Lightningwolf Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Jeg satt og så filmen "the day the earth stood still" der hovedpersonen i starten av filmen ville snakke med menneskelighetens overhode. Amerikas president mente visst at det ville være henne. Ettervært i filmen ble han tatt med til en nobelpris vinner, en meget inteligent og gammel mann. Jeg begynte da å tenke litt, hvem er egentlig overhodet for menneskene? Har vi egentlig en person som kan tale for hele menneskeheten? Personer som umidelbart dukker opp i hodet mitt er paven, USAs president og FNs generalsekretær. Sjansen for at vi noen gang trenger en slik person for og snakke med ailens er jo liten, men alikvel hadde jo vært greit og ha en person som kan fungere som overhodet for planeten vår. Slik jeg ser det funker USAs president og paven veldig dårlig til dette formålet, begge har for mye makt til at de kan få mer, og i tillegg er begge alt for religøse av seg (Vet ikke med Obama da han ikke virker veldig kristen, men sier nå at han er det så jeg går ut fra det.) FNs generalsekretær hadde kanskje vært flott. Arrester meg hvis jeg tar feil, men han har vel ikke så altfor mye makt sånn praktisk sett og han er en rimelig høyt respektert person. Eller kanskje burde mann utnevnt en person kun til denne stillingen? Hvordan skulle man gjort dette? Skulle man valgt forskjellige proffesorer som har vunnet nobelpriser og regnes som uhyre inteligente eller skulle mann valgt handlekraftige menn med allerede mye makt? Er som sagt ikke ofte vi ville fått bruk for en slik person, men man vet jo aldri så kunne jo vært veldig greit og ha en. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 FN's generalsekretær? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Sjansen for at vi noen gang trenger en slik person for og snakke med ailens er jo liten, men alikvel hadde jo vært greit og ha en person som kan fungere som overhodet for planeten vår. Bortsett fra møte med grønne menn, hvilke sammenhenger skulle vi hatt et globalt overhode? Utvelgelsen av denne personen ville sannsynligvis skapt mer strid i verden, enn hva vedkommende noen gang kunne samlet den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå