Keiseren av Grønland Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Det er en grunn til at EA får dårlige tilbakemeldinger her. Get used to it. Sekundert. EA er en skam og en plage for spillverden. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg ble ikke akkurat lei meg når jeg fant ut at diablo 3, cod modern combat 2, assassins creed 2, bioshock 2 ect ect ect kommer. Siden når utgir Blizzard Diablo III via EA? Blizzard er et egen publisher. Se på WoW koveret ditt, det er ikke noe EA symbol å finne. Fant heller ingen info på Diablo III websidene om EA i det hele tatt. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Kan jo bare si at jeg synes EA games har et par bra spill. Men jeg synes de prøver på så lite nytt (annet enn: Mirrors edge o.l.) Jeg vil også si at de gir ut nye tileggspakker til litt for høye priser, med litt for lite kontent. Se på C&C Generals for eksempel. Når det kom tileggspakke der så var det jo, ja. 4 nye baner og 2 nye kjøretøy per lag eller noe. Dette kunne fint ha kommet i en patch uten at man måtte betale for det. Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Problemet til EA med disse utvidelsespakkene er at de kommer på cder og tar opp 2-300 MB. Gi meg en udvidelse som tar en full dvd eller better yet, en DL dvd. Da snakker vi utvidelse. Disse 200MB pakkene er kun pengesuging. (Har ikke lest alle postene så vet ikke om noen har sagt dette før, men er hvertfall det jeg mener) Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Ser du spesifikt tenker på Sims 2 her =) Det samme kan vel i fremtiden mest sannsynlig speiles over til Sims 3 og Spore også.. I tillegg er det innmari viktig at folk her ser at EA ikke er ute etter piratene med sin DRM-løsning securom, da de hiver det på alt av patcher på 2-3 år gamle spill (les: patch av utvidelse til Sims2), eller demoer for den saks skyld. Lenke til kommentar
Purplehaze Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Alle er sadister innerst inne. Kan du få penger for å plage folk, gjør du det. EA også Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Helt korrekt daniel. Kjæresten min spiller sims2, og har alle utvidelsene. Selvfølgelig lett nedlastet av undertegnede Eneste kjøpt i butikk er hovedspillet. Både å brenne ut pakke og installere de er jo et helvete av stress. Tar jo år og dager bare å bytte cder. (diablo 2 + exp anyone?) Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg har en god grun for å mislike EA. Battlefield: Spillet var kjempemorsomt, BF1942. Men EA fikk snusen på suksessen de hadde og Dice ble oppkjøpt. Nå har man fått alt fra modern combat til space combat i battlefield stil. Sim City: Morsom serie av Maxis, så kom EA med i spilelt og igjen har en god spillserie biltt forvandlet til dritt. Red Alert: Westwoods hjertebarn, og en av mine største minner fra barndommen. Dessverre begynte det å gå dårlig med Westwood så de lot seg kjøpe opp. Dumt valg synes jeg, de skulle heller latt Red Alert gått ned i historien som et fantastisk RTS fremfor å få det ødelagt av dritt og dårlige oppfølgere. Dungeon Keeper: Bullfrog var og et morsomt og interesangt selskap, men det skortet litt på dem og de ble etter vært kjøpt opp av EA, hvor Molyneux heldigvis stakk av og dannet LionHead som nå er under MGS. Heldigvis ble Dungeon Keeper 2 siste spillet i serien, DK3 ble kanselert, og Bullfrog er nå helt oppløst. Lykkelig slutt egentlig. Need for speed: EAs eget hjertebarn og et kjempemorsomt bilspill. Hot pursuite er et av min barndoms morsomste bilspill. Men t.o.m dette klarte EA å krølle til og man har nå et utaljet dårlige utgaver av NFS serien, en serie EA hadde potensialer med men måtte ødelegge. EA lovet at de skulle forbedre seg og slutte med den metodikken men ikke lang tid etter kom det ut at de skulle lage ekspansjon til Spore, så da er man tilbake i gamle trakter igjen. EA står for verdier jeg ikke er enig med, de gir ut dårlige produkter uten kvalitet og sender ut til massemarkedet og forsøpler markedet med spill som i realiteten egentlig er tidligere utgitte spill med litt nypolert grafikk. De er med å dra standaren ned på spill til et nivå hvor de fleste ser ut til bare å huske dårlige oppfølgere fremfor å huske de perlene som faktisk befinner seg bak, som f.eks Red Alert 1 og 2, Need for Speed, Sim City og Dungeon keeper. Noen av disse har fått død en verdig død og er husket og lovpriset, andre er tatt, body and soul, og forvrid til noe makabert, ugjenkjennelig. EA er for spillverden hva Arthas er for Azeroth, en pest og en plage. Lenke til kommentar
