Whalecore Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Nuvel, antakelig bruker du spill som ikke krever tilbakemelding. Mange av oss som sitter med NHL09 føler vi har betalt en god slump med penger for å sitte og betateste NHL10. Er enig i at sportsspill som blir utgitt år på år kan gi følelsen av resirkulasjon. Hadde samme følelsen når EA slapp Kanes Wrath i fjor. En latterlig dårlig utvidelsepakke til CnC3. De slapp denne altfor tidlig, og det resulterte i at spillerbasen ble splittet i to. Halvparten av spillerne valgte å fortsette å spille CnC3, mens andre delen gikk over til KW. Dette var samme teamet som ga ut RA3 for noen måneder siden. Og jeg er mektig imponert over hvor mye bedre det er blitt. De har annonsert en utvidelsepakke til RA3. Men denne påvirker ikke flerspillerdelen i det hele tatt. Et genialt valg mtp. oss som spiller online. Men det er tydelig at det er ekstremt stor forskjel på de forskjellige teamene innad i EA. Selv syns jeg EA Los Angeles (CnC3, RA3) gjør en fantastisk jobb med å holde liv i sitt nyeste spill. Mens EA Sports (vet ikke om det er samme folka som står bak NHL og Fifa f.eks) kanskje ikke gjør det like bra. Og som du sier, håper jeg og at RA3 kommer til å blomstre mtp. turneringer og lignende. Det har en veldig stor spillerbase nå, og så lenge EA klarer å holde supporten oppe så tror jeg RA3 vil holde seg populært i lang tid. Det er uansett feil å dra alle EA spill under en kam. Folk som han karen som sa at "jeg rører aldri et produkt med EA-logoen på igjen" er bare ignorante. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Herregud for en bakvendt måte å se ting på. Se nå på Warcraft/Starcraft/Diablo-franchisen. Herregud! Det er da fullt mulig å lage gode innovative oppfølgere, uten å droppe så vanvittig på kvaliteten som EA driver på.. Ville vel nesten tro det er noe fundamentalt galt med Donkey Kong, da du er *for* (av alle ting) betakulturen som sprer seg som en farsott blant utviklere av software. Oppfølgere er jo kjempefint, men å ødelegge programvare/spill/etc ved å ruinere kvaliteten og kreativiteten bak er jo døden! Hadde alle vært som Donkey Kong her hadde vi ALDRI hatt dataspill utover et tekstbasert vindu hvor vi utforsker "nye" huler, hvert år. Neitakk, gi meg kvalitet og gjerne en oppfølger like innovativ og frisk, så kjøper jeg det som må til jeg =) Edit: Ved siden av det faktum at EA gjerne sponser en utvikling av noe dritspennende, og kaster ut utvikleren etterpå for å starte sin uforsonlige "melkeproduksjon" med en ny utvikler, som kan låne innleide felles 3D-motorer for å skape det amerikanere flest kaller "same shit, new wrapping".. Endret 27. januar 2009 av daniel_984 Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Til de som mener EA lagde Battlefield serien, det var DICE som lagde de, EA var vel distributør... EA har hatt et par bra ideer og spillserier, men nå er alt møl. Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Å klage på ea er sååååå 2007.. rart å klage på ea i disse dager, som ikke bare har gitt ut flere nye franchiser av høy kvalitet (Mirrors edge og dead space f.eks), men også oppfølgere med ekstremt bra kvalitet. NHL 09 er TIDENES beste sportsspill uavhengig av sjanger og FIFA 09 er klart bedre enn PES 08. Jeg har tidligere vært PES-gutt, men ikke nå lengre.. Men syt i vei for alt jeg bryr meg:) Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Jepp, Dead Space er fantastisk. Håper det nye Dante spillet blir like bra. Digger konseptet i hvert fall! Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Men syt i vei for alt jeg bryr meg:)Og da er det akkurat det jeg skal gjøre lille fanboy-kid.. Hvis en står rett opp og ned og tror at EA er de som kommer med en idè her, og gir det ut til utviklerne som er under "paraplyen", så sier vel det heller sitt om den personen.. Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Fanboy?? hehe... Jeg bryr meg ikke om hvem som kommer med ideene, heller om hva som kommer ut under eanavnet.. Ser ingen som hater activision for å pøse ut elendige guitar hero oppfølgere.. Lenke til kommentar
Purplehaze Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Fanboy?? hehe... Jeg bryr meg ikke om hvem som kommer med ideene, heller om hva som kommer ut under eanavnet.. Ser ingen som hater activision for å pøse ut elendige guitar hero oppfølgere.. Jeg gjør!!!! EA er kongen på haugen i forhold til Guitar Hero etter nummer 2. Verdens beste spillserie knust, tygd opp, spyttet ut, tråkket på, rundpult og kasta på dynga IMHO. Det kunne BARE vært gjort bedre. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Konseptet er hvertfall slikt at de uansett tilfører noe nytt, nemlig sanger da hvertfall.. Er forresten ikke Mirrors Edge fra svenske Dice egentlig? Som er under EAs lille paraply? Lenke til kommentar
Purplehaze Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Egentlig gjør jeg med EA og Activision som med alt annet.. om jeg mener produktet ikke er verdig mine surt opptjente kroner, gidder jeg ikke bruke spenn på det. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 NHL 09 er TIDENES beste sportsspill uavhengig av sjanger Jeg syntes også NHL09 kvalifiserte som tidenes beste sportsspill når det kom ut, men uten reparasjon er det tatt igjen av flere andre. Antakelig flere andre EA Sports-titler, men det gjør jo ikke automatisk saken noe bedre i EA Vancouver sin favør. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Har ikke noe imot spillene EA kommer med, men jeg er strengt imot EAs taktikk i spillbransjen. De kjøper opp alt av talent, og holder på å gjøre spill til dere monopol. De hindrer og begrenser utviklere med bestemte regler de MÅ forholde seg til. Før stolte publishers på utviklerenes tanke og syn til et spill, men med EA får de ikke skape spillet som de ønsket. Jo EA har sakt unnskyld og at de skal gå tilbake til røttene og lage "morsomme spill" og våge å gå andre veier, men det er for lite for seint i min bok. Så EA kan brenne. De har klart å forgifte bransjen, og takket til dette nå er den oppfinsomme og ivrige generasjonen død...så nå har vi svært linjert spill utvikkling fordi folk har blitt hjernevasket. Virkelig bra spill kommer fra små independant utvikklere. Det er bare så trist at det er så få av dem siden de ikke klarer å overleve i den EA dominante spill verden. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Takk skal du ha AvidGamer, du setter ord på det jeg ikke klarer... ^^ Lenke til kommentar
Tor92 Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Dere hadde nok gjort det samme. Uansett så hjelper det ikke å klage. EA tjener ufattelig med penger på den "melkingen" sin, tror ikke de kommer til å stoppe. Og som jeg sa. Hadde ikke dere gjort det i samme situasjon? Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Ea sine spill er ikke tvers igjennom elendige. Men det føles ut som det mangler "sjel". Det blir som å spise en kotelett kontra en mør indrefilè. Det er godt, men det er noe som mangler. Får følelsen av at flesparten av ea sine spill er laget kun for å spille igjennom på autopilot. Jeg hater ikke ea i den forstand, men jeg syntes de har gjort ting på feil måte. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 De er vel et aksjeselskap? Da er de lovpålagt å "tjene mye penger". Lenke til kommentar
Tor92 Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Jo. Da ville vel også du tjent mye penger for ditt eget kompani? Lenke til kommentar
Bloodlines Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Konseptet er hvertfall slikt at de uansett tilfører noe nytt, nemlig sanger da hvertfall.. Er forresten ikke Mirrors Edge fra svenske Dice egentlig? Som er under EAs lille paraply? Ja det er laget av Dice. Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Om de ikke tjener penger må EA etter hvert legge ned, og med antallet utviklere de har ville PC-markedet gått på en kjempesmell som det ville tatt år å komme seg av. Lenke til kommentar
zellpropell Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) synes EA har vært ganske konge på spillfronten etter John Riccitiello tok over! Ting har blitt utrolig mye bedre! Alle sportsspillene har nådd nye høyder og banker nå motstanderne sine. titler som dead space, mirrors edge, bad company, fifa, nhl, skate 2, red alert 3 og burnout paradise kommer fra EA(som publisher) og har alle vært ålreite. klart det har kommet en og annen dass titel f.eks mercenaries og lotr conquest (begge laget av pandemic som de nå har kutta sammarbeid med?) NFS har blitt lagt på is siden serien suger sånn. ang melking generelt. å lage oppfølgere er ikke direkte melking.. Jeg hadde blitt døds skuffa om jeg ikke hadde fått nytt fifa, akkurat som jeg hadde blitt skada om det ikke hadde kommet nytt Football Manager et år. Jeg ble ikke akkurat lei meg når jeg fant ut at diablo 3, cod modern combat 2, assassins creed 2, bioshock 2 ect ect ect kommer. sims har seff blitt melka til de grader og det blir nok sims 3 og.. men så fort folk bare slutter kjøpe dårlige oppfølgere så slutter nok utviklerne å lage det:) koster penger å utvikle dritt også. såh jeg håper lett EA fortsetter som de har gjort i 2008 på spillfronten:) derimot på servere og kundeservice har de fortsatt litt å lære Endret 27. januar 2009 av zellpropell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå