Bushmills Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 En venn av meg (17 år) har øvelseskjørt på en liten parkeringsplass en stund nå, men han kommer ikke særlig høyere enn 2. gir, og han har jo selvfølgelig lyst å avansere litt. Problemet er å finne større steder å øve på, rundt om i Bergen. Helst langt ut i ødemarken. Hehe. Tror ikke han er klar for veien enda, men kanskje en meget utraffikert vei? Noen som har noen tips? Hvor ø.kjørte dere? Alle tips mottas (beklager evt. feilpost) Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Er ikke den allminnelige veien et alternativ? En gang må jo "kompisen" din ut her. Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 Hehe. Var det svaret jeg fryktet. Han har ikke clutch-bruken helt inne, og driver og kveler motoren, men fortsatt blir den parkeringsplassen for liten. btw: "kompisen" min er kompisen min. JEG tar alle rundkjøringer og lyskryss i hele Hordaland jeg Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Ok, slik jeg lærte ting og tang: Begynte på en parkeringsplass som din kamerat, fant småveier og blindveier, hvor vi kjørte fram og tilbake, løsing av bil, rygging og parkering. Funker knall. Lykke til. Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 Takk for svar! Får finne noen småveier da, litt skeptisk i begynnelsen, men det er nok det beste. Så lenge vi ikke møter på en buss (jeg er jo passasjer. Haha!) Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 En møter alltid på noe, men det er bare god erfaring. Møtte selv på en buss når jeg øvelseskjørte, kjørte meg fast i grøften. Lenke til kommentar
Bjarki Reinisson Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Øygarden - Alvheim, Rong, NAF-banen.. osv Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Hvis man kjører litt ut på landsbygda er det mange bortgjemte sideveier med lite trafikk å finne. En av disse må jo duge. Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Nå trenger man ikke å kjøre ut på veiene i verste rushtrafikken heller da. Han kan jo ta seg en tur ut på en vei som er lite trafikkert på en søndag morgen f.eks. Jeg gjorde det, møtte på en hest, men det var ikke stort annet der Clutching og sånt kommer etterhvert med mye trening. Blir ikke så veldig mye øvelse på det om man er på en parkeringsplass hele tiden. Fint å få litt bakkestartøvelse også. Så å finne en liten bakke (hvis den er på parkeringsplassen så er jo det fint) å øve seg i så er jo det ganske bra. Så slipper man å gjøre feil mens man har en fin millionbil bak seg uti trafikken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå