salah Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Hei, jeg fikk idag en Pioneer VSX-417, og fant ut at denne har en S/PDIF-inngang, altså en Toslink Optical (den nederste). Hovedkortet mitt har direkte lyd ut av typen RCA (nr. 3 på samme bilde) (hovedkortet er . Spørsmålet er om dette gir bedre lydkvalitet enn vanlige 3,5 mm jack? Hvor får man kjøpt slike kabler uten å behøve overgang? Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Hei, jeg fikk idag en Pioneer VSX-417, og fant ut at denne har en S/PDIF-inngang, altså en Toslink Optical (den nederste). Hovedkortet mitt har direkte lyd ut av typen RCA (nr. 3 på samme bilde) (hovedkortet er . Spørsmålet er om dette gir bedre lydkvalitet enn vanlige 3,5 mm jack? Hvor får man kjøpt slike kabler uten å behøve overgang? Du trenger nok en converter da det er 2 forskjellige signaler. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 S/PDIF = Sony/Philips Digital InterFace. Signaloverføringen skjer enten elektrisk gjennom en coaxkabel, eller optisk (lys) gjennom Toslink fiberkabel. Som 'The Duke' sier må du ha en boks som gjør om fra lys til strøm og/eller omvendt. Coax til Toslink konverter får du billig hos NetOnNet. Og overføre lyden digitalt fra PC-en til forsterkeren gir bedre lyd, ja. Lenke til kommentar
salah Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 Hvordan er kvaliteten? Altså det er jo en generell regel om at jo flere overganger, jo mer signal mister man (dette gjelder 3,5 mm jack ihvertfall). Hvordan er det med denne overgangen? Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Hvordan er kvaliteten? Altså det er jo en generell regel om at jo flere overganger, jo mer signal mister man (dette gjelder 3,5 mm jack ihvertfall). Hvordan er det med denne overgangen? Det er digitalt, så i teorien så skal du ikke miste noe signal. Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Hei, jeg fikk idag en Pioneer VSX-417, og fant ut at denne har en S/PDIF-inngang, altså en Toslink Optical (den nederste). Hovedkortet mitt har direkte lyd ut av typen RCA (nr. 3 på samme bilde) (hovedkortet er . Spørsmålet er om dette gir bedre lydkvalitet enn vanlige 3,5 mm jack? Hvor får man kjøpt slike kabler uten å behøve overgang? Synes du gjør dette unødig vanskelig. VSX-417 har jo også SPDIF inn via RCA/Coax. Da kan du koble en vanlig RCA coax mellom PC og digital inn på VSX-417 og behøver ikke konvertere. En slik coax får du "hvor som helst" for en femtilapp. BTW: SPDIF overføring gir adskillig bedre lydkvalitet enn analog dersom du ikke har et lydkort i superklassen. Endret 26. januar 2009 av Junkers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå