FlowerEye Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Jeg ønsker veldig gjerne et script som automatisk legger inn innsendte navn i en database. Det er en stor fordel med sperre for diverse vulgære navn (dette spesifiseres vel i scriptet?), eller at navn må godkjennes først og det er også fint om det har en sperre for allerede innsendte navn. Altså, hvis navnet Per allerede er i databasen, så kan det ikke bli lagt inn på nytt. Jeg ønsker også pagination funksjonen på dette For eksempel 30 navn pr. rekke, og 3 rader pr. side. Jeg bruker noe lignende nå, men dette er i flatfil, og det gir begrensede muligheter. Jeg skulle gjerne ha laget dette selv, men jeg har rett og slett ikke kompetansen til det, selvom jeg har prøvd. Jeg ville derfor satt stor pris på om noen kunne ha hjulpet meg med dette. Lenke til kommentar
MartinSkjei Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Må nokk melde pass der, delv om jeg kan litt med scripts.. Lenke til kommentar
Epower Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 <?php $name = mysql_real_escape_string($_POST['name']); if($name != '') { $illegal_names = array('Knut', 'Peder'); $db_result = mysql_query("SELECT name FROM names WHERE name='$name'"); if(in_array($name, $illegal_names)) { echo 'Ulovlig navn'; } elseif(mysql_num_rows($db_result)) { echo 'Navnet er allerede tatt'; } else { mysql_query("INSERT INTO names (name) VALUES ('$name')"); } } // Vis navn $page = isset($_GET['page']) ? (mysql_real_escape_string($_GET['page'])-1)*30 : 0; $names = mysql_query("SELECT name FROM names LIMIT $page, 30"); while($row = mysql_fetch_assoc($names)) { echo $row['name'].'<br />'; } ?> Lenke til kommentar
Patience Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Må nokk melde pass der, delv om jeg kan litt med scripts.. Det var jo litt unødvendig å si, synes du ikke? :-) Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) Vell Patience, hva er din post nødvendig for? - du er jo tross alt moderator, kunne du bare ikke ha fjernet posten hans? EDIT: Sjekk tråden for gjenbrukbar kode, der ligger en pagination sak du kan bruke Endret 25. januar 2009 av Famen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå