kraftig, så jeg tror ikke nødvendigvis kopisikring betyr mer penger i kassa..

Monty Python la nettopp ut alt de har lagd på Youtube, etterfulgt av at DVD salget deres økte med 23 000% på amazon. Har du et godt produkt så vil det som oftest selge bra, selv om det selvfølgelig er unntak. Er ikke helt lett å finne en god løsning for dette egentlig.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar
Jeg ble ikke akkurat lei meg når jeg fant ut at diablo 3, cod modern combat 2, assassins creed 2, bioshock 2 ect ect ect kommer.

Siden når utgir Blizzard Diablo III via EA? Blizzard er et egen publisher. Se på WoW koveret ditt, det er ikke noe EA symbol å finne. Fant heller ingen info på Diablo III websidene om EA i det hele tatt.

haha oh rly?

Diablo er blizzard

cod er activision

ass creed er ubi

bioshock er 2k

poenget er at oppfølere er en god ting imo. Og poenget er enkelt at alle spill som blir populære får en oppfølger. thats just the way it is. det er ikke automatisk melking bare fordi det kommer oppfølgere. Det er seff ekstremt i tillfellet til sims, men som sagt.. hvorfor stoppe så lenge det selger? Når det slutter selge så vil det ikke bli laget lenger. (ref: NFS som har blitt satt on hold)

skal sies at activision sin cod og gh melking er typ like ille som EA sin:P

før var det fett å disse microsoft, så ble det fett å disse EA, det som er trist er at så mange faktisk kjører full pupp på en så gammel trend.

Lenke til kommentar

vel alt er relativt. siste 2 årene synes jeg EA har bedra seg veldig. som nevnt i min første post.

klart man skal få lov å si fra om det man synes er negativt ved en produkt eller en produsent, men trur du spillene fra EA blir noe bedre om hver eneste thread som inneholder info om et EA spill blir spamma med usaklig grining om securoom, melking og hvor ræva EA er?

I think not.

Lenke til kommentar
Artig å se at "alle" (xantir?) tror DICE/EA kom opp med ideen til BF2 (som utviklet seg videre til BF2142, da det vitterlig var en GRATIS "modern combat" mod til BF1942 (som hadde sine ultraklare likhetstrekk), som ble kjøpt opp, tygd på og spyttet ut igjen med innpakning BF2.

For det første: Jeg tror DICE (uavhengig av EA sin påvirkning) bestemte seg for å lage et modern combat spill i samme stil som 1942. EA kmomer inn i bildet og sponser et fullverdig prosjekt: Battlefield 2.

For det andre: Har du noen kilder på at BF2 var ment som en gratis modern combat mod for BF1942? Hvordan skulle DICE tjent penger om de ikke fikk selge sitt nye prosjekt? Ser ingen grunn til at de skal gi ut spill gratis.

For det tredje: BF2 er jo et glimrende spill. Det er et fullverdig produkt med ekstremt mye innhold. Å si at BF2 er videre melking av 1942 er jo direkte latterlig! Har du i det hele tatt spillt spillet?

Og det latterligste er dere fjompenisser som mener at EA har direkte skylden for at BF2 er dårlig. Selvsagt kan dere mene at BF2 er dårlig, men hvorfor i all verden skal EA ha skylden?

Lenke til kommentar

Ser jo aldri et forståelig innlegg fra deg da.. Eneste er samme gamle hver gang ^^ Rapporter så mye du vil =) Har ingen problemer med å henvise til usaklige/korrupte poeng innlegg opp gjennom tida her.. " ;) "

Tja, det er ingen hemmelighet at jeg er imot piratkopiering. Men når har jeg hevdet at EA er gud? Og når har jeg proklamert noe som minner om kjærlighet for plateselskapene?

Det virker ellers som om du har visse problemer med forståelsen om du ikke skjønner innleggene mine. Jeg anbefaler forøvrig at folk flest bør fullføre ungdomsskolen og ikke sove i språktimene da dette kan hindre full forståelse av skriftlig og muntlig kommunikasjon.

Lenke til kommentar

For det første: Jeg tror DICE (uavhengig av EA sin påvirkning) bestemte seg for å lage et modern combat spill i samme stil som 1942. EA kmomer inn i bildet og sponser et fullverdig prosjekt: Battlefield 2.

For det andre: Har du noen kilder på at BF2 var ment som en gratis modern combat mod for BF1942? Hvordan skulle DICE tjent penger om de ikke fikk selge sitt nye prosjekt? Ser ingen grunn til at de skal gi ut spill gratis.

For det tredje: BF2 er jo et glimrende spill. Det er et fullverdig produkt med ekstremt mye innhold. Å si at BF2 er videre melking av 1942 er jo direkte latterlig! Har du i det hele tatt spillt spillet?

Og det latterligste er dere fjompenisser som mener at EA har direkte skylden for at BF2 er dårlig. Selvsagt kan dere mene at BF2 er dårlig, men hvorfor i all verden skal EA ha skylden?

Det er faktisk sant, spilte en hel del på Modern Combat (Eller var det dessert combat mod) til 1942.. BF2 var en ripoff av det, riktignok en oppkjøpt ripoff, men finpussa grafikk.. =) Jeg har selv hele serien jeg (BF2 altså), og har til og med kjøpt meg jøystick bare for å ha det extra gøy når jeg skulle kjøre fly og kopter =). Men uansett, det er en kopi av en kopi, det er ikke til å styre unna.. Og kunne vært en gratis pakke (litt som cs i sin tidligste barndom.. Hvis du husker det da..). Skal lete opp kilde på moden jeg =)

Tja, det er ingen hemmelighet at jeg er imot piratkopiering. Men når har jeg hevdet at EA er gud? Og når har jeg proklamert noe som minner om kjærlighet for plateselskapene?

Det virker ellers som om du har visse problemer med forståelsen om du ikke skjønner innleggene mine. Jeg anbefaler forøvrig at folk flest bør fullføre ungdomsskolen og ikke sove i språktimene da dette kan hindre full forståelse av skriftlig og muntlig kommunikasjon.

Sorry assa Kharan, ble litt opphengt i å henge deg ut. Beklager. Eneste jeg vet er at det er en del som står side opp og ned å forsvarer selskapene som spyr ut drit (spill, musikk, filmer etc) og klager på at driten ikke selger, skylder på piratene og "vinner" sin moralske seier. Har litt lett for å koble det sammen med fanatisme og koble videre mot og en hel rekke andre ting.. Hvis du faktisk er en av de fornuftige på "den andre sida" så skal jeg hvertfall ikke rakke deg ned..

Edit: Kilde

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...