kandinsky Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 ja, gutter blir pervo når de ikke har tilgang til regelmessig sex. det er ikke akkurat newsflash. Individuelt. Kilde: Meg selv. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 En ting jeg lurer litt på: Om ei 10 år gammel jente hadde kasta seg etter en 30 år gammel pedofil mann, og de hadde hatt gjensidig sex, ville det egentlig ha vært så galt? Lenke til kommentar
fgr Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 En ting jeg lurer litt på: Om ei 10 år gammel jente hadde kasta seg etter en 30 år gammel pedofil mann, og de hadde hatt gjensidig sex, ville det egentlig ha vært så galt? ifølge loven er det galt ja, selv om den mindreårige er aldri så villig. pga. de er for unge til å tenke på eventuelle konsekvenser. det er vel som med alt, foreldrene må bestemme hva barnet skal få lov til og ikke før det blir myndig, hvis ikke kan det gå riktig galt fordi de ikke er gamle nok til å skille rett fra galt alltid. eneste forskjell her er vel at det er faktisk ulovlig ifølge lov, det er vel en slags sikkerhet for barnet hvis foreldrene er ute å kjøre med barneoppdragelsen? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Kilde: http://www.minddisorders.com/Ob-Ps/Pedophilia.html , artikkelens kilder er listet opp i hopetall under på den siden. Pedophilia is more common among males than among females. Uheldigvis står det ikke noe om hva den uttalelsen er basert på, og det er litt dumt. Det vil være stor forskjell på om dette er basert på antall pedofile som er blitt "tatt", eller om det er basert på en empirisk studie. (Jeg gjetter på det første, men det kan godt tenkes jeg tar feil). Det med at kvinner er mer omsorgsfulle er et faktum, Absolutt ikke et faktum på noen som helst måte. Hadde du sagt at gjennomsnittet av kvinner er mer omsorgsfulle enn menn, kunne du kanskje ha rett, men å si at kvinner er mer omsorgsfulle enn menn blir direkte feil. "Det med at kvinner er mer omsorgsfulle er et faktum" blir omtrent det samme som å si at "Det med at menn har bedre teknisk innsikt er et faktum". men om det er nettopp det som gjør at færre kvinner enn menn er pedofile kan jeg ikke backe med en kilde. Leste det i et lørdags eller søndags-magasin i en eller annen avis der det sto en artikkel om pedofili. Dere får heller velge om dere vil tro meg eller ikke. Det var ikke en fagartikkel, men aviser bommer sjeldent når de skriver om stoff som er forsket på. Uansett har det ikke noe å si om det er omsorgsdelen eller noe annet som gjør at færre kvinner er pedofile. det kan godt tenkes å stemme, men uten noen form for kilde (og da helst en empirisk studie) er det vanskelig å ta som noe annet enn synsing. Man kan jo likegreit vri det andre veien, og si at siden kvinner "er mer omsorgsfulle" har de også lettere for å utvikle forhold til barn... Poenget er at Melisma har helt rett når hun mener at de fleste pedofile er menn. Og det er latterlig at flere av dere stiller spørsmålstegn, en av dere på en sarkastisk måte, uten så mye som å gjennomføre et enkelt søk på google for å finne ut om det faktisk er riktig eller ikke. Pinlig Hvorfor er det latterlig å spørre etter kilder? Normal folkeskikk er at den som kommer med en påstand, er den som må backe opp denne påstanden med kilder. Og hvorfor er det pinlig å ikke ta enhver påstand fra folk, som gang på gang har vist at de har meget sterke meninger om et emne, for god fisk og be dem bekrefte sine påstander? At andre er sarkastiske kan ikke jeg gjøre noe med. Dog mener jeg personlig at om man ikke klarer/gidder å stille til rådighet kilder når noen ber om det, burde man ikke brukt argumentet i utgangspunktet. Endret 27. januar 2009 av cyclo Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Så imorgen så kan jeg gå på gata, stoppe opp foran brana til noen og knipse bilder av dem rett foran trynet på foreldra uten at de har noen rettigheter? Om jeg var en 40 år gammal mann liksom.. Ja, det kan du fint gjøre. Men hvorfor en 40 åtr gammel mann? Hvorfor ikke ei jente på 20 år? Er det protoypen på en "angivelig" pedofil at vedkommende er en mann? Ja, selvfølgelig. Selvsagt er det det. Det er er soleklart flere menn enn kvinner som er pedofile/utøvende pedofile. Kommer av at alle kvinner i mindre eller større grad har langt mer omsorg for barn fra naturens side. Pinlig bom. Hvorfor er det en pinlig bom? Hvis du klarer å lese det som faktisk står der så er det ikke faktaopplysninger jeg kommer med. Men enkelte i denne tråden føler for å klassifisere menn på 40 som den typiske pedofile, så derfor brukte jeg en jente på 20 som et eksempel på at det ikke nødvendigvis må være en mann. Godt mulig det er soleklart flere pedofile menn som er utøvende, med jeg befinner meg ikke i de kretser så det skal jeg ikke uttale meg om, men jeg er ihvertfall ikke så bastant i mine synsinger. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Bare fordi jentene ikke er tatt/dømt eller mistenkt så er det ikke dermed sagt at de ikke finnes... når jeg hører ordet pedofil så tenker jeg på et menneske som misbruker små barn og ikke nødvendigvis at det er en mann. Men det er nå sikkert bare meg som ikke er full av fordommer og tror det verste i enhver situasjon. Gå ned fra den høye hesten din a.. Du/dere trenger ikke bruke detaljer for å argumentere mot meg skjønner du.. Det er bare flisespikkeri og det er slitsomt. Vet at pedo kommer fra begge kjønn, men gidder ikke snakke om alt og alle hver gang jeg diskuterer for da blir man jo aldri ferdig. Hovedsakelig er det snakk om menn når det kommer til pedofili. Jeg er uenig med den loven og synes den burdte forandres. Jeg er ganske sikker på at jeg hadde fått meg en midt på trynet om jeg hadde knipsa halvnakne barn på stranda foran foreldra og nekta og gitt dem bildene. Da blir det for dumt at det er JEe som skal sitte igjen med rettighetene og ha loven på min side. Mushaboom er den eneste her som ikke flisespikker på noe som er almenn kunnskap. Skulle ønske dere andre kunne slutte med det kilde-maset.. og detalj-spikkeriet. Endret 27. januar 2009 av Melisma Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Selvsagt er det det. Det er er soleklart flere menn enn kvinner som er pedofile/utøvende pedofile.Kommer av at alle kvinner i mindre eller større grad har langt mer omsorg for barn fra naturens side. Pinlig bom. Så jenter kan ikke lede inn i pedoseksuelle situasjoner? Nei, nå er du som driter deg ut. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 aaaarrrgh!! selvsagt kan de det! Men mesteparten er menn, do you agree? Når man f.eks snakker om mekanikere, hvilket kjønn tenker du på først? Er det menn eller kvinner? La meg gjette.. menn? Det er fordi flestepartne av mekanikerne er menn! Og er det som er greia her også.. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Nå er vel du også rimelig skyldig i at denne diskusjonen aldri blir ferdig. Og hadde du ordlagt deg annerledes så hadde nok diskusjonen blitt annerledes også. Men tilbake til det som er topic for nte gang: Vi vet ikke om vedkommende er pedofil, vi det ikke om det er barna som er hovedmotivet i bildene. Og du vi har fortsatt fått med oss at du er uenig i loven, det har du nevnt nå en rekke ganger nå. Endret 27. januar 2009 av Wipeout Lenke til kommentar
lain Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 *snip*Skulle ønske dere andre kunne slutte med det kilde-maset.. og detalj-spikkeriet. Ja huff, tenk at man må stå til rette for påstandene man kaster rundt seg. Mye enklere om alle bare tok påstander for god fisk og sluttet med sånt tull som å be om kilder. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Klarer ikke være sivilisert når folk prøver så gopdt de kan for å være vanskelig og kverrulere.. Da dukker min onde tvilling opp i meg. lain: Når det kommer til sånne ting som alle egentlig vet er sant så ja.. men jeg kan godt bruke masse tid på å finne hundrevis av kilder, men jeg gidder ikke.. Gjør det sjøl. Endret 27. januar 2009 av Melisma Lenke til kommentar
lain Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Er vel ikke vår feil at du ikke klarer å ordlegge deg skikkelig, heller ikke komme med kilder på de påstandene du kommer med. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 aaaarrrgh!! selvsagt kan de det! Men mesteparten er menn, do you agree? Når man f.eks snakker om mekanikere, hvilket kjønn tenker du på først? Er det menn eller kvinner? La meg gjette.. menn? Det er fordi flestepartne av mekanikerne er menn! Og er det som er greia her også.. Må nesten gjengi dine egne episke ord: "... om jeg var en 40 år gammel mann." Jeg ser selvfølgelig hva poenget med det var, ettersom folk flest tror alle eller de fleste pedofile er menn. Men det kan veldig lett misforståes, do you agree? Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 yes, I agree Men for de som prøver så godt de kan for å misforstå, ja de gjør det bare slitsomt. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) yes, I agree Men for de som prøver så godt de kan for å misforstå, ja de gjør det bare slitsomt. Hadde du som sagt ordlagt deg litt annerledes med en gang så hadde det ikke blitt sånne misforståelser. Det er ganske bastante uttalelser du kommer med da. blir som om jeg skulle utbasunert at alle mørkhåra jenter fra 18-30 er totalt hjernedøde. Stemmer sikkert for noen, men det blir fortsatt feil å si det på den måten. Endret 27. januar 2009 av Wipeout Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Uheldigvis står det ikke noe om hva den uttalelsen er basert på, og det er litt dumt. Det vil være stor forskjell på om dette er basert på antall pedofile som er blitt "tatt", eller om det er basert på en empirisk studie. (Jeg gjetter på det første, men det kan godt tenkes jeg tar feil). Dette er diskusjon.no, jeg gidder ikke å ploge igjennom en hel del faglitteratur for å finne ut hva setningen tar utgangspunkt i, for uansett om det er en empirisk studie eller basert på antallet pedofile som blir tatt så viser den det samme: at flertallet av de som er pedofile er menn. Flere menn enn kvinner tatt=flere menn enn kvinner som er pedofil. Med mindre kvinner er flinkere til å ikke bli tatt, eller at menn setter mer spor etter seg. Jeg har for ordens skyld lest lignende setninger på 5-6 ulike nettsteder nå så det er nok fakta uansett hvordan man vrir og vender på det. Hvorfor er det latterlig å spørre etter kilder? Normal folkeskikk er at den som kommer med en påstand, er den som må backe opp denne påstanden med kilder. Og hvorfor er det pinlig å ikke ta enhver påstand fra folk, som gang på gang har vist at de har meget sterke meninger om et emne, for god fisk og be dem bekrefte sine påstander?At andre er sarkastiske kan ikke jeg gjøre noe med. Dog mener jeg personlig at om man ikke klarer/gidder å stille til rådighet kilder når noen ber om det, burde man ikke brukt argumentet i utgangspunktet. Det var ingen som spurte Melisma om kilder for sine påstander, de bare konstaterte at hun tok feil uten å _selv_ lese seg opp. Jeg tror ikke Melisma tror at samtlige pedofile er menn, men når hun brukte et eksempel der en pedofil var involvert er det jo helt naturlig å bruke en mann som eksempel. Hun brukte bare gjennomsnittet som modell. Djeez. _________________________________ Offtopic-alert under her: Absolutt ikke et faktum på noen som helst måte. Hadde du sagt at gjennomsnittet av kvinner er mer omsorgsfulle enn menn, kunne du kanskje ha rett, men å si at kvinner er mer omsorgsfulle enn menn blir direkte feil. "Det med at kvinner er mer omsorgsfulle er et faktum" blir omtrent det samme som å si at "Det med at menn har bedre teknisk innsikt er et faktum". Snittmannen har jo faktisk mye bedre teknisk innsikt enn snittkvinnen. Det har nok ikke noe med hodene våres å gjøre, men heller at gutter gjennom samfunnets mange påvirkninger har større sjangse for å plukke opp teknisk kunnskap. Eksempel: som barn får gutter som regel actionfigurer og biler til å leke med. LEGOen har flest temaer som foreldre forbinner med guttete og dermed blir gutter lært opp til at bygging, biler og actionfigurer er for dem. Ergo større sjangse for å intressere seg for biler, fly, etc, moa tekniske ting. Jentene får som regel dukker og leke-ponnier og læres dermed opp til at omsorg er tingen. Dette ser jeg forøvrig hver dag på jobben min. Og ordet morsinstink tror jeg er der av en grunn. Men dette er å diskutere noe som er så langt fra saken som mulig. Forskjellen mellom kjønnene har ikke noe å si i denne saken når fakta som viser at flertallet av pedofile er menn foreligger. Synes det er litt rart at en moderator utfordrer til offtopic-snakk fra en annen verden. Send meg gjerne en PM hvis du vil diskutere hvordan samfunnet påvirker oss kontra hvordan vi er født, eller start en ny tråd om emne. Det er ganske intressant. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Åhh, endelig en som faktisk skjønner hva jeg mener og som ikke gjør seg vanskelig Sjelden vare.. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 En ting jeg lurer litt på: Om ei 10 år gammel jente hadde kasta seg etter en 30 år gammel pedofil mann, og de hadde hatt gjensidig sex, ville det egentlig ha vært så galt? Ja. En har plikt til å beskyuttemennesker mot seg selv. en ti år gammel jente har ikke begrep om hvahun begir seg ut på. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Selvsagt er det det. Det er er soleklart flere menn enn kvinner som er pedofile/utøvende pedofile.Kommer av at alle kvinner i mindre eller større grad har langt mer omsorg for barn fra naturens side. Pinlig bom. Så jenter kan ikke lede inn i pedoseksuelle situasjoner? Nei, nå er du som driter deg ut. Haha, slapp av. Jeg har da på ingen måte ment dette? Vis meg hvor jeg benekter at kvinner ikke kan være pedofile. Pretty please. Alt jeg har sagt er at kvinner er i mindretall. Før dette så kritiserte du en eksemplifisering hvor alt Melisma gjør er å bruke en typisk gjennomsnittlig pedofil som modell for å lage et poeng. Å bruke en mann i et eksempel er ikke likestilt med å si at alle pedofile er menn. Skjønner du egentlig forskjellen? Vet ikke helt hvem som driter seg ut her jeg (!) En ting jeg lurer litt på: Om ei 10 år gammel jente hadde kasta seg etter en 30 år gammel pedofil mann, og de hadde hatt gjensidig sex, ville det egentlig ha vært så galt? Jenten er for det første ikke utviklet oppi hodet og hadde mest sannsynlig ikke forstått hva sex innebærer. For det andre så ville hun mest sannsynlig tatt skade av det hvis hun hadde sex med en 30-åring fordi ting ikke er ferdig utviklet der nede. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Offtopic-alert under her: Absolutt ikke et faktum på noen som helst måte. Hadde du sagt at gjennomsnittet av kvinner er mer omsorgsfulle enn menn, kunne du kanskje ha rett, men å si at kvinner er mer omsorgsfulle enn menn blir direkte feil. "Det med at kvinner er mer omsorgsfulle er et faktum" blir omtrent det samme som å si at "Det med at menn har bedre teknisk innsikt er et faktum". Snittmannen har jo faktisk mye bedre teknisk innsikt enn snittkvinnen. Det har nok ikke noe med hodene våres å gjøre, men heller at gutter gjennom samfunnets mange påvirkninger har større sjangse for å plukke opp teknisk kunnskap. Eksempel: som barn får gutter som regel actionfigurer og biler til å leke med. LEGOen har flest temaer som foreldre forbinner med guttete og dermed blir gutter lært opp til at bygging, biler og actionfigurer er for dem. Ergo større sjangse for å intressere seg for biler, fly, etc, moa tekniske ting. Jentene får som regel dukker og leke-ponnier og læres dermed opp til at omsorg er tingen. Dette ser jeg forøvrig hver dag på jobben min. Og ordet morsinstink tror jeg er der av en grunn. Men dette er å diskutere noe som er så langt fra saken som mulig. Forskjellen mellom kjønnene har ikke noe å si i denne saken når fakta som viser at flertallet av pedofile er menn foreligger. Synes det er litt rart at en moderator utfordrer til offtopic-snakk fra en annen verden. Send meg gjerne en PM hvis du vil diskutere hvordan samfunnet påvirker oss kontra hvordan vi er født, eller start en ny tråd om emne. Det er ganske intressant. Håper noen tar seg bryet med å lage den tråden, for det er forskjell på hvordan hjernen til menn og kvinner fungerer. Besøk en barnehage og se hvem som går rundt med en pinne i hånden, og hvem som organiserer "leke familie". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå