Gå til innhold

Lei av EA-slakt

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg leser en sak som omhandler EA, det være seg kommende spill, anmeldelser, nyheter- alt mulig, så skal alltid noen viktigperer komme og anklage EA for melking, datavirus, herping av spill og annet fjas.

Greit, det finnes flere "The Sims"- spill enn jeg har fingre og tær tilsammen. Samme kan kanskje sies om Spore i fremtiden. Likevel: EA har gitt meg noen fantastiske spill gjennom tidene: Fifa, Battlefield, TheSims (Hvem likte ikke det) og andre serier.

Melking eller dårlig oppfølging av spill, forbinder jeg ikke spesielt med EA:

Når det gjelder f. eks FIFA-serien, som har tatt igjen PES med flere hestehoder de siste årene, kommer det ukentlig ut nye oppdateringer. Her blir spillernes ferdigheter endret på i forhold til formen de har vist den siste tiden, og man får derfor alltid følelsen av å ha et rykende ferskt fotballspill.

Så; Slutt å klage folkens. La meg få lese EA-saker uten disse meningsløse klageskriftene.

DK

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi man har en rekke gode spill så skal man automatisk frifinnes og slippe dårlig omtale?

Securom er vel stikkordet.. Lagt mye faenskap for meg ihvertfall (og mange flerne). Er ikke uten grunn at det finnes uendlig med treff på dårlige opplevelser med EA i den forbindelse. Prøv et søk før du slipper ut dine sutre greier...

Lenke til kommentar

Joda EA har mange bra spill som Red Alert 3, Dead Space, BF og Skate men det unnskylder ikke måten de holder på for tida. Syns de bekreftet at det skulle komme 8 flere Mercenaries-spill :hmm: . De kommer til å melke Spore som de har melket Sims og NFS. Syns denne tråden var litt merkelig siden det er en god grunn til at folk er litt oppgitt over EA, og det må de få lov til.

Lenke til kommentar
Jeg venter fortsatt på når noen her på forumet skal starte som spillutviklere, og hva de kommer til å gjøre hvis 90% av inntektene går i dass pga piratkopiering. :)

Alltid greit å ha piratene å skylde på når ens svake produkter ikke setter salgsrekorder.

Så; Slutt å klage folkens. La meg få lese EA-saker uten disse meningsløse klageskriftene.

Grunnen til at folk hamrer løs på EA burde være åpenbar: De aller færreste har noen særlig sans for nedstrippede, grunne spill hvor mesteparten av innholdet kommer i form av dryppforing med et tjuetalls utvidelser (ie. Spore), hvor man samtidig får med ymse restriksjoner og begrensninger beregnet på å avlive andrehåndsmarkedet. Det er selvsagt greiere og mer PR-spiselig å kalle disse for "anti-piratkoperingssystemer", til tross for at det etter hvert har blitt ettertrykkelig bevist at kundefiendtlig anti-piratsikring har en forebyggende effekt omtrent på høyde med de små advarslene som alltid har stått trykket på CD-ene.

Det å spy ut shovelware som filmlisensspill, FIFA og NFS-seriene er etter hvert blitt ikonisk for EA - endeløse serier av uoppfinnsomme lavbudsjettsspill, flytende utelukkende på et navn fra en - en gang interessant - spillserie hvis opprinnelige utvikler EA kjøpte for ti år siden og slaktet.

Det er selvsagt ingen som vil hindre deg i synes at EA er spillverdenens messias, men du kan ikke forvente å få stå uimotsagt. Ei heller kan du forvente at folk skal moderere kritikken sin slik at den passer innenfor de rammer du anser for å være "akseptabel EA-kritikk". Erter man på seg kundebasen sin gang på gang, får man også høre det.

Lenke til kommentar
Skal slutte å klage på det dårlige arbeidet til EA hvis de klarer å komme ut med et spill som ikke suger. Likte faktisk EA's spill fram til 2005, for det var da jeg skjønte noe hadde gått fryktelig galt.

Dead Space, FIFA 09 og Skate 2 er 3 gode spill som har kommet innen de siste 4 månedene.

Lenke til kommentar
Skal slutte å klage på det dårlige arbeidet til EA hvis de klarer å komme ut med et spill som ikke suger. Likte faktisk EA's spill fram til 2005, for det var da jeg skjønte noe hadde gått fryktelig galt.

Dead Space, FIFA 09 og Skate 2 er 3 gode spill som har kommet innen de siste 4 månedene.

Dead Space og Skate 2 utvikles ikke av EA.

Lenke til kommentar

De er jo utgiver så det er jo de som har kommet ut med det ;)

Lenke til kommentar

Kun Dead Space er et nytt konsept av de tre spillene, og EA har kunngjort at en oppfølger (og film) allerede er på vei.

EA er alt for avhengig av de kjente seriene sine. Det er fint å se at de prøver seg på nye ting, som Dead Space og Mirrors Edge, men det er bare trist å se at de ender opp med å melke dem også. Som sagt har de avslørt at Mercenaries skal få minst en oppfølger til.

Lenke til kommentar

Ja hoho liker det setningen i artikkelen du linker til werner :):

– Det blir et Mercenaries 3, og hvis jeg har noe å gjøre med det vil det blir et Mercenaries 10 også, sier EA-sjef John Riccitiello ifølge Gamespot.

Sier ganske mye om hvordan sjefen for EA tenker :)

Lenke til kommentar

De er jo utgiver så det er jo de som har kommet ut med det ;)

Haha, de gjør ingenting av arbeidet med spillet, kanskje litt promotering. Phail.

Lenke til kommentar
Kun Dead Space er et nytt konsept av de tre spillene, og EA har kunngjort at en oppfølger (og film) allerede er på vei.

EA er alt for avhengig av de kjente seriene sine. Det er fint å se at de prøver seg på nye ting, som Dead Space og Mirrors Edge, men det er bare trist å se at de ender opp med å melke dem også. Som sagt har de avslørt at Mercenaries skal få minst en oppfølger til.

Du vil, med andre ord, ha færrest mulig oppfølgere på spillmarkedet? Ikke noe KotOR2 (eller 3), ikke noe TIE Fighter Wars, ikke noe Civilization 4?

Jeg synes synd på deg da du med denne tankegangen vil leve i en svært så mye fattigere spillverden.

Lenke til kommentar
EA har ikke gitt meg noe bra siden Ultima Online (og de ødela det etter hvert også etter de involverte seg etter Origin). Jeg styrer lett unna spill det står EA på. Bra jeg hater sportsspill og bilspill hehe.

Jeg kan nevne et dusin. Crysis/Warhead, Mirror's Edge, Command and Conquer (Alle spillene), The sims 2, Spore, The Godfather I/II (Som kommer), Mass Effect, Battle for middle earth/Rise of the witchking, Battlefield 2, Dead Space.

Du må da like et av de spillene? Ellers er jo smaken din temmelig dårlig. Det er også MANGE fler jeg kunne ha nevnt, men det er de jeg kommer på i farten. Har alltid likt EA, og bryr meg egentlig ikke om hva de gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...