trudel Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Hvis vi tenker på Sims og "melkingen" der, så ser jeg ikke problemet. Sims treffer en helt ny målgruppe som ellers ikke spiller mye pc-spill og derfor ikke bruker mye penger på pc-spill ellers. Selv spiller jeg sims, og jeg har så godt som ingen inntekter, men det har aldri plaget meg no særlig å betale for tilleggs-pakker som frister. Personlig har jeg spilt sims i flere år, og hadde det ikke vært for tilleggspakkene hadde jeg gått lei for lengst, og det er jeg glad for at jeg ikke har blitt - takket være tilleggspakkene. Syntes riktignok ikke det var no særlig kult at de gav ut de samme tilleggspakkene til sims 2 som til sims 1 (holiday, dyr o.s.v.), men er glad for at de stadig viderutvikler det óg kommer med en etterfølger, og jeg er ikke alene. Forstår ikke hvorfor folk skal klage på tilleggspakker og en etterfølger når de ikke en gang har tenkt å spille spillet. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Om det er "ny" målgruppe det er snakk om så skulle vel Nintendo ha gitt ut 200 ekspansjonspakker til Super Mario Galaxy? Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Battlefield: Spillet var kjempemorsomt, BF1942. Men EA fikk snusen på suksessen de hadde og Dice ble oppkjøpt. Nå har man fått alt fra modern combat til space combat i battlefield stil. Tror du virkelig at det var EA sin idè å lage BF2 og 2142? Kan garantere deg at DICE er såpass oppegående at de selv velger hvilke typer spill de skal utvikle. Selv syns jeg at BF2 overgikk 1942 (digger begge), mens 2142 og 'nam er de svakeste i serien. Til konsoll har de gitt ut Bad Company, som er genialt mtp. historie (første gang for DICE) og multiplayer. Samme studioet (EA DICE) gir ut Mirror's Edge senere samme år, som er noe av det friskeste vi har sett innen spill på lenge. Tørr du virkelig å påstå at EA har gjort DICE til et svakere spillstudio? Latterlig. Det eneste EA har gjort er å sponse en haug med spillprosjekt, der flesteparten har blitt ekstremt gode spill! Nå gir de ut Battlefield: Heroes, som er et gratis online spill. Har stor tro på at det kommer til å bli fantastisk. Edit: Når det gjelder dine tanker om Red Alert så må jeg bare si meg uenig. RA3 var 2008s beste spill etter min mening. Edit2: Sims og tilleggspakker -> Hvor har dere fra at dette er EA sine heksekunster? Er det ikke Maxis som utvikler spillene? Ser ikke hvorfor det er så åpenbart at det er EA sin markedsføringsplan som bestemmer at de må spy ut ekspansjon etter ekspansjon. Dere vet tydeligvis noe jeg ikke vet. Endret 28. januar 2009 av xantir Lenke til kommentar
trudel Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Det som er med sims er at det ikke går an å "runnes" og for at de skal fortsette og holde på interessen til kjøperene er det vel logisk å måtte utvide, komme med nye utfordringer, og nye muligheter til å løse gamle problemer. Nettop derfor kommer det oppfølgere. Hvorfor i all verden skal de slutte å gi ut oppfølgere når de som spiller det har lyst på det, og hvorfor skal de slutte å gi ut tilleggspakker når de selger? Som bruker og kjøper av Sims-serien er jeg fornøyd med tilleggspakker, og gleder meg til oppfølgeren. I mitt hode er det en job well done av EA. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Trodde det bare skulle være 1 bane til heroes jeg. greit at det er gratis liksom, men hvis det er sant så er en bane VELDIG lite. Uansett. er enig i at de har noen gode spill, men for meg ødela de i allefall battlefield serien, 1942 er for meg det beste BF spillet. Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Mener du at EA ødela Battlefield serien? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Tror du virkelig at det var EA sin idè å lage BF2 og 2142? Kan garantere deg at DICE er såpass oppegående at de selv velger hvilke typer spill de skal utvikle. Selv syns jeg at BF2 overgikk 1942 (digger begge), mens 2142 og 'nam er de svakeste i serien. Til konsoll har de gitt ut Bad Company, som er genialt mtp. historie (første gang for DICE) og multiplayer. Samme studioet (EA DICE) gir ut Mirror's Edge senere samme år, som er noe av det friskeste vi har sett innen spill på lenge. Tørr du virkelig å påstå at EA har gjort DICE til et svakere spillstudio? Latterlig. Det eneste EA har gjort er å sponse en haug med spillprosjekt, der flesteparten har blitt ekstremt gode spill! Nå gir de ut Battlefield: Heroes, som er et gratis online spill. Har stor tro på at det kommer til å bli fantastisk. Edit: Når det gjelder dine tanker om Red Alert så må jeg bare si meg uenig. RA3 var 2008s beste spill etter min mening. Edit2: Sims og tilleggspakker -> Hvor har dere fra at dette er EA sine heksekunster? Er det ikke Maxis som utvikler spillene? Ser ikke hvorfor det er så åpenbart at det er EA sin markedsføringsplan som bestemmer at de må spy ut ekspansjon etter ekspansjon. Dere vet tydeligvis noe jeg ikke vet. Med tanke på hvem som eier Dice, og dermed spyr penger inn i selskapet, er det vel ikke unaturlig å trekke konklusjon at EA sitter bak og drar i spakene, som de har gjort med utalje selskap før dem og som de gjør med utalje selskap de eier i dag, de som overlever vel og merke. Maxis er ikke noe annet enn et studio under EA, de har ikke noe egensentrert ledelse annet enn avdelingsledere. Det er EA og EAs styre som bestemmer hva selskapet skal utvikle for det er EA som gir dem støtten til å utvikle disse spillene. Om man har litt kjennskap til hvordan Maxis er strukturert så vet man at det er et subsidie under Electronic arts (EA). Så det er EA som dikterer pengene, hva de skal utvikle og når det skal være ferdig. Kanskje jeg vet noe alikevel som du ikke vet. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Mener du at EA ødela Battlefield serien? Så at ordbruken ble litt feil der, bf 2 og 2142 er ikke dårlige spill (har dem begge selv) men jeg savner mye av det som gjorde orginalen så bra. Blant annet litt av humoren som lå i det, det at flyene gikk så sakte var litt deilig. men det som er positivt med bf 2 og 2142 er at det er mye mer slagmark preget og mye mer action. Men det er færre kjøretøy o.l. Så sorry for feil bruk av ord fordi serien er ikke ødelagt, jeg bare synes det var ganske helomvening på hvordan serien startet. Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Med tanke på hvem som eier Dice, og dermed spyr penger inn i selskapet, er det vel ikke unaturlig å trekke konklusjon at EA sitter bak og drar i spakene, som de har gjort med utalje selskap før dem og som de gjør med utalje selskap de eier i dag, de som overlever vel og merke. Kan heller se for meg at det fungerte andre veien. DICE begynner å utvikle Battlefield 2, og viser arbeidet de har så langt til EA i håp om å bli kjøpt opp/sponset. For å spørre deg andre veien: Hva tror du hadde vært annerledes med Battlefield 2, om EA ikke hadde blandet seg inn? Tror du DICE hadde en stor drøm om å lage BF1942 2, men så kom store stygge EA og sa: "Nei nå må dere faenmeg lage BF2 heller!" Jeg tror EA har hatt positiv innvirkning på DICE og Battlefield-serien. Maxis er ikke noe annet enn et studio under EA, de har ikke noe egensentrert ledelse annet enn avdelingsledere. Det er EA og EAs styre som bestemmer hva selskapet skal utvikle for det er EA som gir dem støtten til å utvikle disse spillene. Om man har litt kjennskap til hvordan Maxis er strukturert så vet man at det er et subsidie under Electronic arts (EA). Så det er EA som dikterer pengene, hva de skal utvikle og når det skal være ferdig. Kanskje jeg vet noe alikevel som du ikke vet. Okei, EA bestemmer at Maxis skal gi ut tilleggspakkene. Hva så? De tjener heftige penger på at blodville Sims-fans kjøper dem, så jeg ser ikke problemet. Tilleggspakkene bidrar med økt levetid. La det være brukerne sitt valg om de vil invistere i dem eller ikke. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Battlefield 1942 Battlefield 1942: Road to Rome Battlefield 1942: Secret Weapons of WWII Battlefield 2 Battlefield 2142 Battlefield 2142 Northern Strike Battlefield Heroes Battlefield Vietnam Battlefield Bad Company Battlefield 2: Modern combat De tre understrekete er Dice alene som har stått for (2002-2003) men fra 2004 kom EA inn i spillet, dvs fra battlefield 2. Så du ser nå hva de har gjort på en 5 års periode. Nå har jeg ikke regnet med X360 versjonen av Modern combat, som var en oppdatert grafisk versjon av Xbox og PS2 versjonen. Når det gjelder The Sims, et bilde sier mer enn 1000 ord. Linky Eller om det ikke er nok: First sequel Base game The Sims Expansion packs The Sims: Livin' Large (The Sims: Livin' It Up in the UK and Ireland) The Sims: House Party The Sims: Hot Date The Sims: Vacation (The Sims: On Holiday in the UK, Ireland and China) The Sims: Unleashed The Sims: Superstar The Sims: Makin' Magic Compilation packs The Sims Deluxe Edition The Sims Double Deluxe The Sims Mega Deluxe The Sims Triple Deluxe (UK and Ireland only) The Sims Complete Collection (The Complete Collection of The Sims in Europe; The Sims: Full House in Australia and New Zealand) Console editions The Sims (PlayStation 2, GameCube, Xbox,) The Sims Bustin' Out (PlayStation 2, GameCube, Xbox, N-Gage, Game Boy Advance) The Urbz: Sims in the City (GameCube, PlayStation 2, Xbox, Game Boy Advance, Nintendo DS) Other The Sims Online Second sequel Base game The Sims 2 Expansion packs The Sims 2: University The Sims 2: Nightlife The Sims 2: Open For Business The Sims 2: Pets The Sims 2: Seasons The Sims 2: Bon Voyage The Sims 2: FreeTime The Sims 2: Apartment Life Stuff packs The Sims 2: Family Fun Stuff The Sims 2: Glamour Life Stuff The Sims 2: Happy Holiday Stuff (The Sims 2: Festive Holiday Stuff in the UK and Ireland) The Sims 2: Teen Style Stuff The Sims 2: Celebration! Stuff The Sims 2: H&M Fashion Stuff The Sims 2: Kitchen And Bath Interior Design Stuff The Sims 2: IKEA Home Stuff The Sims 2: Mansion & Garden Stuff Editions & Compilation packs The Sims 2: Special DVD Edition The Sims 2: Holiday Edition (2005) (The Sims 2: Christmas Edition in the UK and Ireland) The Sims 2: Holiday Edition (2006) (The Sims 2: Festive Edition in the UK and Ireland) The Sims 2: Deluxe The Sims 2: Double Deluxe The Sims Stories The Sims Life Stories The Sims Pet Stories The Sims Castaway Stories Console editions The Sims 2 (GameCube, PlayStation 2, Xbox, Game Boy Advance, Nintendo DS, PlayStation Portable, mobile phone) The Sims 2: Pets (Wii, GameCube, PlayStation 2, Xbox, Game Boy Advance, Nintendo DS, PlayStation Portable) The Sims 2: Castaway (Wii, PlayStation 2, PlayStation Portable, Nintendo DS) The Sims 2: Apartment Pets (Nintendo DS) Endret 28. januar 2009 av Bear^ Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Ser ikke poenget ditt. Så problemet er at det er for høyt antall Battlefield-spill på markedet? Alle Battlefield-spillene du lister opp (utenom Vietnam og 2142) er fantastiske spill etter min mening. Med untak av Modern Combat for de har jeg ikke spillt. Du bryr deg ikke om kvaliteten på spillene er høy, du bare hater det faktum at det er så mange av dem? Grunnen til at det har kommet flere BF-titler etter EA kom inn i bildet er jo nettop fordi EA bidrar ekstremt med finansiell sponsing. Kan også tenke meg at ting som voice acting og lignende blir mye enklere når du har et selskap som EA i ryggen. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Poenget er: Jeg hater melking. Jeg hater at forbrukere skal lures til å kjøpe et produkt de tror er nytt men som viser seg å være 95% resiruklert fra foregående spill. Prisen settes heller ikke noe nevneverdig ned og du betaler tilnærmet full pris for disse såkalte "nye" spillene. Det er nettopp det jeg hater med EA, de gir ikke noe nytt, de leacher på ignorante forbrukere som er casual spillere og lurer dem til å tro at de kjøper noe nytt. Ikke bare lurer de forbrukerne, men de setter og den resterende i spillbransjen i et dårlig lys når disse lurte forbrukerne får opp øynene og innser hvor lurt de har blitt. Endret 28. januar 2009 av Bear^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå