Gå til innhold

STOR plass rundt Bergen for øvelseskjøring?

Bushmills

Anbefalte innlegg

En venn av meg (17 år) har øvelseskjørt på en liten parkeringsplass en stund nå, men han kommer ikke særlig høyere enn 2. gir, og han har jo selvfølgelig lyst å avansere litt.

Problemet er å finne større steder å øve på, rundt om i Bergen. Helst langt ut i ødemarken. Hehe.

Tror ikke han er klar for veien enda, men kanskje en meget utraffikert vei?

Noen som har noen tips? Hvor ø.kjørte dere? Alle tips mottas :)

(beklager evt. feilpost)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe. Var det svaret jeg fryktet. Han har ikke clutch-bruken helt inne, og driver og kveler motoren, men fortsatt blir den parkeringsplassen for liten.

btw: "kompisen" min er kompisen min. JEG tar alle rundkjøringer og lyskryss i hele Hordaland jeg :grin:

Lenke til kommentar

Nå trenger man ikke å kjøre ut på veiene i verste rushtrafikken heller da. Han kan jo ta seg en tur ut på en vei som er lite trafikkert på en søndag morgen f.eks.

Jeg gjorde det, møtte på en hest, men det var ikke stort annet der :p

Clutching og sånt kommer etterhvert med mye trening. Blir ikke så veldig mye øvelse på det om man er på en parkeringsplass hele tiden.

Fint å få litt bakkestartøvelse også. Så å finne en liten bakke (hvis den er på parkeringsplassen så er jo det fint) å øve seg i så er jo det ganske bra. Så slipper man å gjøre feil mens man har en fin millionbil bak seg uti trafikken :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...