Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen jenter/gutter som ikke er enig med PUA-klanen?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Det handler om å ha peiling. Vet du en del om et emne kan du uttale deg, og det er bra ellers får vi ingen kritiske stemmer inn i debatten, fordi ingen gidder å bli ekspert innenfor et system de ikke mener fungerer. Det jeg er enig i er at man må ha noe kunnskap om hvordan systemet fungerer, men ekspert trenger man ikke å være.

Hva legger du i "ekspert"? Og du skal være forsiktig med å synse, spesielt når det kommer til om det i det hele tatt "fungerer" som du sier. Hva hadde du sagt til en røyker som nektet å slutte fordi han "ikke mente han kom til å få kreft"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, vi leste begge innlegget ditt der du påstod at man ikke trenger å være ekspert for å uttale seg. Man trenger ikke være det i noen felt, men det pleier å hjelpe med kredibiliteten. Når det du sier om sjekking ikke stemmer med virkeligheten så er det klart at problemet ligger enten i at du ikke vet eller at du ikke forstår. Du innrømmer at du ikke kan noe særlig om emnet, og da er vi enig.

Lenke til kommentar
Altså, vi leste begge innlegget ditt der du påstod at man ikke trenger å være ekspert for å uttale seg. Man trenger ikke være det i noen felt, men det pleier å hjelpe med kredibiliteten. Når det du sier om sjekking ikke stemmer med virkeligheten så er det klart at problemet ligger enten i at du ikke vet eller at du ikke forstår. Du innrømmer at du ikke kan noe særlig om emnet, og da er vi enig.

Vet du en del om et emne kan du uttale deg, og det er bra ellers får vi ingen kritiske stemmer inn i debatten, fordi ingen gidder å bli ekspert innenfor et system de ikke mener fungerer. Det jeg er enig i er at man må ha noe kunnskap om hvordan systemet fungerer, men ekspert trenger man ikke å være. At kredibiliteten er lavere gir ikke deg rett til å ikke svare.

PS: Det er en forskjell mellom å kunne ikke noe særlig om et emne og kunne en del om et emne.

Hva legger du i "ekspert"? Og du skal være forsiktig med å synse, spesielt når det kommer til om det i det hele tatt "fungerer" som du sier. Hva hadde du sagt til en røyker som nektet å slutte fordi han "ikke mente han kom til å få kreft"?

Er du ekspert er du vel PUA, eller nærmer deg til å bli PUA. Du har tatt og prøvd alt i praksiss og lest teorien.

Hvis en røyker hadde sagt at han ikke ville få kreft ville jeg ha linket til http://www.lung.ca/protect-protegez/tobacc...urts-nuit_e.php eller hvilken som helst annen side.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Er du ekspert er du vel PUA, eller nærmer deg til å bli PUA. Du har tatt og prøvd alt i praksiss og lest teorien.

PUA har blitt et såpass stigmatisert uttrykk at mange prøver å distansere seg fra det. En annen grunn er for å understreke at det ikke bare handler om å bli god til å sjekke damer. Det er faktisk sekundært for mange. I mine øyne faller PUA-miljøet under selvhjelpskategorien. Mange har et problem med å sjekke damer. Hva gjør normale mennesker når de har et problem? Prøver å løse det. Hvorfor noen ønsker å kritisere et slikt valg er ganske hårreisende, egentlig.

Lenke til kommentar

PUA har blitt et såpass stigmatisert uttrykk at mange prøver å distansere seg fra det. En annen grunn er for å understreke at det ikke bare handler om å bli god til å sjekke damer. Det er faktisk sekundært for mange. I mine øyne faller PUA-miljøet under selvhjelpskategorien. Mange har et problem med å sjekke damer. Hva gjør normale mennesker når de har et problem? Prøver å løse det. Hvorfor noen ønsker å kritisere et slikt valg er ganske hårreisende, egentlig.

Kritiserer ikke et slik valg. Det jeg kritiserte i posten min som du avfeide med å si at meningene mine ikke telte, fordi jeg ikke var en ekspert var at jeg ikke likte visse aspekter med PUA-teknikkene.

De er altfor fokusert på å få den "hotteste" dama på et utested, og ikke for å få generelle jenter. Merk ordene "De er altfor fokusert". Det betyr ikke "Det eneste det kan brukes til".

Lenke til kommentar
PUA handler om å være maskin i hodet. Slik en trener soldater til å ikke tenke, men til å reagere "instinktivt" og på ordre, slik trener en opp en PUA. Problemet er at en PUA skjelden eller aldri kommer forbi det stadiet. Som det i forsvaret er et mindretall som kan bli offiser, er det et mindretall av PUA'er som vil klare å danne et "idealistisk a4" liv. Det vil si, et samliv der en må takle motgang i lange perioder om gangen.

Vet ikke om noen har påpekt det tidligere, men dette er renspikka bullshit. :)

Hvor er det du baserer denne påstanden ut i fra?

Kjempe tråd forresten! Dette har jeg sannelig gledet meg til! Endelig kan alle disse moralske preknene dras ut av PUA tråden og inn hit. :w00t:

Jeg har utrolig lyst å dra deg med på date Melisma og vise deg hva pickup is all about, men du hadde vel aldri i verden turt det.

Lenke til kommentar
Kino, er ekstremt viktig for å ikke havne i venne-fella.

Hva er dette "kino"-greiene? Ser at flere nevner det i tråden her..

Noen som kan gi en kort og grunnleggende forklaring, eller poste en link til forklarende tekst?

TIA

Kino, handler bare om å ta på jenta når dere begynner å snakke sammen for å skape tiltrekning. Eller bare les her http://www.pickupguide.com/layguide/kino.htm

Åja, ok, takker. Ja, det der har jeg jo alltid brukt uten å tenke over. Det er jo naturlig. De naturlige impulsene mine går jo på å ta på damer jeg liker, mens jeg snakker med dem, om det så er etter kun ett minutt eller så.

Jeg plukket opp enkelte tips om hvilke steder som er best å ta på, fra filmer og musikk (tekster).

Før det var jeg en del mer klønete og kåt, og la hånd på rumpe og bryster osv på damer (jeg var ganske ung).

Det viste seg å være mye mer effektivt å begynne med ansikt/hår, eller tommel inne i håndflaten osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
De er altfor fokusert på å få den "hotteste" dama på et utested, og ikke for å få generelle jenter. Merk ordene "De er altfor fokusert". Det betyr ikke "Det eneste det kan brukes til".

Du er kanskje lei av å lese at jeg er uenig med deg, men jeg er uenig. Dessuten ser jeg ikke helt problemet med å benytte seg av samme fremgangsmåte på tvers av jenter, uansett hvor "hotte" de er. Og "hot" er et ekstremt flytende begrep. Folk har forskjellig smak, vet du.

Til slutt vil jeg oppfordre deg til å sette deg bedre inn i dette før du avgjør hva miljøet fokuserer mest på.

Lenke til kommentar

Du er kanskje lei av å lese at jeg er uenig med deg, men jeg er uenig. Dessuten ser jeg ikke helt problemet med å benytte seg av samme fremgangsmåte på tvers av jenter, uansett hvor "hotte" de er. Og "hot" er et ekstremt flytende begrep. Folk har forskjellig smak, vet du.

Jeg brukte anførselstegn, fordi at jeg ikke mener at de er hotte, men det er hva de er rangert som. Hvis du hadde lest posten min som du nektet og kommentere, fordi meningene mine ikke var verdig nok ville du ha forstått at det var et flytende begrep.

Her er den, sånn at du faktisk kan lese den og kommentere den istedenfor.

Jeg poster en post jeg skrev tidligere her for å vise hvorfor jeg var litt kritisk til PUA. Fikk ikke noe svar forrige gangen jeg skrev, annet enn the_man_apart som var enig med meg. For se om jeg får det nå.

Jeg har faktisk lest litt av de PUA-greiene. Det jeg synes er at det er alt for fokusert på å date på utesteder og random pick up på gata. Det er veldig lite om å date folk som du møter, får tid til å bli kjent med og dereteter bir sammen. Jeg, mener hva hjelper det å lære å deale med bitch shield når ingen av de du er ineresert i har bitch shield. Hva er vitsen med å lære om åpning, kino, close når det ikke er slik du møter jentene.

En annen ting som jeg synes er tåplig er at de antar at du har en interesse, og det er jenta med de største velformete puppene, men timeglassformet kropp, dynket fjeset sitt ned i sminke og er en idiot på alle plan. Vel, folks interesser er forskjellige, og ikke alle liker samme typer jenter. Forskjellige jenter trenger forskjellige strategier, og dette blir tatt veldig lite hensyn til i PUA-teknikkene.

Jeg skal ikke nekte for at grunnprinsippene i PUA er gode. Du bør ikke legge deg panneflat for noen, og du bør ikke kjøpe alt mulig til dem. Da er det en stor risiko for at du blir brukt. Kino, er ekstremt viktig for å ikke havne i venne-fella. Og mange andre ting er viktig også. Jeg synes bare at teknikkene ikke er særlig gode rett og slett fordi de er designet til en type jenter i noen få spesifikke situasjoner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg har faktisk lest litt av de PUA-greiene. Det jeg synes er at det er alt for fokusert på å date på utesteder og random pick up på gata.

Litteratur knyttet direkte til miljøet er nok rettet en del mot det å sjekke, men uavhengig litteratur som kanskje er mer populært for tiden handler om å utvikle andre kvaliteter. Og hadde du satt av noen timer til et seminar fra for eksempel RSD, hadde du skjønt at fokuset ikke bare er på sjekking.

Det er veldig lite om å date folk som du møter, får tid til å bli kjent med og dereteter bir sammen.

Det handler mye om å utvikle seg som person. Bli flinkere til å gi verdi, for eksempel. Dette vil ha effekt på ting som dating. Hvis du er ute etter en steg-for-steg-manual for det perfekte stevnemøte, vil du sannsynligvis bli skuffet.

Jeg, mener hva hjelper det å lære å deale med bitch shield når ingen av de du er ineresert i har bitch shield.

Svaret er ganske åpenlyst: det hjelper ikke.

Hva er vitsen med å lære om åpning, kino, close når det ikke er slik du møter jentene.

Hø? Hvordan møter du jenter? Ansikt til ansikt? Da kan det være greit å vite hva for eksempel kino og closing er.

En annen ting som jeg synes er tåplig er at de antar at du har en interesse, og det er jenta med de største velformete puppene, men timeglassformet kropp, dynket fjeset sitt ned i sminke og er en idiot på alle plan.

Det gidder jeg ikke kommentere en gang.

Vel, folks interesser er forskjellige, og ikke alle liker samme typer jenter. Forskjellige jenter trenger forskjellige strategier, og dette blir tatt veldig lite hensyn til i PUA-teknikkene.

Det blir tatt veldig hensyn til. Vet du hvorfor? Fordi det å bruke bestemte strategier er avleggs.

Kino, er ekstremt viktig for å ikke havne i venne-fella. Og mange andre ting er viktig også.

Du nevnte jo tidligere at kino ikke var nødvendig.

Jeg synes bare at teknikkene ikke er særlig gode rett og slett fordi de er designet til en type jenter i noen få spesifikke situasjoner.

Det stemmer ikke.

:)

Lenke til kommentar
Jeg brukte anførselstegn, fordi at jeg ikke mener at de er hotte, men det er hva de er rangert som. Hvis du hadde lest posten min som du nektet og kommentere, fordi meningene mine ikke var verdig nok ville du ha forstått at det var et flytende begrep.

Her er den, sånn at du faktisk kan lese den og kommentere den istedenfor.

Jeg poster en post jeg skrev tidligere her for å vise hvorfor jeg var litt kritisk til PUA. Fikk ikke noe svar forrige gangen jeg skrev, annet enn the_man_apart som var enig med meg. For se om jeg får det nå.

Jeg har faktisk lest litt av de PUA-greiene. Det jeg synes er at det er alt for fokusert på å date på utesteder og random pick up på gata. Det er veldig lite om å date folk som du møter, får tid til å bli kjent med og dereteter bir sammen. Jeg, mener hva hjelper det å lære å deale med bitch shield når ingen av de du er ineresert i har bitch shield. Hva er vitsen med å lære om åpning, kino, close når det ikke er slik du møter jentene.

En annen ting som jeg synes er tåplig er at de antar at du har en interesse, og det er jenta med de største velformete puppene, men timeglassformet kropp, dynket fjeset sitt ned i sminke og er en idiot på alle plan. Vel, folks interesser er forskjellige, og ikke alle liker samme typer jenter. Forskjellige jenter trenger forskjellige strategier, og dette blir tatt veldig lite hensyn til i PUA-teknikkene.

Jeg skal ikke nekte for at grunnprinsippene i PUA er gode. Du bør ikke legge deg panneflat for noen, og du bør ikke kjøpe alt mulig til dem. Da er det en stor risiko for at du blir brukt. Kino, er ekstremt viktig for å ikke havne i venne-fella. Og mange andre ting er viktig også. Jeg synes bare at teknikkene ikke er særlig gode rett og slett fordi de er designet til en type jenter i noen få spesifikke situasjoner.

Mr. Buttinski strikes again...

En ganske drøy andel av PU-guruene sier at nattklubber ikke er det beste stedet å finne en framtidig kjæreste (selv om jeg vet om en del unntak), men at det er det letteste stedet å få erfaring fordi du bare kan snu deg og åpne en ny jente hvis den du har foran deg ikke liker deg.

Dessuten, teknikkene er i seg selv temmelig verdiløse uten Mannen bak dem, og han funker over alt.

Jeg har kokt alt jeg har lært ned til følgende - underhold deg selv, ha det moro og spre glede. Disse enkle prinsippene fungerer over alt, og de har også den fordelen at de frigir den indre sjarmøren, han som kan gjøre alt til gull simpelthen fordi han tror han kan og våger å hoppe i det.

Du har også den vakre lille tingen som kalles sosial kalibrering, dvs tilpasse "teknikkene" etter den tilbakemeldingen du får, slik at du ikke tråkker over grenser eller blir uinteressant.

Mine 2 cent

Lenke til kommentar

Det Camlon sier om hotteste dama må jeg si meg enig i, da man kanskje ikke er interessert i hu annet enn sex kan det være greit å ha all teknikk i blodet (kongruent) og ha en naturlig flyt slik at man kan nedlegge henne. Å glatt overse ting en ikke liker ved en person har jeg problemer med (ikke projiserte egenfeil), men å forandre på det er jeg litt i tvil om, alle har sine gode og dårlige egenskaper. Alt passer ikke 100% i alle tilfeller.

Sannheten er ofte vondt å høre, men å forandre ens pitch for høyere suksessrate på byen ser jeg ingen vits i, kanskje jeg skulle tøyle mine følelser litt lengre bare denne ene gangen... så enda litt til... Naturlig ja... samma saken innen gradsystemet i O.T.O. eller A.'.A.'. Ser man det bakenforliggende og helt inn i materien for slike ny-religiøse bevegelser så ser en etterhvert mange likheter, a sucker is born every minute.

Lenke til kommentar

Det er helt utrolig og la meg understreke dette... heeeeeeeeeelt (fukkings) utrolig at du Melisma, etter å ha hengt i PUA tråden siden tidenes morgen, ikke har klart å sette deg inn i hva PUA virkelig er.

Det virker som du tror at "Pickup" i dag er det samme som det var for fire - fem år siden. Da det var et egostyrt "pissed off" undergrunnsmiljø, da alle guttene trodde de var 10 hakk under jenta på rangstigen og derfor måtte utføre innøvde komplimenter med en negativ tvist for å senke hennes "verdi". Da alle sprang rundt med rutiner, taktikker og triks. Da alle utdannet seg selv til å bli sosialeroboter.

Vet du hva? Etter hvert fant faktisk desse gutta ut at det ikke var noe kult, de ville ikke være roboter. De ville ikke "ta på seg" denne "Pickup artist" masken når de skulle møte ei dame, så de begynte å gå dypere. Etter hvert havnet hele konseptet% <--- Og der skjedde det et eller annet med innlegget mitt. Pokker også! Her stod det mye bra om hvordan PU communityet har utviklet seg i fantastisk retning og bla bla.

Edit: Jey! innlegg nr.###2000### det feirer vi med en snutt fra Tylers "Blueprint Decoded"

Se filmen hos Youtube

Endret av QBab
Lenke til kommentar
Litteratur knyttet direkte til miljøet er nok rettet en del mot det å sjekke, men uavhengig litteratur som kanskje er mer populært for tiden handler om å utvikle andre kvaliteter. Og hadde du satt av noen timer til et seminar fra for eksempel RSD, hadde du skjønt at fokuset ikke bare er på sjekking.

Sikkert, men det er ikke de jeg kritiserer.

Det handler mye om å utvikle seg som person. Bli flinkere til å gi verdi, for eksempel. Dette vil ha effekt på ting som dating. Hvis du er ute etter en steg-for-steg-manual for det perfekte stevnemøte, vil du sannsynligvis bli skuffet.

Igjen har du problemer med å lese det jeg skriver. Jeg har aldri nevnt noe om det perfekte stevnemøte. Jeg er annerledes person enn deg, og ingen av jentene jeg har blitt sammen med har jeg fått igjennom pubdating, eller stevnemøter. F.eks. en jente jeg traff på en tur så jeg på som venn de første 4-5 timene. Etterhvert lente hun inntil meg, og hun var jo søt så jeg kjørte på og tok hånden min rundt henne. Senere om kvelden når vi var alene tok jeg bare og eskalerte til vi hadde gjort nok til å bli sammen.

En annen jente jeg traff for mye lenger siden da jeg var mye mer sjenert og mye yngre. Faktisk min første kjæreste. Hun hadde blitt kjent med en venn av meg og de spurte meg om jeg hadde lyst til å bli med å bade i et basseng som var som oftest tomt. Jade, høres gøy nok ut det, så vi dro ned og badet og ble kjent med hverandre. Dereter neste dag når vi var og gjorde noe skoleopplegg møtte jeg henne og hun tok hånden min. Så vi vandret rundt for det meste sammen den dagen og tok farvel om kveden. Neste dag stakk vi til bassenget igjen, men vi tok ikke med vennen min. Vi badet, men etterhvert kom vi nærmere hverandre og så hverandre i øyne. Vi skulle akkuratt til å kysse når det kom en vakt forbi, så vi stoppet. Dereter senere nærmet vi hverandre under vann og til slutt traff vi og gikk opp og forsettet der oppe.

Svaret er ganske åpenlyst: det hjelper ikke.

Nettopp, folk er forskjellige og ikke alle teknikker fungerer. Dette må PUA ta mer hensyn til.

Hø? Hvordan møter du jenter? Ansikt til ansikt? Da kan det være greit å vite hva for eksempel kino og closing er.

Du har forsatt problemer med å lese det jeg skriver. Jeg har allerede forklart hva Kino er til A_Man_Apart som lurte på hva det er, men ta en titt på historiene som jeg skrev ovenfor. Hvor er openeren da? Jeg finner ingen opener. Hvor er close? Finner ikke det heller. Kino er der selvfølgelig og burde være der. Jeg tror jeg gjør det naturlig, fordi jeg tenker ikke på det. Det jeg sier er at ikke alltid man dater i rekkefølgen open, kino, close. Altfor mange PUA-teknikker er beregnet på at man dater på den metoden, og derfor sier jeg at det er beregnet for utesteder eller gaten, og siden bare visse typer folk dater på utesteder vil det også være visse typer jenter.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg er annerledes person enn deg, og ingen av jentene jeg har blitt sammen med har jeg fått igjennom pubdating, eller stevnemøter.

Ikke lat som du kjenner meg. Det virker mot sin hensikt. Jeg ser du prøver å kvalifisere deg med historiene dine. Det virker også mot sin hensikt. Det er ganske åpenbart at du prøver å imponere, for ingen av dine eksempler er gode argumenter.

Jeg ser du sliter med å finne åpneren. "Hei" er populært og jeg vil anta at du har brukt den selv.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Hvor er openeren da? Jeg finner ingen opener. Hvor er close? Finner ikke det heller.
F.eks. en jente jeg traff på en tur

Hva var det første du sa? Der har du openeren din..

Hun hadde blitt kjent med en venn av meg og de spurte meg om jeg hadde lyst til å bli med å bade i et basseng som var som oftest tomt.

Her åpnet de deg. :)

Etterhvert lente hun inntil meg, og hun var jo søt så jeg kjørte på og tok hånden min rundt henne. Senere om kvelden når vi var alene tok jeg bare og eskalerte til vi hadde gjort nok til å bli sammen.

Kino, eskalering, og close.. hva slags close veit jeg ikke.. men fortsatt en close.

Vi badet, men etterhvert kom vi nærmere hverandre og så hverandre i øyne. Vi skulle akkuratt til å kysse når det kom en vakt forbi, så vi stoppet. Dereter senere nærmet vi hverandre under vann og til slutt traff vi og gikk opp og forsettet der oppe.

Eskalering, og kiss-close..

Sånn... du nevnte jo selv prakteksempler på Open -> kino -> eskalering -> close for en natural pua..

Endret av Smurstafa
Lenke til kommentar

Haha, epic smurstafa!

Eneste forskjellen på gutter som drar damer uten PUA og for oss som har lært det gjennom PUA, er at de ikke vet hva de gjør, mens vi ser på dem og tenker. "Ah, det var lurt. La oss prøve det der og så setter vi et navn på det."

Vi er nerdete og kaller det "kino eskalering" mens en vanlig dude på 18 år kaller det "hånd på pupp".

Hvordan i ALLE dager kan dette være så fryktelig galt!?

Endret av QBab
Lenke til kommentar
Jeg er annerledes person enn deg, og ingen av jentene jeg har blitt sammen med har jeg fått igjennom pubdating, eller stevnemøter.

Ikke lat som du kjenner meg. Det virker mot sin hensikt. Jeg ser du prøver å kvalifisere deg med historiene dine. Det virker også mot sin hensikt. Det er ganske åpenbart at du prøver å imponere, for ingen av dine eksempler er gode argumenter.

Jeg ser du sliter med å finne åpneren. "Hei" er populært og jeg vil anta at du har brukt den selv.

Du er utrolig frekk og uforskammet for å være en moderator.

Jeg kjenner deg ikke, men jeg antok at du drev med PUA-dating og det jeg driver på med er ikke PUA-dating. Jeg ga eksemplene for å vise hvordan det er forskjellig, og at openerene ikke telte i det hele tatt. Jeg kunne ha sagt hva som helst, nærmet meg på hvilken som helst måte og det ville ikke betydd noe som helst.

Close fungerte heller ikke på samme måte. De babler om kiss close, fuck close, number close, etc., men dette har ikke noe med saken å gjøre heller.

Jeg prøver ikke å skryte, og det er ekte historier som jeg har opplevet. Ja, jeg har feilet også, og jeg kan sikkert fortelle deg om det også hvis du har lyst. Hvis du tror at jeg dikter opp historiene så synd for deg.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Er lei av hele debatten, jeg vifter med hvite flagget og sier heia gutta.. Altfor mange lange innlegg og svare på og jeg er lite innstilt på å svare hvert enkelt og også bruke timer med å sette meg inn i dette stoffet. Jeg er bare ærlig når jeg sier det..

Så ja, dere "vant" om dere vil..

ikke at det handler om vinning men ja dere skjønner..

Jeg synes du legger opp smash ballen med elendig argumentasjon når du først starter en slik tråd.

Problemet ditt er at du er meget trangsyngt melisma, du får åpne deg litt mer og skjønne noe som er poengtert 100 ganger. PU betyr ikke at man bruker rutiner som andre har funnet opp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...