Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Helt ny PC vil ikke på

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Idag kjøpte jeg meg en "Amilo Pi 3620" stasjonær pc. Når jeg kom hjem, fikk jeg koblet til alt og skrudde den på. Da fujitsu siemens bilde kom opp, så trodde jeg at det hadde frøset, så jeg trykket F12 (det stod under bildet at man kunne trykke den for å få opp boot menu). Jeg fikk da opp en meny hvor jeg kunne velge om jeg ville boote opp med Maskinen, dvd-brenneren eller min eksterne harddisk. Jeg kunne også velge mellom å boote opp med default innstillinger, jeg valgte det. En svart skjerm dukket opp, men en liten firkant helt i venstre hjørne som blinker hele tiden. I bruksanvisningen stod det at man ikke skulle trykke på noe første gang man skrudde på pcen, men jeg trykket jo F12. Det stod også at installasjonen skulle ta 20 min, jeg lot den stå i 40 og det hadde enda ikke skjedd noe. Jeg skrudde den derfor av (selv om det stod at man ikke skulle skru den av i bruksanvisningen), og skrudde den på igjen. Jeg fikk da opp en veiledning, hvor jeg valgte brukernavn og passord o.l til pcen. Deretter restarta pcen seg, og den lille firkanten kom igjen. Jeg skrudde den av, og trykket F9 (i bruksanvisningen stod det at man skulle trykke F9 og få opp et recovery program). Jeg kjørte recovery programmet, og alt så ut til å gå bra. Når det var ferdig skrudde pcen seg av og på, og den lille firkanten dukket opp igjen. Den har nå stått slik i en time uten at noe har skjedd.

Vær så snill å hjelp! PCen er helt ny, og kostet 7000. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, og foreldrene mine klikker på meg.

Endret av Exozza
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, helt ferdig. Den firkanten er der enda, og jeg vet ikke om jeg burde skru den av. Faren min klikker på meg nå og sier at jeg har ødelagt den, og spør hvorfor jeg ikke snakket med ham før jeg trykket på F9 og tok recovery..

Lenke til kommentar

Du kan like gjerne sku den av. Den blinkende indikatoren vil ikke resultere i noen verdens ting før du hjelper til selv. Om du ønsker hjelp, er det bare å si ifra :)

Ville prøvd meg litt frem. Du kan ikke ødelegge en maskin uten videre. Dessuten innehar du garanti, skulle det skjære seg bør Lefdal stille opp med hjelp eller ny maskin.

Lenke til kommentar

Ok. Men denne pcen har sånn førstgangsinstallasjon, slik at første gang du skrur på pcen så skal den installere operativsystemet. Jeg skrudde den jo av, så installasjonen er iallefall ikke ferdig.

Hva mente du når du spurte om jeg fikk opp boot menu? Hva synes du jeg skal prøve å gjøre?

Lenke til kommentar

Hallo.

Refererte til denne:

Da fujitsu siemens bilde kom opp, så trodde jeg at det hadde frøset, så jeg trykket F12 (det stod under bildet at man kunne trykke den for å få opp boot menu). Jeg fikk da opp en meny hvor jeg kunne velge om jeg ville boote opp med Maskinen, dvd-brenneren eller min eksterne harddisk.

Hva med å prøve dette igjen? Om installasjonen var velykket burde du kunne starte operativsystemet nå.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...