steveak Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) Har akkurat fått meg en HD4870 512mb GDDR5 kort. Synes det yter litt slapt, greit nok liksom men Crysis Warhead hakker endel selv om jeg bare kjører 1280x720 uten AA. Nå er det sånn at jeg har en ganske gammal pc, en Pentium D 2,8ghz prosessor (ikke le...) og et relativt jalla hk. 2GB ram er det (DDR2). Hovedkortet heter Asrock 775 twins hdtv (el. no sånt). Dette: http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Mode...-HDTV&s=775 Lenge siden jeg har oppgradert altså, men tenkte å få litt bedre ytelse i spill. Er gammel&slapp CPU/HK grunnen til at det lugger litt? Hadde inntrykk av at HD4870 skulle dra det meste greit av gårde... Noen av dere eksperter som har noen tips? Skjermkortet er forresten dette: http://www.powercolor.com/Global/products_...?ProductID=2256 Endret 25. januar 2009 av steveak Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Vel CPUen din er ganske / veldig dårlig, så det er nok der problemet ligger. Det tilsvarer kanskje en Core2Duo på 1.5Ghz eller noe, kanskje enda mindre om man tenker på spill. Lenke til kommentar
steveak Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 Ante meg vel det i grunn. Er vel på tide å dumpe den gamle støvsugeren og gå over til core2duo eller quad... Vel CPUen din er ganske / veldig dårlig, så det er nok der problemet ligger. Det tilsvarer kanskje en Core2Duo på 1.5Ghz eller noe, kanskje enda mindre om man tenker på spill. Lenke til kommentar
Cilveran Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Men, så skal det også sies at Crysis virker dårlig kodet eller noe slikt. Det finnes nesten ingen systemer som klarer å kjøre Crysis med noenlunde kvalitet glatt. Bare ta en kikk på tester av grafikkort, se hva andre systemer yter, og se hva anmelderne har å si om Crysis så skjønner du fort hva jeg mener. Når testerne kjører Crysis, så dropper dem også AA for å si det sånn. For all del, kan tenkes CPU'en er en bottleneck, men ikke nødvendigvis i stor grad. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Crysis Warhead er et tungt spill for skjermkortet ja, men når CPUen er såpass svak så vil jeg tro at man kan merke en del forskjell ved å oppgradere til en litt raskere CPU. At det vil bli helt spillbart kan jeg ikke garantere, men i det systemet så ser man ganske fort at CPUen henger ikke helt med skjermkortet. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Pentium D er problemet her - det er en av de mest råtne CPU serier som noensinne er gitt ut - de matcher overhodet ingen Core2 uansett. Dessuten er det svært mange Pentium D som går på redusert hastighet, det holdet med litt støv, så går de for varme og throttler/girer ned. Lenke til kommentar
steveak Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 Haha. Ja, både cpu og hk har nok sett sine beste dager. Er nok den som er synderen - har prøvd noen flere spill også (NFS, FarCry2 osv.). Blir varmt som fy og bråker som et helv...gjør det også. Skal ta hoppet opp til ny arkitektur først som sist, fant akkurat et bra tilbud på en Dell med nye Core i7 og X58 arkitekturen til rundt 7.000,-. Pen maskin med bra spec til hyggelig pris. Så kan jeg amputere over det som er brukandes fra den gamle maskinen min til den nye. Takker for innspill! Pentium D er problemet her - det er en av de mest råtne CPU serier som noensinne er gitt ut - de matcher overhodet ingen Core2 uansett.Dessuten er det svært mange Pentium D som går på redusert hastighet, det holdet med litt støv, så går de for varme og throttler/girer ned. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Husk at du mest sannsynlig må se langt etter evnt. overklokking med en Dell pc, Core i7 yter ikke sensasjonelt bra før du overklokker den - spesielt ikke i spill, ofte er en Core2, Core2 Quad eller AMD Phenom II et klart bedre og rimeligere valg. Lenke til kommentar
hi2u Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Med dårlig fps i så lav oppløsning så er nok dette på grunn av CPU'en, ja. Crysis krever veldig mye prossessorkraft og man bør nok ha en Core2 CPU klokket til rundt 3ghz eller mer for å få det meste ut av skjermkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå