Dorian Gray Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Jeg merker at man kritiserer wh1te for det som er galt med PU uten at han selv driver med det. Jeg må også si meg enig i en del av det han skriver, selv om han er litt brutal til tider. Noe enkelte brukere kanskje ikke burde kritisere for høylytt. ^^ Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Vil du si at man lærer mindre om langsiktighet av PU enn av ingenting? Altså at PU forhindrer deg i å lære om langsiktighet? Hvis ikke så ser jeg ikke problemet, om ikke annet så gir PU en mulighet til å lære og erfare. Du som selv har levd i noen-og-femti år er vel smertelig klar over at erfaring er roten til all kunnskap, da vil du vel ikke nekte noen andre den kunnskapen fordi du selv er eldre og derfor vet alt? Alle må komme frem til sannheten på egen måte, og det at det finnes andre brukere på forumet som har levd like lenge som deg uten å bli kjipe og kyniske viser jo at man ikke nødvendigvis har rett bare fordi man er eldst. Da ser jeg ikke poenget i å vifte med tissen fordi man har levd lenge, når man kun har opplevd livet fra eget ståsted. PUA folkuserer på kortsiktig gevinst. En kommer til samboer og unger, og så starter helvete en ikke var forberedt på.Mao så har en ekstremfokus på å få seg noe, men null fokus på hva en faktisk vil med denne dama. Skilsmisseadvokatene går lyse tider i møte Jeg er ikke speiselt kjip, men jeg er forbannet effektiv. Noe du kanskje oppfatter som kynisk? Jeg kaller detå kalle en spade for en spade. Det med å vifte med tissen gikk rett over hodet mitt du gitt... Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 PUA gjør deg meget flink til å plukke opp damer, men lærer deg ikke en dritt om langsiktighet. Hvorfor ikke pule rundt litt mens man plukker opp erfaring på veien? Du virker jo selv å være en veldig stor fan av dette i alle dine andre innlegg. Her er et eksempel: Dropp det. Hevn er for pyser. Lev heller livet og nyt sammvær med så mange kvinner du klarer. Tror du lister opp noen av kjerneverdiene til en pickup-artist her. Er det galt siden man bruker litt triksing for å få en kickstart? Jeg er klart for at en skal få seg så mange ligg en klarer frem til en finner noen som det er verdt å slå seg ned med. Men jeg forventer at når en slår seg ned at en har tenkt på hva det faktisk betyr. Det står det null niks og ingenting om i PUA, derfor blir PUA kun et middel for kortvarig lykke. Dessuten så er PUA ekstremfokusert på å jakte i flokk! Hva i all verden er det slags ryggradsløse menn som må være et pakk med ulv for å få seg noe? Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Men jeg forventer at når en slår seg ned at en har tenkt på hva det faktisk betyr. Det står det null niks og ingenting om i PUA, derfor blir PUA kun et middel for kortvarig lykke. Nå beveger du deg ut på tynn is fordi du ikke har peiling på hva du snakker om. Det er plenty av bøker og video-seminarer som tar for seg et helhetlig bilde og går dypt inn i sosialdynamikken vi alle er omgitt av. Det vil gi enhver som forstår seg på det en edge også når det kommer til forholds-delen og å bygge videre på et forhold. Noen av de mest profilerte "guruene" er også i forhold. Det er også mange av de mest aktive i denne tråden som er i forhold. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Men jeg forventer at når en slår seg ned at en har tenkt på hva det faktisk betyr. Det står det null niks og ingenting om i PUA, derfor blir PUA kun et middel for kortvarig lykke. Nå beveger du deg ut på tynn is fordi du ikke har peiling på hva du snakker om. Det er plenty av bøker og video-seminarer som tar for seg et helhetlig bilde og går dypt inn i sosialdynamikken vi alle er omgitt av. Det vil gi enhver som forstår seg på det en edge også når det kommer til forholds-delen og å bygge videre på et forhold. Noen av de mest profilerte "guruene" er også i forhold. Det er også mange av de mest aktive i denne tråden som er i forhold. Oooooh! Noen har tjent seg griserike på å selge PUA og har fått seg dame... Sorry, men når det kommer til "Joe sixpack" så er det dessverre slik at det virkelige livet innhenter en. Om en da ikke har tenkt gjennom hva en vil med sitt liv, hvorfor en vil det OG HVA KONSEKVENSENE BLIR, så er en i bunn og grunn føkked. Den sosialdynamikken du snakker om hjelper lite når regningene skal betales, ungene griner, bikkja har stukket av og en PUA har satt kona de som "target". Lenke til kommentar
Gronko Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Man blir aldri fattig om man har noe å tilby menn som har lyst på fitte. Om det er i form av six-pack abs in a week eller instant dating success så går ofte i det samme. Still alltid spørsmålet om det er sant, særlig når kildene ikke akkurat er veldig troverdige. Om dere sluker det uten å tenke så ikke del det videre uten å tenke på andre. Skal ikke bruke min ignoranse som et argument, men jeg har ikke sett sosial dynamikk brukt i noe av det jeg har lest om sosialpsykologi i den sammenhengen som det brukes her. Er det for mye å spørre om det finnes noen publiserte artikler å vise til? Og som nevnt over, tenk på konsekvensene av det. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Et spørsmål jeg har tenk på er grunnen til at det refereres lite til klassiske tekster, men derimot mye til kvasi-vitenskaplige påstander. Mulig jeg er for nerdete og synes Nietzsches vilje til makt er interessant, ja mye av hans metafysikk er gull, mens Derren Brown og NLP er mer moro og tull. Edit: Sleight of hand og andre triks funker det, men jeg ser til syvende og sist en taskenspiller. Edit II: Svaret på det spørsmålet jeg har stilt meg er at budskapet skal være enkelt og repeteres til det sitter, en kjent tysker som sa det. Endret 26. januar 2009 av Ba'al Lenke til kommentar
QBab Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Dereter stakk vi til vasketrommet sånn at vi ikke ble observert, men gjorde ikke noe mer enn kosing og kyssing og snakking. Og til mitt poeng: Du kisscloset henne Lenke til kommentar
QBab Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Et spørsmål jeg har tenk på er grunnen til at det refereres lite til klassiske tekster, men derimot mye til kvasi-vitenskaplige påstander. Mulig jeg er for nerdete og synes Nietzsches vilje til makt er interessant, ja mye av hans metafysikk er gull, mens Derren Brown og NLP er mer moro og tull. Edit: Sleight of hand og andre triks funker det, men jeg ser til syvende og sist en taskenspiller. Edit II: Svaret på det spørsmålet jeg har stilt meg er at budskapet skal være enkelt og repeteres til det sitter, en kjent tysker som sa det. Ba al, beklager og måtte si dette, men jeg tror ikke det er noen her på forumet som har lest dette greiene og derfor skjønner noe. Nietzsches vilje til makt? Hva i alle dager er det? Du må utdype alt dette fagspråket ditt før noen her kan henge med. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) PUA handler om å være maskin i hodet. Slik en trener soldater til å ikke tenke, men til å reagere "instinktivt" og på ordre, slik trener en opp en PUA. Problemet er at en PUA skjelden eller aldri kommer forbi det stadiet. Som det i forsvaret er et mindretall som kan bli offiser, er det et mindretall av PUA'er som vil klare å danne et "idealistisk a4" liv. Det vil si, et samliv der en må takle motgang i lange perioder om gangen. Vet ikke om noen har påpekt det tidligere, men dette er renspikka bullshit. Hvor er det du baserer denne påstanden ut i fra? Dette gutten min kommer fra å ha levd noen deci og erfart livet på godt og vondt. Både på egne og andre sine vegne. PUA er et symptom på en ekstremt overfladisk verden der jakt og bytte er alt som betyr noe. Solid forankring er ikke så viktig, for rastløsheten fører en videre til neste jakt. PUA gjør deg meget flink til å plukke opp damer, men lærer deg ikke en dritt om langsiktighet. Du er ute på viddene, gammel pickup teori hjalp deg kanskje ikke med forhold. Da hele opplegget gikk ut på Step 1: Find target and say xxx Step 2: When girl have given x indicators of interest you do... Step 3: Move x Girl and alpha male of group 45 degress to left and deliver routine X then follow up with multiple take aways. Jeg skjønner godt at folk syns dette er latterlig. Det virker for meg som veldig mange av haterene tror dagens PU følger samme gamle robotdrillen. PU har utviklet seg til å bli så mye mer. Men det jeg vil si er det beste med pickup nå og forsåvidt det som alltid har vert det beste er erfaringen det gir deg. Hvordan kan flere år med å møte kvinner og folk ellers på gata, byen, svømmehallen, hos fettern din ikke være nyttig? PU gir deg pekepinner på hvordan du skal oppføre deg for å få deg ligg, PU gir deg et spark i ræva så du kommer deg ut å treffer folk. PU lærer deg at for å bli god sosialt må du være jævlig sosial. Det er kun erfaringen din som virkelig skaper resultater. Så når du har møtt flere tusen damer, har studert dem inn og ut, studert livsfilosofi, levd et sundt og positivt liv, fått en rik og sterk selvtillit. Hvordan kan dette _ikke_ hjelpe deg i forhold eller andre sosiale sammenhenger? Leste tidligere at du sa du ikke tror på Joe sixpack, det gjør ikke jeg heller. Derfor tror jeg heller ikke på pickup guruene som lover et harem av damer etter 2 uker. Derfor "trener" jeg hos folk som virkelig har "sixpack" i form av jævlig stor sosial intelligens og kunnskap. Hvor mange bevis trenger man egentlig når man leser gang på gang på forskjellige forum om geeks og nerds som får økt sosialglede, erfaring og kunnskap? Når man at på til går ut og "trener" selv og merker at det fungerer? Edit: Ta en type som har hatt et par kjærester og gifter seg som ung, han vet ikke en dritt om hvordan folk fungerer. Om de to ikke passer ekseptionelt godt sammen så lukter det skilsmisse lang vei. Sett det opp mot en kar med tonnevis av erfaring og sosialkunnskap, hvorfor skal det gå _dårligere_ med han? Endret 26. januar 2009 av QBab Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) QBab: Linket til en side som tar opp noe av "will to power", hvordan man ser dette opp mot PU må en selv tenke på. Du ser kanskje dette som en hersketeknikk, ved at jeg refererer til et fagspråk og diskvalifiserer de som ikke kan det og dermed unngår direkte kritikk. Ser du parallellen jeg trekker opp her? Ser for meg at mange avskriver blankt hva jeg peker på, men å koke ned Nietzsche, nei.. så god er jeg ikke. Endret 26. januar 2009 av Ba'al Lenke til kommentar
QBab Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) QBab: Linket til en side som tar opp noe av "will to power", hvordan man ser dette opp mot PU må en selv tenke på. Du ser dette som en hersketeknikk, gjennom å referere til et fagspråk og diskvalifiserer de som ikke kan det og dermed unngå direkte kritikk. Ser for meg at mange kan avskrive blankt hva jeg peker på, men å koke ned Nietzsche, nei.. så god er jeg ikke. Lol, what!? Ser jeg på dette som en herseteknikk? Diskvalifiserer jeg noen? Hva er det folk avskriver og ikke minst _hva_ er du peker på? Nei, det stopper ikke der, hva i guds rike er "Nietzsche" og hvorfor skal du koke ned dette "Nietzsche", når ble det snakk om det? Du virker som en morsom kar på en sprø måte Ba al. Hva enn det er du snakker om skulle jeg gjerne likt å vist mer om det, hadde jeg bodd i nærheten av deg så skulle vi dratt og tatt et par Øl og diskutert dette. Kanskje vi kan gjøre det over msn en dag i stedet. Edit: Åååh, jeg ser at det er _du_ som diskvalifeserer og ikke jeg og at _du_ dermed "unngår" direkte kritikk. Dog jeg ble fremdeles ikke noe klokere. O.o Endret 26. januar 2009 av QBab Lenke til kommentar
A_Man_Apart Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 samma saken innen gradsystemet i O.T.O. eller A.'.A.'. Ser man det bakenforliggende og helt inn i materien for slike ny-religiøse bevegelser så ser en etterhvert mange likheter, a sucker is born every minute. Hjelpe meg.. Snakker vi om Ordo Templis Orientis, plutselig.. ? Det var noe jeg leste om for 2-3 år siden. Trodde det for lengst var gått av moten, og da snakker jeg ikke om mine 2-3 år, men flere tiår siden. Og hva er A.A., i den sammenhengen? Tydeligvis ikke anonyme alkoholikere, i alle fall... Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Måtte i så fall blitt over et par bayere QBab, angående hersketeknikk o.l. så er det hva jeg ser introspektivt. Angående parallellene jeg trekker opp, så er det ting som jeg ser gnisser innen det miljøet, som i så mange andre lukkede miljøer og sekter. A_Man_Apart: Ja, tempelriddere av orienten, ser mange likheter mellom disse to lukkede miljøene, hvor det ene er gammel mote og hvor det andre nå er blitt populært. AA er da OTO + litt til, men begge deler likheter med nåtidens PUA-bevegelse. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Du bruker så vanskelig ord Ba al, jeg klarer ikke henge med. Intrspektivt? Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Ja, irriterende ikke sant? Kunne like så gjerne sagt selvbetraktning. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Baal, pu henter visdommen sin fra alle slags områder, også eldgamle tekster. Det er tross alt ikke slik at det som blir presentert innenfor pu er radikalt nytt. Mange, om ikke alle idéene finner man andre steder i samfunnet også Jeg har faktisk "Der Wille Zur Macht" på tysk og greier. Men har ikke giddet å lese den ennå. Noe spesielt bra med den boka? Er ikke hans mest kjente verk. There are many paths to Glory. Choose the one you like Her er et utdrag fra Tao Te Ching som jeg finner sykt interessant. Dette er gullkorn på gullkorn. Kondensert livsvisdom! (Dog, jeg har ikke lest hele ennå... ;p) Naming is the origin of all particular things. Free from desire, you realize the mystery. Caught in desire, you see only the manifestations. When people see some things as beautiful, other things become ugly. When people see some things as good, other things become bad. Long and short define each other. High and low depend on each other. Before and after follow each other. Therefore the Master acts without doing anything and teaches without saying anything. Things arise and he lets them come; things disappear and he lets them go. He has but doesn’t possess, acts but doesn’t expect. When his work is done, he forgets it. That is why it lasts forever. If you overesteem great men, people become powerless. If you overvalue possessions, people begin to steal. The Master leads by emptying people’s minds and filling their cores, by weakening their ambition and toughening their resolve. He helps people lose everything they know, everything they desire, and creates confusion in those who think that they know. The Way is like a well: used but never used up. It is like the eternal void: filled with infinite possibilities. The Way doesn’t take sides; it gives birth to both good and evil. The Master doesn’t take sides; he welcomes both saints and sinners. The Way is like a bellows: it is empty yet infinitely capable. The more you use it, the more it produces; the more you talk of it, the less you understand. Hold on to the center. The Master stays behind; that is why he is ahead. he is detached from all things; that is why he is one with them. Because he has let go of himself, he is perfectly fulfilled. In dwelling, live close to the ground. In thinking, keep to the simple. In conflict, be fair and generous. In governing, don’t try to control. In work, do what you enjoy. In family life, be completely present. When you are content to be simply yourself and don’t compare or compete, everybody will respect you. Chase after money and security and your heart will never unclench. Care about people’s approval and you will be their prisoner. Do your work, then step back. The only path to serenity. Can you coax your mind from its wandering and keep to the original oneness? Can you let your body become supple as a newborn child’s? Can you cleanse your inner vision until you see nothing but the light? Can you love people and lead them without imposing your will? Can you deal with the most vital matters by letting events take their course? Can you step back from your own mind and thus understand all things? Giving birth and nourishing, having without possessing, acting with no expectations, leading and not trying to control: this is the supreme virtue. Success is as dangerous as failure. Hope is as hollow as fear. What does it mean that success is as dangerous as failure? Whethis you go up the ladder or down it, your position is shaky. When you stand with your two feet on the ground, you will always keep your balance. What does it mean that hope is as hollow as fear? Hope and fear are both phantoms that arise from thinking of the self. When we don’t see the self as self, what do we have to fear? See the world as your self. Have faith in the way things are. Love the world as your self; then you can care for all things. You can’t know it, but you can be it, at ease in your own life. Just realize whise you come from: this is the essence of wisdom. The ancient Masters were profound and subtle; They were careful as someone crossing an iced over stream. Alert as a warrior in enemy territory. Courteous as a guest. Fluid as melting ice. Shapable as a block of wood. Receptive as a valley. Clear as a glass of water. Do you have the patience to wait till your mud settles and the water is clear? Can you remain unmoving till the right action arises by itself? The Master doesn’t seek fulfillment. Not seeking, not expecting, he is present, and can welcome all things. When the Master governs, the people are hardly aware that he exists. Next best is a leader who is loved. Next, one who is feared. The worst is one who is despised. If you don’t trust the people, you make them untrustworthy. The Master doesn’t talk, he acts. When his work is done, the people say, ”Amazing: we did it, all by ourselves!” When the great Way is forgotten, goodness and piety appear. When the body’s intelligence declines, cleverness and knowledge step forth. When thise is no peace in the family, filial piety begins. When the country falls into chaos, patriotism is born. Throw away holiness and wisdom, and people will be a hundred times happier. Throw away morality and justice, and people will do the right thing. Throw away industry and profit, and thise won’t be any thieves. Stop thinking, and end your problems. What difference between yes and no? What difference between success and failure? Must you value what others value, avoid what others avoid? How ridiculous! If you want to become whole, let yourself be partial. If you want to become straight, let yourself be crooked. If you want to become full, let yourself be empty. If you want to be reborn, let yourself die. If you want to be given everything, give everything up. The Master, by residing in the Way, sets an example for all beings. Because he doesn’t display himself, people can see his light. Because he has nothing to prove, people can trust his words. Because he doesn’t know who he is, people recognize themselves in him. Because he has no goal in mind, everything he does succeeds. Express yourself completely, then keep quiet. Be like the forces of nature: when it blows, thise is only wind; when it rains, thise is only rain; when the clouds pass, the sun shines through. Open yourself to the Way, then trust your natural responses; and everything will fall into place. He who stands on tiptoe doesn’t stand firm. He who rushes ahead doesn’t go far. He who tries to shine dims his own light. He who defines himself can’t know who he really is. He who has power over others can’t empower himself. He who clings to his work will create nothing that endures. If you want to accord with the Way, just do your job, then let go. The heavy is the root of the light. The unmoved is the source of all movement. Why should the lord of the country flit about like a fool? If you let yourself be blown to and fro, you lose touch with your root. If you let restlessness move you, you lose touch with who you are. A good traveler has no fixed plans and is not intent upon arriving. A good artist lets his intuition lead him whisever it wants. A good scientist has freed himself of concepts and keeps his mind open to what is. Thus the Master is available to all people and doesn’t reject anyone. He is ready to use all situations and doesn’t waste anything. What is a good man but a bad man’s teacher? What is a bad man but a good man’s job? If you don’t understand this, you will get lost, however intelligent you are. It is the great secret. Know the male, yet keep to the female: receive the world in your arms. If you receive the world, the Way will never leave you and you will be like a little child. Be a pattern for the world. If you are a pattern for the world, the Way will be strong inside you and there will be nothing you can’t do. Know the personal, yet keep to the impersonal: accept the world as it is. If you accept the world, the Way will be luminous inside you and you will return to your primal self. The world is formed from the void, like utensils from a block of wood. The Master knows the utensils, yet keeps to the the block: thus he can use all things. There is a time for being ahead, a time for being behind; a time for being in motion, a time for being at rest; a time for being vigorous, a time for being exhausted; a time for being safe, a time for being in danger. The Master sees things as they are, without trying to control them. he lets them go their own way, and resides at the center of the circle. Whoever relies on the Way in governing men doesn’t try to force issues or defeat enemies by force of arms. For every force thise is a counterforce. Violence, even well intentioned, always rebounds upon oneself. The Master does his job and then stops. He understands that the universe is forever out of control, and that trying to dominate events goes against the current of the Way. Because he believes in himself, he doesn’t try to convince others. Because he is content with himself, he doesn’t need others’ approval. Because he accepts himself, the whole world accepts him. Knowing others is intelligence; knowing yourself is true wisdom. Mastering others is strength; mastering yourself is true power. If you realize that you have enough, you are truly rich. He who is centered in the Way can go where he wishes, without danger. he perceives the universal harmony, even amid great pain, because he has found peace in his heart. Music or the smell of good cooking may make people stop and enjoy. But words that point to the Way seem monotonous and without flavor. When you look for it, there is nothing to see. When you listen for it, thereis nothing to hear. When you use it, it is inexhaustible. If you want to shrink something, you must first allow it to expand. If you want to get rid of something, you must first allow it to flourish. If you want to take something, you must first allow it to be given. This is called the subtle perception of the way things are. The soft overcomes the hard. The slow overcomes the fast. Let your workings remain a mystery. Just show people the results. The Master doesn’t try to be powerful; thus he is truly powerful. The ordinary man keeps reaching for power; thus he never has enough. The Master does nothing, yet he leaves nothing undone. The ordinary man is always doing things, yet many more are left to be done. The kind man does something, yet something remains undone. The just man does something, and leaves many things to be done. The moral man does something, and when no one responds he rolls up his sleeves and uses force. Thisefore the Master concerns himself with the depths and not the surface, with the fruit and not the flower. He has no will of his own. He dwells in reality, and lets all illusions go. The Master views the parts with compassion, because he understands the whole. His constant practice is humility. He doesn’t glitter like a jewel but lets himself be shaped by the Way, as rugged and common as stone. When a superior man hears of the Way, he immediately begins to embody it. When an average man hears of the Way, he half believes it, half doubts it. When a foolish man hears of the Way, he laughs out loud. If he didn’t laugh, it wouldn’t be the Way. Thus it is said: The path into the light seems dark, the path forward seems to go back, the direct path seems long, true power seems weak, true purity seems tarnihed, true steadfastness seems changeable, true clarity seems obscure, the greatest men seem unsophisticated, the greatest love seems indifferent, the greatest wisdom seems childish. Ordinary men hate solitude. But the Master makes use of it, embracing his aloneness, realizing he is one with the whole universe. The gentlest thing in the world overcomes the hardest thing in the world. Fame or integrity: which is more important? Money or happiness: which is more valuable? Success of failure: which is more destructive? If you look to others for fulfillment, you will never truly be fulfilled. If your happiness depends on money, you will never be happy with yourself. Be content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize thise is nothing lacking, the whole world belongs to you. True perfection seems imperfect, yet it is perfectly itself. True fullness seems empty, yet it is fully present. True straightness seems crooked. True wisdom seems foolish. True art seems artless. The Master allows things to happen. he shapes events as they come. He steps out of the way and lets the Way speak for itself. Thise is no greater illusion than fear, no greater wrong than preparing to defend yourself, no greater misfortune than having an enemy. Whoever can see through all fear will always be safe. In pursuit of knowledge, every day something is added. In the practice of the Way, every day something is dropped. Less and less do you need to force things, until finally you arrive at non action. When nothing is done, nothing is left undone. True mastery can be gained by letting things go their own way. It can’t be gained by interfering. The Master has no mind of his own. he works with the mind of the people. he is good to people who are good. he is also good to people who aren’t good. This is true goodness. he trusts people who are trustworthy. he also trusts people who aren’t trustworthy. This is true trust. The Master gives himself up to whatever the moment brings. He knows that he is going to die, and he has nothing left to hold on to: no illusions in his mind, no resistances in his body. He doesn’t think about his actions; they flow from the core of his being. If you close your mind in judgements and traffic with desires, your heart will be troubled. If you keep your mind from judging and aren’t led by the senses, your heart will find peace. Seeing into darkness is clarity. Knowing how to yield is strength. Use your own light and return to the source of light. This is called practicing eternity. The great Way is easy, yet people prefer the side paths. Be aware when things are out of balance. Stay centered within the Way. Whoever is planted in the Way will not be rooted up. Whoever embraces the Way will not slip away. Let the Way be present in your life and you will become genuine. Let it be present in your family and your family will flourish. Let it be present in the universe and the universe will sing. He who is in harmony with the Way is like a newborn child. It doesn’t know about the union of male and female, yet its penis can stand erect, so intense is its vital power. It can scream its head off all day, yet it never becomes hoarse, so complete is its harmony. The Master’s power is like this. He lets all things come and go effortlessly, without desire. He never expects results; thus he is never disappointed. He is never disappointed; thus his spirit never grows old. If you want to be a great leader, you must learn to follow the Way. Stop trying to control. Let go of fixed plans and concepts, and the world will govern itself. The more prohibitions you have, the less virtuous people will be. The more weapons you have, the less secure people will be. The more subsidies you have, the less self reliant people will be. Thisefore the Master says: I let go of the law, and people become honest. I let go of economics, and people become prosperous. I let go of religion, and people become serene. I let go of all desire for the common good, and the good becomes common as grass. Try to make people happy, and you lay the groundwork for misery. Try to make people moral, and you lay the groundwork for vice. Thus the Master is content to serve as an example and not to impose his will. he is pointed, but doesn’t pierce. Straightforward, but supple. Radiant, but easy on the eyes. For governing a country well thise is nothing better than moderation. The mark of a moderate man is freedom from his own ideas. Center your country in the Way and evil will have no power. Not that it isn’t there, but you’ll be able to step out of its way. Give evil nothing to oppose and it will disappear by itself. A great nation is like a great man: When he makes a mistake, he realizes it. Having realized it, he admits it. Having admitted it, he corrects it. He considers those who point out his faults as his most benevolent teachers. He thinks of his enemy as the shadow that he himself casts. Honors can be bought with fine words, respect can be won with good deeds; but the Way is beyond all value, and no one can achieve it. Thus, when a new leader is chosen, don’t offer to help him with your wealth or your expertise. Offer instead to teach him about the Way. Act without doing; work without effort. Think of the small as large and the few as many. Confront the difficult while it is still easy; accomplish the great task by a series of small acts. The Master never reaches for the great; thus he achieves greatness. When he runs into a difficulty, he stops and gives hisself to it. he doesn’t cling to his own comfort; thus problems are no problem for his. What is rooted is easy to nourish. What is recent is easy to correct. What is brittle is easy to break. What is small is easy to scatter. Prevent trouble before it arises. Put things in order before they exist. The giant pine tree grows from a tiny sprout. The journey of a thousand miles starts from beneath your feet. Rushing into action, you fail. Trying to grasp things, you lose them. Forcing a project to completion, you ruin what was almost ripe. Therefore the Master takes action by letting things take their course. He remains as calm at the end as at the beginning. He has nothing, thus has nothing to lose. What he desires is non desire; what he learns is to unlearn. The ancient Masters didn’t try to educate the people, but kindly taught them to not know. When they think that they know the answers, people are difficult to guide. When they know that they don’t know, people can find their own way. If you want to learn how to govern, avoid being clever or rich. The simplest pattern is the clearest. Content with an ordinary life, you can show all people the way back to their own true nature. If you want to govern the people, you must place yourself below them. If you want to lead the people, you must learn how to follow them. The Master is above the people, and no one feels oppressed. he goes ahead of the people, and no one feels manipulated. The whole world is grateful to him. Because he competes with no one, no one can compete with him. Some say that my teaching is nonsense. Others call it lofty but impractical. But to those who have looked inside themselves, this nonsense makes perfect sense. And to those who put it into practice, this loftiness has roots that go deep. I have just three things to teach: simplicity, patience, compassion. These three are your greatest treasures. Simple in actions and in thoughts, you return to the source of being. Patient with both friends and enemies, you accord with the way things are. Compassionate toward yourself, you reconcile all beings in the world. The best athlete wants his opponent at his best. The best general enters the mind of his enemy. The best businessman serves the communal good. The best leader follows the will of the people. All of them embody the virtue of non competition. Not that they don’t love to compete, but they do it in the spirit of play. Thise is no greater misfortune than underestimating your enemy. Underestimating your enemy means thinking that he is evil. Thus you destroy your three treasures and become an enemy yourself. When two great forces oppose each others, the victory will go to the one that knows how to yield. My teachings are easy to understand and easy to put into practice. Yet your intellect will never grasp them, and if you try to practice them, you’ll fail. Not knowing is true knowledge. Presuming to know is a disease. First realize that you are sick; then you can move toward health. If you realize that all things change, there is nothing you will try to hold on to. If you aren’t afraid of dying, there is nothing you can’t achieve. Men are born soft and supple; dead, they are stiff and hard. Plants are born tender and pliant; dead, they are brittle and dry. Thus whoever is stiff and inflexible is a disciple of death. Whoever is soft and yielding is a disciple of life. The hard and stiff will be broken. The soft and supple will prevail. It adjusts excess and deficiency so that thise is perfect balance. It takes from what is too much and give to what isn’t enough. Those who try to control, who use force to protect their power, go against the direction of the Way. They take from those who don’t have enough and give to those who have far too much. The Master can keep giving because thise is no end to his wealth. he acts without expectation, succeeds without taking credit, and doesn’t think that he is better than anyone else. Nothing in the world is as soft and yielding as water. Yet for dissolving the hard and inflexible, nothing can surpass it. The soft overcomes the hard; the gentle overcomes the rigid. Everyone knows this is true, but few can put it into practice. Therefore the Master remains serene in the midst of sorrow. Failure is an opportunity. If you blame someone else, there is no end to the blame. Therefore the Master fulfills his own obligations and corrects his own mistakes. He does what he needs to do and demands nothing of others. Wise men don’t need to prove their point; men who need to prove their point aren’t wise. The Master has no possessions. The more he does for others, the happier he is. The more he gives to others, the wealthier he is. The Way nourihes by not forcing. By not dominating, the Master leads. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Ja Raijin veiene er mange, det er sikkert flere grupperinger innen PU som jeg ikke kjenner så godt. Angående "Der Wille Zur Macht" så er det en bok jeg ikke er kjent med, kan ikke huske å ha lest den. Lao Tzu derimot har mye bra... Edit: Aha! Kompilasjonen: Det finnes også en kompilasjon kalt Viljen til makt, og som bygger på materiale notisbøkene hans. Bak den står Nietzsches søster Elisabeth Förster-Nietzsche og Peter Gast, og de forestiller seg at det ovennevnte planlagte hovedverk ville bli noe i den retning. Endret 26. januar 2009 av Ba'al Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Jess, trodde det var boka du mente jeg Forresten, hvorfor uthever du nickene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Arrogansen til wh1te er bare til å ta å føle på Det er som å se Scientologne i arbeid Angrep er det beste forsvar heter det der i gården. Ren dissing av person, konsekvent fokus på å unngå å diskutere poeng. Tsk tsk tsk... Hadde wh1te datet min datter hadde det vert på hue og ræva ut Det jeg skrev over er forøvrig et godt eksempel på manipulerende oppførsel i tråd med PUA. Noe sier meg at wh1te er stuck på "la oss disse jenta ned til vårt 'valu level'" fasen. Mao, wh1te fremstår som et skoleeksempel på mye av det som er galt med PUA. Velkommen ned på mitt nivå. Eller opp. Alt ettersom. Du er ikke noe bedre selv. Jeg vil legge til to ting. Først, jeg er ingen PUA. Jeg er lykkelig opptatt for øyeblikket. Har heller ingen mål om å bli det. Så til det andre: Det er slik jeg diskuterer. Det er slik jeg alltid har diskutert siden jeg registrerte meg på forumet som yngre og dummere. Jeg har som deg, mye å lære. La det ikke være tvil om det. Det kan være jeg fremstår ekstra arrogant i denne diskusjonen fordi jeg synes mange av argumentene som blir brukt her inne er ignorante som fy. Det du sier til meg nå hadde ikke nødvendigvis blitt godtatt om du sa det til en bruker, du er farlig nær det som kalles personangrep. Jeg lar det passere fordi jeg ikke har noe i mot det du sier. Nå kunne jeg avsluttet med Voltaire sine ord: I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it. Men det hadde vært løgn... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå