Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Pedofil(?) man i nabolaget

Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Akkurat som alt annet blir løst. Ser man det så griper man inn. Da kan man ihvertfall få stoppet noe.

Men tilbake til virkeligheten, det er lov og sånn er det. Jeg har ikke tenkt så veldig mye rundt temaet så jeg kan ikke komme med en slagplan her gitt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har alltid syntes det er rart at folk skal ha helt åpenlyse ting inn med teskje her på forumet. Sånt blir bare slitsomt.

Det må bero på at ting du syns er helt åpenlyse faktisk ikke er det? Fordi du _tror_ at noe er tilfelle, betyr ikke at det er åpenlyst. Det er forøvrig helt normal folkeskikk å dokumentere sine påstander i en debatt. Og motargumentet om at "det er jo helt åpenlyst, du trenger ting inn med teskje" når du selv ikke gidder/klarer å dokumentere en påstand, er ganske så lavmål.

Kall det for synsing eller hva du vil, noen ting skjønner man bare skjer her i verden uten at det må stå ordrett dokumentert på internett noe sted.

Det er ikke noe jeg kaller det. Påstander uten dokumentasjon, er pr. definisjon synsing.

Lenke til kommentar
Akkurat som alt annet blir løst. Ser man det så griper man inn. Da kan man ihvertfall få stoppet noe.

Men tilbake til virkeligheten, det er lov og sånn er det. Jeg har ikke tenkt så veldig mye rundt temaet så jeg kan ikke komme med en slagplan her gitt..

Kan du tenke deg de ressurserne som må til for at det skal bli ulovlig å fotografere i retning hvor det tilfeldigvis står en unge? Mener du dette helt seriøst? Det er en utrolig lite gjennomtenkt lov du prøver å trumfe gjennom her. Kan ikke skjønne hvordan dette skulle gått, uansett om vi hadde brukt alle våre 7500 politimenn her i landet.

Lenke til kommentar

et stort sukk..

Folk kjører i fylla hver dag, folk pisser på gata hver helg, folk raner hverandre hver dag.. selvom noe ikke er lov så betyr ikke det at politiet setter overvåkning overalt for å se om dette skjer?

Og det er kun en tanke jeg har i hodet, og jeg tenkte høyt.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk en masse bilder av ukjente unger på min pc. Nå høres det nesten ut som at Melisma mener at alle personer med bilder av unger de ikke er foreldre til, er pedofile, håper jeg at dette bare er krisemaksimering.

Vi er nok mange med mange bilder av alt fra spedbarn til pensjonister, men jeg velger å tro at det er et fåtall som blir tent av disse bildene. Gjerne ikke derfor de er tatt, selv om det for enkelte kan være vanskelige å se nytten av bilder av unger om man ikke skal runke til dem.

Angående selve saken. For alt dere vet så tar han 1001 bilder av sin utsikt, gjerne da med de av folk som går forbi for å gjøre de litt mer interessante. Ergo noe som per i dag er lov i følge loven.

Hvor paranoide enkelte i denne tråden er, er det et under om ungene får lov til å gå ut alene før de blir 30.

Lenke til kommentar

Kan du tenke deg de ressurserne som må til for at det skal bli ulovlig å fotografere i retning hvor det tilfeldigvis står en unge? Mener du dette helt seriøst? Det er en utrolig lite gjennomtenkt lov du prøver å trumfe gjennom her. Kan ikke skjønne hvordan dette skulle gått, uansett om vi hadde brukt alle våre 7500 politimenn her i landet.

Hvorfor ikke bare forby myndige personer å i det hele tatt se på barn/unge, mens vi først er i gang? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132

du kan ringe på til vedkommende å spørre hva han driver med.

Dersom personen virker som en proff fotograf kan du forsikre deg om at det er ordentlig fotoarbeid i gang.

Lenke til kommentar

Om denne mannen med en påstått fetish for barn og blitzbruk skulle like å nappe løken til nyutprintete bilder av "Lolita", "Nora" og "Lene", som tusler hånd i hånd ned til stranden, så er det fint lite vi kan gjøre med det. Vet dere hvorfor? Fordi det er lovlig! Bassert på et ytterst idiotisk og farfetched scenario som dette, roper folk "Pedo! Pedo!", over en lav sko. Huff da. Jeg som trodde at vi hadde lært noe siden heksejaktene, eller den fine angiverperioden vi hadde under 2. verdenskrig. "Nabokonen er en heks, jeg fikk vondt i ryggen når jeg gikk forbi huset hennes", "nabokonen er en jøde, jeg fikk vondt i ryggen når jeg gikk forbi huset hennes", "mannen til nabokonen er en pedojævel, fordi jeg VET AT DET BLINKET I VINDUET HANS når jeg gikk forbi der igår".

Justisia lenge leve. Om jeg noen gang havner i en by, skal jeg jaggu meg knipse masse bilder fra vinduet mitt. Jeg har lyst. Jeg kan. Jeg har lov.

Lenke til kommentar
Vær jævlig forsiktig med å spre slike rykter, om han er uskyldig blir du ikke kvitt et slikt rykte over natta. Mye mulig naboen din kan bli forhatt sterkt lenge for noe han ikke er i skyldig i.

det er sant,dette kan svi seg inn i hodene på folk og den du angir.folk vil alltid se med litt skepsis og hat. man kan bli slått ned for å påstå slike ting om folk.

Lenke til kommentar
Så imorgen så kan jeg gå på gata, stoppe opp foran brana til noen og knipse bilder av dem rett foran trynet på foreldra uten at de har noen rettigheter?

Om jeg var en 40 år gammal mann liksom..

Ja, det kan du fint gjøre.

Men hvorfor en 40 åtr gammel mann? Hvorfor ikke ei jente på 20 år? Er det protoypen på en "angivelig" pedofil at vedkommende er en mann?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...